//

SDK3.0 Files/Tutorials werken niet op SDK 3.2?!?

SDK3.0 Files/Tutorials werken niet op SDK 3.2?!? discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Mensen, Zins een aantal weken ben ik geintereseerd geraakt in het maken van apps in Iphone SDK, zodoende hou ik me bezig met met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-09-10, 08:31
TheCrow TheCrow is offline
• iOS 7.0.3
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 50
Standaard SDK3.0 Files/Tutorials werken niet op SDK 3.2?!?

Beste Mensen,

Zins een aantal weken ben ik geintereseerd geraakt in het maken van apps in Iphone SDK, zodoende hou ik me bezig met met volgen van tutorials. Echter heb ik nu het volgende al een paar keer meegemaakt: Als ik de juiste stappen van een uitleg/tutorial correct uitvoer en deze wil compilen/builden geeft hij de melding:" no file or folder found with the name: iphone3.0 "
Komt deze melding door het gebruiken van een nieuwere SDK versie aangezien ik dit probleem vaker heb gehad?
Wat kan je hier aan doen?? Het lijkt me erg moeilijk steeds de nieuwste tutorials en source files te vinden.
Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.
Uiteraard heb ik de nieuwste SDK versie.

Greetz,

Crow ;-)

Laatst gewijzigd door TheCrow; 03-09-10 om 09:37.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-09-10, 10:01
sukk1e's schermafbeelding
sukk1e sukk1e is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 134
Standaard

Jij download waarschijnlijk de samples van de tutorials. De oudere xcode projects hebben natuurlijk aanstaan dat ze op de oude simulator gedraaid moeten worden.

Kwestie van de get info bekijken van een project en BaseSDK, deploy target etc. aanpassen.
  #3  
Oud 03-09-10, 10:02
TUX2K TUX2K is offline
• iOS 14.0
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 174
Standaard

De nieuwste SDK voor iOS 4 heeft geen Base SDK 3.0 meer, je moet hier kiezen voor 4.0.
Dit doe je in je project settings.
Je kan er dan wel voor kiezen om je Deployment version op 3.0 te zetten.
  #4  
Oud 03-09-10, 10:08
sukk1e's schermafbeelding
sukk1e sukk1e is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 134
Standaard

woei tux2k, ik was je voor!
  #5  
Oud 03-09-10, 11:33
TUX2K TUX2K is offline
• iOS 14.0
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 174
Standaard

Ik type niet zo snel
  #6  
Oud 03-09-10, 11:50
TheCrow TheCrow is offline
• iOS 7.0.3
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TUX2K Bekijk bericht
De nieuwste SDK voor iOS 4 heeft geen Base SDK 3.0 meer, je moet hier kiezen voor 4.0.
Dit doe je in je project settings.
Je kan er dan wel voor kiezen om je Deployment version op 3.0 te zetten.
Heren bedankt!!
Ik ga vanavond hier even naar kijken, ik hoop dat het lukt.
Als ik de deployment op 4.0 zet, is de app dan wel geschikt/werkzaam voor de nieuwste IOS4?
  #7  
Oud 03-09-10, 11:53
TUX2K TUX2K is offline
• iOS 14.0
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 174
Standaard

Ja, maar dus niet voor de iOS 3.*
  #8  
Oud 03-09-10, 15:18
TheCrow TheCrow is offline
• iOS 7.0.3
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TUX2K Bekijk bericht
Ja, maar dus niet voor de iOS 3.*
Oh dat is appart, dus je kan een app niet compatible maken voor zowel IOS 3.* en IoS 4.* ??
  #9  
Oud 03-09-10, 15:50
JNikoy JNikoy is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 32
Stuur een bericht via MSN naar JNikoy
Standaard

Jawel, daarom dus je deployment target op 3.0 zetten Hiermee geef je aan dat 3.0 de minimale versie van iOS is die nodig is om je app te kunnen draaien. Ook op devices met 4.0 zal je app dan dus gewoon werken.
  #10  
Oud 03-09-10, 17:27
TUX2K TUX2K is offline
• iOS 14.0
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 174
Standaard

Wat JNikoy zegt.

Denk er wel aan dat als je een methode aanroept die niet op iOS 3 aanwezig is je app dus crashed.
Dus je moet controleren of een methode aanwzig is.
Voorbeeld:
Code:
    if([[UIApplication sharedApplication] respondsToSelector:@selector(setStatusBarHidden:withAnimation:)]){
        // iOS 4.0
        [[UIApplication sharedApplication] setStatusBarHidden:NO withAnimation:UIStatusBarAnimationFade];
    } else {
        // iOS 3.*
        [[UIApplication sharedApplication] setStatusBarHidden:NO animated:NO];
    }
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Website met goede (nederlandstalige) tutorials over het maken van Apps bengt Ontwikkelen voor iOS 3 20-10-10 11:25
Tutorials JWVD Ontwikkelen voor iOS 12 30-09-08 10:48
iPhone: Na aanpassen files wil iphone niet meer doorstarten Diegotjes Jailbreak 7 01-09-08 16:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:22.