iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Wijnkaart op de Ipad (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/82193-wijnkaart-op-de-ipad.html)

mcman 12-01-11 10:52

Wijnkaart op de Ipad
 
Lieven mensen,

Ik ben nieuw op dit gebied dus daarom een paar stomme vragen wellicht.
Ik wil graag onze wijnkaart op de IPad aanbieden. Kan ik met de IOD SDK die ik heb gedownload dit maken? Of moet ik perse een betaald account nemen om echt te kunnen ontwikkelen? (Weet niet of er dan additionele software vrij komt).
De app is alleen voor eigen gebruik op 1 ipad dus hoef deze opzich niet te kunnen submitten.

Jeroen

wubbe 12-01-11 11:13

Jeroen,

Wat wil je precies met die wijnkaart? Als je alleen een pagina met de beschrijving en prijzen van de wijnen wilt tonen, waarom maak je dan geen PDF document? Dat kan de iPad prima weergeven. Een alternatief is een mobiele internetsite die je op de iPad met Safari opent. Die kan er bijna uitzien als een App. Kijk bijvoorbeeld eens naar iWebKit – Make a quality iPhone Website or Webapp. Dat kan statische html zijn die je lokaal op de iPad zet.

Als je een App op een iPhone/iPad wil zetten (ook al is het er maar één), dan moet je inderdaad per jaar € 79,- aan Apple betalen (ook al submit je hem niet naar de AppStore).
Je kunt ook het bouwen van je App uitbesteden aan een iPhone ontwikkelaar die die bijdrage toch al aan Apple betaalt ;)

mcman 12-01-11 11:21

Dat is een mooie tweede optie idd. In safari een mooie website maken.
Ben bekend met html en minder bekend met scripting voor mac/ios.
Het hoeft geen superinteractieve wijnkaart te worden. Maar wel per wijn de info, link naar wijnboer. Eventueel googlemaps display om te zien waar het gebied is en combi met gerechten. Laatste twee zullen lekkere opties zijn.

Enige is dat ik die lelijke safaribalk weg wil hebben zoals de website van de iphone 4 gebruikershandleiding als je die open op de iphone.
Ik kan hier niet zo 123 een scriptje voor vinden...

Dank voor je snelle reactie!

wubbe 12-01-11 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mcman (Bericht 626753)
Enige is dat ik die lelijke safaribalk weg wil hebben zoals de website van de iphone 4 gebruikershandleiding als je die open op de iphone.
Ik kan hier niet zo 123 een scriptje voor vinden...

iWebKit ondersteunt dat standaard doordat de pagina automatisch een beetje naar boven wordt ge-scrolld zodat je de adresbalk niet meer ziet.

mcman 12-01-11 11:31

Had al gereageerd voordat ik iwebkit had uitgeplozen. Zie het idd.
Ik ga hier is lekker mee pielen. Ben bekend met html dus voel me hier erg prettig bij.
Thnx voor je tip!

Whacko 12-01-11 11:36

Je kunt met een gratis account prima ontwikkelen hoor. Alleen zoals wubbe zegt, zodra je het op een iOS device wilt zetten heb je een betaald account nodig.

Maar je kan dus prima een hele app ontwikkelen, en pas als alles goed werkt een account aanschaffen.

mcman 12-01-11 13:44

Je zei dat het standaard was dat de safaribalk weggaat, maar als ik iwebkit.mobi open op mijn ipad blijft die wel staan...

wubbe 12-01-11 13:52

Citaat:

Simply click the + sign in safari and "Add to Homescreen". Once that is done you will see a custom icon popup on the homescreen. Open it up and you will notice that iWebKit is now entirely fullscreen! Moreover it has a nice startup image! This is the only multi-page kit available with fullscreen functionnality.
Probeer dit eens

mcman 12-01-11 16:41

Dank...

Overheen gelezen idd.

Nikooos 12-01-11 19:39

Ik ben met mijn bedrijf bezig om een wijnkaart te ontwikkelen voor de iPad.
Als je interesse hebt, dan kan je wel pm-en ;)

mcman 13-01-11 01:04

Ik onthoud je psychonikeo.

Ik heb het een en ander in elkaar geflanst vandaag. Weet er iemand of ik mijn ipad als een soort "usb stick" kan benaderen en de bestanden lokaal (offline) kan opslaan en benaderen. Kijken hoe die op mijn ipad draait?

Whacko 13-01-11 14:11

Nee dat kan niet, maar de iPad beschikt wel over een offline webcache (onderdeel van HTML5 geloof ik). Dat is wel handig, dan hoeft ie niet elke keer alles van internet te halen, maar slaat ie het gewoon op.

wubbe 13-01-11 14:17

Dat kan wel. Er zijn genoeg usb-stick-achtige Apps. Een paar vorbeelden:
- File Sharing (Bekijken, delen en opslaan van documenten) voor iPhone, iPod touch en iPad in de iTunes App Store
- DropCopy Lite - wireless file sharing voor iPhone, iPod touch en iPad in de iTunes App Store
- USB Disk voor iPhone, iPod touch en iPad in de iTunes App Store

Met deze Apps kun je via Wi-Fi bestanden op je iPhone/iPad zetten. Op je iPad kun je die dan openen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:47.