iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Kinderen van 3 tot 7 (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/75988-kinderen-3-7-a.html)

jongsma 24-10-10 02:27

Kinderen van 3 tot 7
 
Hoi,

Ik ben app ontwikkelaar en ben gevraagd om mee te denken over een app dat een kinderboek zal vergezellen (doelgroep 3-7 jaar).

Ik heb zelf geen kinderen en weet daardoor niet goed wat voor die leeftijd een goede app is. Ik vroeg me af of jullie daar ideeën over hebben. Heb je zelf een zoon of dochter? Met welke apps speelt die graag? En ook: welke apps heb je speciaal voor hem of haar gekocht? (Bijvoorbeeld omdat ze een educatieve waarde hadden.) Wat zou je overhalen om een app bij een boek te kopen? Of hoe kan een (gratis) app je overhalen om het boek te gaan kopen?
Heb je geen kinderen? Als je toch een goed idee hebt hoor ik dat natuurlijk graag.

Bij voorbaat super bedankt!

polat-58- 03-11-10 19:35

angry birds? goed voor het motoriek?

maan roos vis?

daveve 05-11-10 08:59

De nieuwe interactieve ebook van Winnie de pooh

Wiekiwi 09-11-10 15:36

Als ouder van vier kinderen van drie tot vijf kan ik je de volgende tips meegeven:
De applicatie moet te starten en te gebruiken zijn zonder systeem berichten of andere gebruikersberichten (Sta versturen locatie gegevens toe? Ja/Nee etc.).

Kinderen kunnen wel een iDevice gebruiken, maar nog niet lezen.

Kleurtjes? Graag! Maar hou het duidelijk, voorkom rommelig.

Duidelijke symbolen. Kinderen weten vaak al wel de play/pause/stop symbolen of plus/min, maar nog niet fast forward/rewind

Drukken is makkelijk, swipen is moeilijk.