//

Logs

Logs discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey, Zoals mijn naam al zegt ben ik een beginnende ontwikkelaar, en ik ben bezig met een klein appje te maken! Ik wil graag een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-01-11, 20:00
Novice Novice is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: -
Berichten: 21
Exclamation Logs

Hey,

Zoals mijn naam al zegt ben ik een beginnende ontwikkelaar, en ik ben bezig met een klein appje te maken!

Ik wil graag een logboek maken, waar ik zelf trainingen en wedstrijden verslagen op kan zetten en bijhouden.

Bijvoorbeeld, ik heb een training gedaan, ik vul een klein verslagje in wat ik heb gedaan, en dan kan ik dit terugzien in een geschiedenis.

Mijn vraag, weet iemand hoe je zoiets moet maken, wie heeft er een filmpje ofzo waarop dit staat (ik heb al gekeken maar niks gevonden) Of heeft een tutorialcode?


Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-01-11, 20:20
Geno's schermafbeelding
Geno Geno is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 251
Standaard

Je moet van te voren bedenken hoe je app eruit moet zien en wat het in de basis moet bevatten om je idee te laten uitvoeren.

Bv:
Je hebt sowieso 2 viewcontrollers nodig, een viewcontroller om alles in te vullen en een viewcontroller om de geschiedenis te laten zien. De viewcontroller waar je je geschiedenis kan terugzien kan het beste een UITableView bevatten, zodat je een mooi overzicht hebt.

Verder moet je bedenken hoe je je data gaat opslaan.
__________________
iPod touch v3 - iPod Nano 2011 - iMac 27" - iPhone 4S - iPad 2 - MacBook Air 11,6"
  #3  
Oud 14-01-11, 21:21
Novice Novice is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: -
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geno Bekijk bericht
Je moet van te voren bedenken hoe je app eruit moet zien en wat het in de basis moet bevatten om je idee te laten uitvoeren.

Bv:
Je hebt sowieso 2 viewcontrollers nodig, een viewcontroller om alles in te vullen en een viewcontroller om de geschiedenis te laten zien. De viewcontroller waar je je geschiedenis kan terugzien kan het beste een UITableView bevatten, zodat je een mooi overzicht hebt.

Verder moet je bedenken hoe je je data gaat opslaan.
Dankje voor je antwoord. Hier heb ik wat aan! Ik heb alles al. Maar ik vind de code erg moeilijk dat als je iets intypt, Dat het in de TableView komt te staan... Op internet kan ik niks vinden helaas!
  #4  
Oud 15-01-11, 00:02
Geno's schermafbeelding
Geno Geno is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 251
Standaard

Hoe wil je de gegevens opslaan?

Eerst zorg je ervoor dat al je ingevoerde data wordt opgeslagen.

Daarna kan je via tableView:cellForRowAtIndexPath: de data terug halen. Hoe je dat doet hangt heel erg af van hoe je de data opslaat.
  #5  
Oud 15-01-11, 01:25
Novice Novice is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: -
Berichten: 21
Standaard

Ik wil alle gegevens opslaan op een subdomein van mijn website. Zo heb ik de wedstrijden ook opgeslagen, en kan ik ze makkelijk wijzigen / verwijderen als hij wordt afgelast!
  #6  
Oud 15-01-11, 01:32
Geno's schermafbeelding
Geno Geno is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 251
Standaard

Een app laten communiceren met een website of server is niet iets voor beginners. Dit maakt de app al een heel stuk complexer.

Maar goed, heel specifiek ben je nog steeds niet. Want hoe worden gegevens opgeslagen op je website?
  #7  
Oud 15-01-11, 13:31
Novice Novice is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: -
Berichten: 21
Standaard

Ik had het helemaal in mijn hoofd... Ik dacht aan een soort php of html bestandje die de gegevens op een bepaalde mabier laat zien. Zoiets als bij mijn wedstrijden: http://ph.vgtech.nl/admin.php

Laatst gewijzigd door Novice; 15-01-11 om 13:36.
  #8  
Oud 15-01-11, 14:58
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Misschien eerst iets simpels maken en dan verder leren, zodat je dit zou kunnen maken? Sinds de App Store denk iedereen opeens apps te kunnen maken, maar je zal er toch echt eerst iets voor moeten leren.
  #9  
Oud 15-01-11, 15:01
Novice Novice is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: -
Berichten: 21
Standaard

Hoi,

Ik beheer de programeertaal ook al wel. Maar ik weet helaas niet hoe je als je iets intypt in een textfield, dat dat dan in een geschiedenis komt te staan! Hebben jullie een tutorial / video / site waarop dit staat beschreven?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
OS 3.0: oproep onmiddellijk voicemail, geen spoor in logs koswo iPhone algemeen 4 07-07-09 04:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:00.