iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Hulp nodig met Interface Builder! (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/74906-hulp-nodig-interface-builder.html)

Geno 13-10-10 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geno (Bericht 584718)
@Class ChildController bovenaan zetten, tussen #import en @interface

ChildController *childController bij je overige interface declaraties zetten, dus onder UILabel *keesLabel;

Het staat er toch echt duidelijk.

#import "ChildControlller.h" moet je ook bovenaan zetten, onder #import "KeesViewController.h".

Dreissen 13-10-10 21:43

Code:

- (IBAction)NAAM {
       
        NAAMViewController *second = [[NAAMViewController alloc] initWithNibName:nil bundle:nil];
       
        [self presentModalViewController:second animated:YES];
       
}

Code:

- (IBAction)NAAM;
Zo doe ik het altijd met een volgende view en dan in interface builder de connecties maken. :)

Developer 13-10-10 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dreissen (Bericht 584778)
Code:

- (IBAction)NAAM {
       
        NAAMViewController *second = [[NAAMViewController alloc] initWithNibName:nil bundle:nil];
       
        [self presentModalViewController:second animated:YES];
       
}

Code:

- (IBAction)NAAM;
Zo doe ik het altijd met een volgende view en dan in interface builder de connecties maken. :)

YES! Dankje! Het is gelukt!, Wie heeft nu een idee, hoe ik de 2e pagina kan ontwerpen? In Interface Builder?

Dreissen 13-10-10 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Developer (Bericht 584788)
YES! Dankje! Het is gelukt!, Wie heeft nu een idee, hoe ik de 2e pagina kan ontwerpen? In Interface Builder?


Gewoon een NAAMViewController .h, .m en .xib aanmaken en de .xib bewerken :)

Geno 13-10-10 22:34

@Dreissen, hoe sluit je die view dan weer?

Developer 13-10-10 22:48

HELP SNEL!
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dreissen (Bericht 584778)
Code:

- (IBAction)NAAM {
       
        NAAMViewController *second = [[NAAMViewController alloc] initWithNibName:nil bundle:nil];
       
        [self presentModalViewController:second animated:YES];
       
}

Code:

- (IBAction)NAAM;
Zo doe ik het altijd met een volgende view en dan in interface builder de connecties maken. :)

Wat kan ik hieraan doen?

http://i51.tinypic.com/mwscye.png

Developer 13-10-10 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Developer (Bericht 584821)
Wat kan ik hieraan doen?

http://i51.tinypic.com/mwscye.png

Laat maar! Ik heb het al!, maar nu heb ik zo'n nieuwe .xib aangemaakt, volgemaakt, gekoppeld en alles. Maar hoe moet je nu koppelen dat je op next drukt of met schuifbeweging, dat hij naar die pagina gaat??

Dreissen 14-10-10 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Developer (Bericht 584849)
Laat maar! Ik heb het al!, maar nu heb ik zo'n nieuwe .xib aangemaakt, volgemaakt, gekoppeld en alles. Maar hoe moet je nu koppelen dat je op next drukt of met schuifbeweging, dat hij naar die pagina gaat??

Die schijfbeweging gaat niet zo makkelijk dat werkt heel anders.
Zoek daarvoor maar op google, table view iphone sdk ofzo.

wubbe 14-10-10 15:15

Sorry hoor...
 
En dat noemt zich Developer...

Developer 14-10-10 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wubbe (Bericht 585129)
En dat noemt zich Developer...

Geef gewoon nuttig antwoord of zeg niks oke?

wubbe 14-10-10 16:11

Dat maak ik zelf wel uit.

sukk1e 14-10-10 17:20

Wubbe heeft wel gelijk.

Je vraagt de meest basis dingen. Volgens mij heb je voordat je deze topic had geopend alleen in interface builder alles ontworpen.

Ik vind het knap van Geno dat hij zich nog zoveel inzet voor je.
Nu heb je een 2e pagina maar als je straks acties aan knoppen gaat binden dan gaat het geheid weer helemaal fout.

Developer 14-10-10 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sukk1e (Bericht 585235)
Wubbe heeft wel gelijk.

Je vraagt de meest basis dingen. Volgens mij heb je voordat je deze topic had geopend alleen in interface builder alles ontworpen.

Ik vind het knap van Geno dat hij zich nog zoveel inzet voor je.
Nu heb je een 2e pagina maar als je straks acties aan knoppen gaat binden dan gaat het geheid weer helemaal fout.

Alle knoppen heb ik al gekoppeld;) Ik heb alles al gekoppeld, En ik vraag alleen hoe je een pagina moet toevoegen, Mag je dat iet eens meer vragen???

Dreissen 14-10-10 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Developer (Bericht 585238)
Alle knoppen heb ik al gekoppeld;) Ik heb alles al gekoppeld, En ik vraag alleen hoe je een pagina moet toevoegen, Mag je dat iet eens meer vragen???

Hoe kun je alles nu gekoppeld hebben als je niet eens weet welke code je nodig hebt, en een nieuwe pagina laten verschijnen is toch echt wel de basis die je bijna als eerste leert.
Ik zou zeggen leer eest van alles, zodat je weet hoe je een goede standaard app maakt en ga daarna pas aan de slag, en vooral niet alles voor je laten voorkauwen dat heeft mij ook niet geholpen, ik ben zelf gaan leren en wilde dit ook graag en heb nu 3 apps in de store staat die beide goed lopen waarvan 1 voor een bedrijf gemaakt. :)

Developer 14-10-10 19:53

Omdat ik voor koppelen wel de code weet misschien;)

wubbe 14-10-10 20:40

Echt, Developer, je moet de zaken wat structureler aanpakken. Op basis van de vragen die je nu stelt geef je niet echt blijk van kennis van programmeren.

Eerst leren programmeren, dan pas Apps maken.
We gaan echt niet alles voorkauwen.

Succes!

Developer 14-10-10 20:45

Jezus man, Dit forum kan dicht, iedereen heeft hier kritiek in plaats van hulp... Ik vraag alleen hoe je een pagina bijmaakt en dan moet ontwerpen... Ik hoef niet eens de code's alleen hoe het moet... Ik kan ook ontwikkelen, en zoals ik volgens mij al eerder zei: Ik ben een beginner.. Volgens mij weten jullie zelf niet eens hoe het moet, anders zouden jullie me wel helpen, daar gaat dit forum over toch?

sukk1e 15-10-10 09:20

Er wordt genoeg hulp geboden. Maar wat Geno aan het doen is , is praktisch het debuggen voor jou. Het doel van dit forumgedeelte is , lijkt mij, in bepaalde mate hulp aanbieden als iemand echt er niet meer uitkomt. Je kreeg ook netjes hulp van Geno, ook al bestaat een soortgelijk topic al 100x binnen het forum.
Je kan zelfs in xcode een template kiezen voor een utility app met 2 views.

en wat noem je koppelen? een IBACTION met een label.text?

Dreissen 15-10-10 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Developer (Bericht 585390)
Jezus man, Dit forum kan dicht, iedereen heeft hier kritiek in plaats van hulp... Ik vraag alleen hoe je een pagina bijmaakt en dan moet ontwerpen... Ik hoef niet eens de code's alleen hoe het moet... Ik kan ook ontwikkelen, en zoals ik volgens mij al eerder zei: Ik ben een beginner.. Volgens mij weten jullie zelf niet eens hoe het moet, anders zouden jullie me wel helpen, daar gaat dit forum over toch?

Ik heb je toch een mooi stukje code gegeven?
Deze switch mooi de view zoals je vroeg.
Na deze reactie van jou te hebben gelezen ga ik je trouwens niet meer helpen.
Ondankbaar ben jij zegt, je maakt hier een account, laat anderen al het werk doen en gaat vervolgens een beetje ondankbaar lopen doen.
Beter ga je dat ergens anders doen. :cool:

Developer 15-10-10 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dreissen (Bericht 585832)
Ik heb je toch een mooi stukje code gegeven?
Deze switch mooi de view zoals je vroeg.
Na deze reactie van jou te hebben gelezen ga ik je trouwens niet meer helpen.
Ondankbaar ben jij zegt, je maakt hier een account, laat anderen al het werk doen en gaat vervolgens een beetje ondankbaar lopen doen.
Beter ga je dat ergens anders doen. :cool:

Ik ben jou heel dankbaar:D Ik vraag alleen hoe het moet, Ik vraag helemaal niet of jullie het voor mij willen doen toch;) dusssss...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:36.