iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   nsuserdefaults opslaan view (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/77991-nsuserdefaults-opslaan-view.html)

Dreissen 19-11-10 21:12

nsuserdefaults opslaan view
 
Hallo,

Ik zoek een stukje code dat opslaat waar je gebleven bent (welke view) en als de app opstart dat hij dan die view meteen laad.
Bestaat dit en heeft iemand dit voor mij.

Alvast bedankt.

Dreissen 20-11-10 16:27

Iemand ? :D

Geno 20-11-10 19:43

Er zijn meerdere mogelijkheden:

Je kan het opslaan in een boolean bij het laden van een view bv.

Als je in een view hiėrarchie zit, dan kan je de app laten kijken waar die zit en dat kan je ook opslaan.

Verder kan je de methods gebruiken in je appdelegate tijdens het afsluiten van je app, om de huidige view op te slaan.

Code schrijven zou nu niet moeilijk moeten zijn. Alle opties werken met NSUserdefaults.

Dreissen 20-11-10 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geno (Bericht 602605)
Er zijn meerdere mogelijkheden:

Je kan het opslaan in een boolean bij het laden van een view bv.

Als je in een view hiėrarchie zit, dan kan je de app laten kijken waar die zit en dat kan je ook opslaan.

Verder kan je de methods gebruiken in je appdelegate tijdens het afsluiten van je app, om de huidige view op te slaan.

Code schrijven zou nu niet moeilijk moeten zijn. Alle opties werken met NSUserdefaults.

Heb je niet wat voorbeelden voor me, ik heb eigelijk nog niet met NSUserdefaults gewerkt, dat zou super zijn. :)

Bedankt

Dreissen 22-11-10 15:41

Iemand AUB?

TUX2K 22-11-10 16:33

Er zal geen klant en klare code zijn, dit omdat de code zeer afhankelijk is van hoe je app is opgebouwd.

Nikooos 22-11-10 20:20

Als je nog niet met NSUserDefaults gewerkt hebt, lijkt me de beste tip om daar eens wat dingen mee te proberen. Daar is vast wel wat over te vinden. Zo vergroot je je kennis weer ipv aan anderen te vragen hoe het precies werkt.

Dreissen 22-11-10 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 603429)
Als je nog niet met NSUserDefaults gewerkt hebt, lijkt me de beste tip om daar eens wat dingen mee te proberen. Daar is vast wel wat over te vinden. Zo vergroot je je kennis weer ipv aan anderen te vragen hoe het precies werkt.

Ja dat weet ik wel, maar ik heb het eigelijk zeer dringend nodig.
En ben bang dat ik me niet zo snel kan verdiepen in wat ik wil, ik dacht dat het niet zo moeilijk zou zou maar oke.

bluecola 22-11-10 22:58

als je ff je mail adres geeft, stuur ik je wel een kopietje uit mn boek over iphone apps, van het paragraag NSUserDefaults. Pm me maar.

wubbe 23-11-10 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dreissen (Bericht 603513)
Ja dat weet ik wel, maar ik heb het eigelijk zeer dringend nodig.
En ben bang dat ik me niet zo snel kan verdiepen in wat ik wil, ik dacht dat het niet zo moeilijk zou zou maar oke.

Je hebt iets zeer dringend nodig. Je hebt (neemt!) geen tijd om je er in te verdiepen en je verwacht van ons dat wij dat voor je aanleveren. :confused:. Een beetje vreemd is dat wel hoor.

Echt, een half uurtje kijken naar de beschrijving van NSUserDefaults is al genoeg:

Zetten:
Code:

NSUserDefaults *defaults = [NSUserDefaults standardUserDefaults];
[defaults setInteger:defaultInteger forKey:@"integerKey"];
[defaults setBoolean:defaultBoolean forKey:@"booleanKey"];

Ophalen:
Code:

NSUserDefaults *defaults = [NSUserDefaults standardUserDefaults];
defaultInteger = [defaults integerForKey: @"integerKey"];
defaultBoolean = [defaults boolForKey:          @"booleanKey"];


Dreissen 23-11-10 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wubbe (Bericht 603839)
Je hebt iets zeer dringend nodig. Je hebt (neemt!) geen tijd om je er in te verdiepen en je verwacht van ons dat wij dat voor je aanleveren. :confused:. Een beetje vreemd is dat wel hoor.

Echt, een half uurtje kijken naar de beschrijving van NSUserDefaults is al genoeg:

Zetten:
Code:

NSUserDefaults *defaults = [NSUserDefaults standardUserDefaults];
[defaults setInteger:defaultInteger forKey:@"integerKey"];
[defaults setBoolean:defaultBoolean forKey:@"booleanKey"];

Ophalen:
Code:

NSUserDefaults *defaults = [NSUserDefaults standardUserDefaults];
defaultInteger = [defaults integerForKey: @"integerKey"];
defaultBoolean = [defaults boolForKey:          @"booleanKey"];


Thanks, ik heb wat zitten klooten ermee maar krijg het niet werkend.
Hij zegt maar steeds 'defaultInteger' undeclared en 'defaultBoolean' undeclared terwijl hij wel zou moeten werken.

Nikooos 23-11-10 20:46

Heb je defaultInteger en defaultBoolean wel gedeclareerd? Dat gebeurd namelijk niet in dit voorbeeld, maar als je al wat kan programmeren, dan neem ik aan dat je dat wel snapt.

Dreissen 24-11-10 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 604272)
Heb je defaultInteger en defaultBoolean wel gedeclareerd? Dat gebeurd namelijk niet in dit voorbeeld, maar als je al wat kan programmeren, dan neem ik aan dat je dat wel snapt.

Die zijn uiteraard gedeclareerd in .h ja ;)
Maar wij doet het nog niet, stuur eens hoe jij het zou doen?

wubbe 24-11-10 11:18

Alles voorkauwen?
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dreissen (Bericht 604600)
Die zijn uiteraard gedeclareerd in .h ja ;)
Maar wij doet het nog niet, stuur eens hoe jij het zou doen?

Als jij nou eens vertelt hoe jouw .h er uit ziet.

Dreissen 24-11-10 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wubbe (Bericht 604603)
Als jij nou eens vertelt hoe jouw .h er uit ziet.

leeg hij werkt namelijk niet :P

Geno 24-11-10 13:07

Je kan beide waardes ook lokaal declareren.

Whacko 24-11-10 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dreissen (Bericht 604641)
leeg hij werkt namelijk niet :P

maar twee posts eerder zeg je wel dat je daar de variabelen hebt gedeclareerd :confused: ik krijg sterk het gevoel dat je geen flauw idee hebt waar je mee bezig bent, maar niet de tijd neemt om je erin te verdiepen. Op internet examples zoeken, en door andere mensen aan elkaar laten knopen, zal je niet leren programmeren.

wubbe 24-11-10 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dreissen (Bericht 604600)
Die zijn uiteraard gedeclareerd in .h ja ;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dreissen (Bericht 604641)
leeg hij werkt namelijk niet :P

:confused:

Misschien eens een serieuze vraag stellen?

wubbe 24-11-10 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Whacko (Bericht 604677)
ik krijg sterk het gevoel dat je geen flauw idee hebt waar je mee bezig bent, maar niet de tijd neemt om je erin te verdiepen. Op internet examples zoeken, en door andere mensen aan elkaar laten knopen, zal je niet leren programmeren.

Inderdaad. Neem eens een keer zelf de moeite!

Dreissen 27-11-10 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Whacko (Bericht 604677)
maar twee posts eerder zeg je wel dat je daar de variabelen hebt gedeclareerd :confused: ik krijg sterk het gevoel dat je geen flauw idee hebt waar je mee bezig bent, maar niet de tijd neemt om je erin te verdiepen. Op internet examples zoeken, en door andere mensen aan elkaar laten knopen, zal je niet leren programmeren.


Ik had ze ook gedeclareerd, maar op het moment dat jij het vroeg heb ik mijn .h weer leeg gemaakt omdat het niet werkte.
Vandaar: "Leeg hij werkte namelijk niet :P".
Misschien heb ik het wat verkeerd vertelt en hebben jullie het opgevat als dat ik niks weet, maar ik heb wel degelijk ervaring met het maken van apps alleen heb ik nog niet eerder gebruik gemaakt van NSUserdefaults.

Dank

Dreissen 30-11-10 16:37

Iemand nog AUB ? :D

wubbe 30-11-10 16:43

Met defaults werken kun je nu, de rest zul je toch echt zelf moeten doen.
Je bent toch ervaren in het maken van Apps :P

Dreissen 30-11-10 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wubbe (Bericht 608451)
Met defaults werken kun je nu, de rest zul je toch echt zelf moeten doen.
Je bent toch ervaren in het maken van Apps :P

Ja ik weet idd wel hoe ik apps moet maken, alleen het NSUserdefaults gedeelte niet, maar laat anders maar straks ontstaat er weer een discussie.
Al lukt het niet echt, ik dank voor de code die ik nu al heb.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:23.