//

Verstandig om toch sdk licentie te kopen?

Verstandig om toch sdk licentie te kopen? discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedendag, Ik wil een simpele app maken (niet 1 voor de webstore aangezien het voor een hele kleine groep is). Nu heb ik een webapp ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-01-11, 14:51
joerieve joerieve is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 103
Standaard Verstandig om toch sdk licentie te kopen?

Goedendag,

Ik wil een simpele app maken (niet 1 voor de webstore aangezien het voor een hele kleine groep is). Nu heb ik een webapp gemaakt maar deze manier heeft zo zijn beperkingen neem bijv dat ik geen pushberichten kan sturen en er zijn vast wel meer dingen wat een nadeel is. Nu dacht ik van zal ik een sdk licentie kopen en dan een eigen app maken maar ik loop tegen een paar punten op

Punten:
-Ik ben gewent om in php,mysql en vb.net te programmeren, is dit te vergelijken met de programmeer taal voor iphone?
-Ik heb geen MAC PC en ben ook niet van plan 1 aan te schaffen kan ik dan wel voor de iphone een app programmeren ?
-Is het mogelijk om je eigen gemaakte app te delen met vrienden zonder de app in de appstore te hebben?
-Zijn er nog dingen waaraan ik moet denken voordat ik een licentie koop?

M.V.G
J.Veninga
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-01-11, 16:10
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

-Ik ben gewent om in php,mysql en vb.net te programmeren, is dit te vergelijken met de programmeer taal voor iphone?
De taal is duidelijk anders. Programmeerervaring helpt natuurlijk wel, vooral OO. In de iPhone zit een SQLite database dus zelfs jouw mysql ervaring kan van pas komen

-Ik heb geen MAC PC en ben ook niet van plan 1 aan te schaffen kan ik dan wel voor de iphone een app programmeren ?
Nee, of je moet moeilijk gaan doen met Virtual installaties

-Is het mogelijk om je eigen gemaakte app te delen met vrienden zonder de app in de appstore te hebben?
Ja, dat kan maar heeft een beperkte geldigheid. Dit heet een ad-hoc distribution. Je hebt wel een licentie nodig

-Zijn er nog dingen waaraan ik moet denken voordat ik een licentie koop?
- Als je een licentie koopt is die een jaar geldig.
- Hij kost € 79,- per jaar
- Je kunt daarmee je App op je eigen iPhone zetten, op die van anderen (tijdelijk) en Apps aan de AppStore aanbieden.
__________________
Leon
[iPhone- en Java ontwikkelaar]

Laatst gewijzigd door wubbe; 18-01-11 om 16:12.
  #3  
Oud 18-01-11, 17:22
boypresario boypresario is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 3
Standaard

-Ik heb geen MAC PC en ben ook niet van plan 1 aan te schaffen kan ik dan wel voor de iphone een app programmeren ?

Ik heb ook geen MAC, maar ik heb gewoon op mijn hp laptop MAC OS Leopard geinstalleerd onder basis besturingssysteem van Linux.
Er zijn natuurlijk paar technieken voor o.a. vmware installeren op je windows pc. En virtual Mac Os gebruiken. Maar dat zal ik je niet adviseren. Je pc word dan echt traag.

-Is het mogelijk om je eigen gemaakte app te delen met vrienden zonder de app in de appstore te hebben?

Je maakt de app en installeer de ipa. Gebruik winscp of ifunbox om de ipa bestand naar de pc te overzetten (jailbreak geëist). Zet ze over naar IPA. Uiteindelijk kan je de ipa bestand zo per email door sturen naar je vrienden die je wilt. Als zij op die App dubbelklikken pakt de ITunes dat automatisch. En Syns.

Laatst gewijzigd door boypresario; 18-01-11 om 17:50.
  #4  
Oud 18-01-11, 17:42
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Pas hier wel op dat we geen illegale handelingen gaan uitleggen of daar naar gaat vragen! Zie dit als een hint
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone SDK licentie shaquillewebgate Ontwikkelen voor iOS 3 22-03-11 12:54
Winadmin toch kopen aajfoon iPhone Apps 3 27-03-09 14:05
Licentie iphone sdk Tim14ww Ontwikkelen voor iOS 7 17-03-09 23:04
iPhone 3G kopen, of toch niet? Basjee Archief 3 10-06-08 19:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:21.