iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   App uitbrengen onder 3.1.3 of 4.1? (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/75747-app-uitbrengen-onder-3-1-3-4-1-a.html)

wubbe 21-10-10 09:47

App uitbrengen onder 3.1.3 of 4.1?
 
Ik twijfel hoe ik mijn nieuwe Apps binnenkort ga uitbrengen. Ik kan kiezen tussen 2 target platforms. Ze hebben beide voor- en nadelen:
  1. iOS versie 3.1.3. Nu bereik ik de meeste gebruikers: iPod Touch (1st and 2nd generation) en alle andere iOS devices.
  2. iOS versie 4.1. Nu schakel ik de iPod Touch gebruikers uit, maar kan ik geen gebruik maken van 'Fast App Switching' (doorgaan in de staat die de App had toen je hem afsloot) en Multitasking. Daarvoor moet je de App uitbrengen onder 4.0 of hoger.

Misschien moet ik de App wel in twee versies uitbrengen. Of zijn er andere oplossingen die ik nog niet zie?

sukk1e 21-10-10 10:14

Geen idee of er andere oplossingen zouden zijn, lijkt me niet eigenlijk.
Maja zou je echt fast app switching nodig hebben of multitasken?

Hangt af van de applicatie. Als het geen hulpmiddel is, waardoor je veel zou moeten switchen, zou ik gewoon builden voor 3.1.3. Ik ga er niet van uit dat mensen ineens een actie sluiten als ze bezig zijn dus waarom zouden ze graag deze feature willen hebben?

Uiteindelijk draait het om het cashen.

TUX2K 21-10-10 10:32

Ik bouw zelf alle apps in 4.1 met als deployment target 3.1
Nu lopen apps dus ook op iOS 3.1.3 en 4.0, tevens hebben ze dan standaard gewoon fast app switching als dit wordt ondersteund.

Als je specifieke iOS 4 methode wil gebruiken moet je eesrte even controleren of de methode/klasse beschikbaar is. Apple heeft daar documentatie voor, echter kan ik hem niet zo snel vinden.

Apple accepteert enkel apps welke zijn gebouwd met SDK 4.0 of hoger,

wubbe 21-10-10 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TUX2K (Bericht 589247)
Ik bouw zelf alle apps in 4.1 met als deployment target 3.1. Nu lopen apps dus ook op iOS 3.1.3 en 4.0, tevens hebben ze dan standaard gewoon fast app switching als dit wordt ondersteund.

is dat zo? Dan is dit dus de oplossing!
Ik ga het proberen. Thanks!

Dreissen 22-10-10 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wubbe (Bericht 589257)
is dat zo? Dan is dit dus de oplossing!
Ik ga het proberen. Thanks!

Heb ook ik hoor, mijn applicatie kan vanaf 3.0 worden gebruikt uiteraard hebben de mensen op 3.0 geen multitasking maar mensen die hem op 4.0 of hoger hebben hebben wel multitasking (als hun apparaat het ondersteund). ;)

Santiago 23-10-10 17:39

Zijn er geen statistieken bekend met gebruikers per iOS versie? Binnenkort heb ik waarschijnlijk dit probleem ook.

wubbe 24-10-10 17:26

@Santiago
Je hebt het probleem niet. Gewoon met de SDK 4.1 bouwen en als target platform 3.1 instellen, zoals hierboven beschreven.

En als je specifieke 4.0 functionaliteit wilt gebruiken eerst checken of het platform dat ondersteund.

Wat heb je nog voor probleem dan?

wubbe 05-11-10 09:33

En de iPad dan?
 
Als ik mijn App bouw met als target platform iOS 3.1.3 en ik zeg tegen de simulator in XCode dat het een iPad is, dan crasht mijn App.

Dat is het geval als ik in de build properties als target device iPhone/iPad instel.

Hoe zorg ik er voor dat mijn App ook op de iPad draait? En dan bedoel ik niet als 'native'' iPad App maar gewoon als iPhone App.

TUX2K 05-11-10 10:01

Je app crasht waarschijnlijk omdat je een iOS 4.* methode/klasse gebruikt.
Probeer de foutmelding maar eens te google.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:30.