SDK3.0 Files/Tutorials werken niet op SDK 3.2?!? discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Mensen, Zins een aantal weken ben ik geintereseerd geraakt in het maken van apps in Iphone SDK, zodoende hou ik me bezig met met ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
SDK3.0 Files/Tutorials werken niet op SDK 3.2?!?
Beste Mensen,
Zins een aantal weken ben ik geintereseerd geraakt in het maken van apps in Iphone SDK, zodoende hou ik me bezig met met volgen van tutorials. Echter heb ik nu het volgende al een paar keer meegemaakt: Als ik de juiste stappen van een uitleg/tutorial correct uitvoer en deze wil compilen/builden geeft hij de melding:" no file or folder found with the name: iphone3.0 " Komt deze melding door het gebruiken van een nieuwere SDK versie aangezien ik dit probleem vaker heb gehad? Wat kan je hier aan doen?? Het lijkt me erg moeilijk steeds de nieuwste tutorials en source files te vinden. Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft. Uiteraard heb ik de nieuwste SDK versie. Greetz, Crow ;-) Laatst gewijzigd door TheCrow; 03-09-10 om 09:37. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Jij download waarschijnlijk de samples van de tutorials. De oudere xcode projects hebben natuurlijk aanstaan dat ze op de oude simulator gedraaid moeten worden.
Kwestie van de get info bekijken van een project en BaseSDK, deploy target etc. aanpassen. |
|
|||
|
|||
De nieuwste SDK voor iOS 4 heeft geen Base SDK 3.0 meer, je moet hier kiezen voor 4.0.
Dit doe je in je project settings. Je kan er dan wel voor kiezen om je Deployment version op 3.0 te zetten. |
|
||||
|
||||
woei tux2k, ik was je voor!
|
|
|||
|
|||
Ik type niet zo snel
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik ga vanavond hier even naar kijken, ik hoop dat het lukt. Als ik de deployment op 4.0 zet, is de app dan wel geschikt/werkzaam voor de nieuwste IOS4? |
|
|||
|
|||
Ja, maar dus niet voor de iOS 3.*
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Jawel, daarom dus je deployment target op 3.0 zetten Hiermee geef je aan dat 3.0 de minimale versie van iOS is die nodig is om je app te kunnen draaien. Ook op devices met 4.0 zal je app dan dus gewoon werken.
|
|
|||
|
|||
Wat JNikoy zegt.
Denk er wel aan dat als je een methode aanroept die niet op iOS 3 aanwezig is je app dus crashed. Dus je moet controleren of een methode aanwzig is. Voorbeeld: Code:
if([[UIApplication sharedApplication] respondsToSelector:@selector(setStatusBarHidden:withAnimation:)]){ // iOS 4.0 [[UIApplication sharedApplication] setStatusBarHidden:NO withAnimation:UIStatusBarAnimationFade]; } else { // iOS 3.* [[UIApplication sharedApplication] setStatusBarHidden:NO animated:NO]; } |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Website met goede (nederlandstalige) tutorials over het maken van Apps | bengt | Ontwikkelen voor iOS | 3 | 20-10-10 11:25 |
Tutorials | JWVD | Ontwikkelen voor iOS | 12 | 30-09-08 10:48 |
iPhone: Na aanpassen files wil iphone niet meer doorstarten | Diegotjes | Jailbreak | 7 | 01-09-08 16:59 |
|
|