//

Wow...

Wow... discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) ... Geen idee wat er aan de hand is, maar sinds begin dit jaar verkoopt mijn spelletje Sjoelen opeens meer per dag dan voorheen per ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-01-11, 14:41
CurlyBrace CurlyBrace is offline
• iOS 4.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 26
Smile Wow...

... Geen idee wat er aan de hand is, maar sinds begin dit jaar verkoopt mijn spelletje Sjoelen opeens meer per dag dan voorheen per week (en gisteren en eergisteren zelfs meer dan normaal in een maand!)

Voor zover ik kan zien ben ik niet gefeatured op een of andere grote website, er is ook niks veranderd aan mijn "featured" status op de App Store (dat was ik al eerder af en toe), dus geen idee waar dit allemaal vandaan komt.

Ik ben er natuurlijk zeer blij mee, en post dit als een hart onder de riem van worstelende developers: Soms regent het opeens zonnestralen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-01-11, 17:21
evharten's schermafbeelding
evharten evharten is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Capelle aan den Ijssel, The Netherlands
Berichten: 2
Standaard

Hij staat nu iig wel in de Top 25 (tenminste er staat een app. Sjoelen op nr. 3)
Geen idee of dat de app van jou is, maar zo ja, dan heb je het goed gedaan
  #3  
Oud 07-01-11, 17:23
CurlyBrace CurlyBrace is offline
• iOS 4.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 26
Standaard

Ja, dat is hem.
  #4  
Oud 07-01-11, 17:29
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Je wordt rijk! M'n vader heeft je applicatie trouwens ook al, wist niet dat jij dit had gemaakt. Ik zal 'm zeggen dat ik met de enige echte developer gepraat heb van die app, m'n vader speelt dat spelletje dagelijks, haha!
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #5  
Oud 07-01-11, 17:34
evharten's schermafbeelding
evharten evharten is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Capelle aan den Ijssel, The Netherlands
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CurlyBrace Bekijk bericht
Ja, dat is hem.
Nou dan gok ik dat je wat leuke sales tegemoet gaat zien suc6!
  #6  
Oud 07-01-11, 17:39
johra johra is offline
• iOS 4.3.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 39
Standaard

Ik heb hem ook en speel hem graag
Het enige wat ik jammer vindt is dat ik niet kan zien waar ik mijn schijven in heb, en waar dus nog ergens in moet.
C
Succes verder!
  #7  
Oud 07-01-11, 17:41
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Dit is wel te zien.
Je moet gewoon het sjoelbord naar onder slepen zeg maar en dan zie je boven elk vakje staan wat je er al ingemieterd hebt en wat nog niet, snap je? Probeer maar eens, zou moeten werken!
  #8  
Oud 07-01-11, 18:16
johra johra is offline
• iOS 4.3.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 39
Standaard

Jaa dat werkt, super! Ik was steeds aan het proberen te onthouden waar ik nog moest. Helemaal happy nu
  #9  
Oud 07-01-11, 18:22
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring Bekijk bericht
Dit is wel te zien.
Je moet gewoon het sjoelbord naar onder slepen zeg maar en dan zie je boven elk vakje staan wat je er al ingemieterd hebt en wat nog niet, snap je? Probeer maar eens, zou moeten werken!
Simpele uitleg toch? Ben blij dat ie bij je werkt, die uitleg staat trouwens ook gegeven door de ontwikkelaar zelf bij de recensies! En je ziet bij de 3e foto in de app store het plaatje als je het ding naar beneden hebt gesleept als het ware!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johra Bekijk bericht
Jaa dat werkt, super! Ik was steeds aan het proberen te onthouden waar ik nog moest. Helemaal happy nu
  #10  
Oud 07-01-11, 20:32
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Mond-op-mond reclame is de beste reclame. Dat zal misschien nu het geval zijn, hoe meer mensen de app hebben hoe meer er over gaan praten en aan elkaar gaan showen.

Wel erg leuk voor je.
  #11  
Oud 07-01-11, 20:57
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Maar de app ziet er ook erg professioneel uit enzo! Dat zal er ook wel een beetje aan helpen, en de meeste recensies zijn redelijk/goed.
  #12  
Oud 07-01-11, 21:54
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

En hij staat op plaats 8 in de meest opgebrachte Apps. Boven Week calendar en TomTom Benelux zelfs. En hij blijft stijgen. Goed begin van het jaar.

Laatst gewijzigd door Dragon; 07-01-11 om 21:56.
  #13  
Oud 07-01-11, 21:57
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Daar zou ik al m'n goede voornemens voor vergooien. Als het zo doorgaat gaat hij volgens mij best wel grof geld verdienen of niet soms?
  #14  
Oud 08-01-11, 14:27
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Geef je ook informatie over je verkopen vrij, bijvoorbeeld hoeveel downloads je al hebt gehad etc.
  #15  
Oud 11-01-11, 11:26
CurlyBrace CurlyBrace is offline
• iOS 4.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 26
Standaard

Ik heb over mijn ervaringen met ontwikkelen voor de iPhone een tjid geleden een verhaaltje op m'n website geschreven: So how much does an iPhone developer make?. Dat ging vooral over de business case voor gratis apps met advertenties erin, maar ik heb het af en toe ge-update met nieuwe informatie over het reilen en zeilen.

Het is jammer dat er soms feitelijk onjuiste informatie in reviews staat (zeker als ze er sterren voor aftrekken), want je kunt er niet op reageren. Ik kan natuurlijk zelf een review plaatsen als het de spuigaten uitloopt en daarin reageren op de inhoud van andere reviews.

De huidige sales zijn echt boven verwachting. De afgelopen week >4000 stuks. Ongelofelijk.
  #16  
Oud 12-01-11, 09:40
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Inderdaad heel frustrerend dat je niet kunt reageren op de reviews van je App. Soms staat er complete onzin en daar kun je niets aan doen.
Ik heb de indruk dat reviews steeds belangrijker worden. Er staan steeds meer Apps in de AppStore (bv. 'Bus') die je gewoon niet moet kopen omdat ze niet meer ondersteund worden of gewoon niet werken. En daar kom je achter door de reviews te lezen.

En met Sjoelen zie je maar weer: met een goede App kun je nog steeds geld verdienen. Opvallend dat een App die al een jaar in de AppStore staat opeens een succes wordt!

Leuk artikel ook.
__________________
Leon
[iPhone- en Java ontwikkelaar]
  #17  
Oud 12-01-11, 17:51
CurlyBrace CurlyBrace is offline
• iOS 4.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 26
Standaard

De kentering is ingezet, de piek is voorbij. Ik hoop dat 'ie straks weer terugzakt naar het oude niveau, dat gaf me toch weer de plezierige gedachte dat ik er m'n lunch van kon betalen
  #18  
Oud 12-01-11, 18:19
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Erg leuk artikel van je inderdaad. Zoals de meeste mensen kies ik apps vaak gewoon naar hoe hoog ze staan in de ranking. Zelf scroll ik in zowel gratis als paid apps vaak niet verder naar beneden dan plaats 10, alleen al vanwege het grote aanbod. Ik denk dat je app net in de Top Tien terecht is gekomen eind 2010 en vanaf dat moment ging het daardoor ineens hard. Vergelijk het met toen je nog in de CD winkel stond en zonder plannen toch ineens met een CD uit de Top Tien naar buiten liep. Naast prijsstelling, wel/geen ads, reclame voor een App etcetc speelt ook mee dat mensen lui zijn en gewoon naar Top Tiens en 4 of 5 sterren beoordelingen kijken en dan kopen. Zorg dus dat je in Top Tiens terecht komt! Trouwens, complimenten voor je Engels, of ben je een native speaker?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CurlyBrace Bekijk bericht
De kentering is ingezet, de piek is voorbij. Ik hoop dat 'ie straks weer terugzakt naar het oude niveau, dat gaf me toch weer de plezierige gedachte dat ik er m'n lunch van kon betalen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[WoW online Armory] Is wel geinstalleerd maar niet zichbaar. Zephyer iPhone Apps 1 20-09-09 12:08
Duurder als mobistar? wow! {i}muse Archief 2 07-08-08 14:24
WoW beta op de iPhone Rog Jailbreak apps en thema's 3 24-09-07 13:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:59.