//

UITableView ---> DetailView

UITableView ---> DetailView discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ik heb een vraag waar ik al een tijdje mee rond loop. Ik kom er niet helemaal uit. Ik wil in een UITableView ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-01-11, 22:50
gobelz gobelz is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 95
Standaard UITableView ---> DetailView

Beste mensen,

Ik heb een vraag waar ik al een tijdje mee rond loop. Ik kom er niet helemaal uit.

Ik wil in een UITableView informatie tonen voor de gebruiker.
Voorbeeld:
Code:
NSArray *mDag = [NSArray arrayWithObjects:@"Maandag", @"Dinsdag", @"Woensdag", nil];
NSDictionary *mDagDict = [NSDictionary dictionaryWithObject:mDag forKey:@"Tijden"];
	
NSArray *mMaand = [NSArray arrayWithObjects:@"Januari", @"Februari", @"Maart", @"April", nil];
NSDictionary *mMaandDict = [NSDictionary dictionaryWithObject:mMaand forKey:@"Tijden"];
Dit lukt goed door middel van een Array met objecten.

Nu het volgende, ik wil graag een DetailView er aan hangen met informatie dat extra uitleg moet geven aan het onderdeel wat geselecteerd wordt door de gebruiker. Dus niet van "U heeft Maandag geselecteerd", maar met een titel "maandag" en een beschrijving "Maandag is de eerste werkdag" en voor de andere items in UITableView een heel ander omschrijving wordt gegeven. Ik loop totaal vast op het tonen van een beschrijving per onderdeel. Ik heb in literatuur gekeken en ook op het net, het is mij helaas niet gelukt.

Een hint om verder te komen waar ik mee vast ben komen te staan is al een grote stap voor mij!

Alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-01-11, 00:53
Geno's schermafbeelding
Geno Geno is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 251
Standaard

Waar komt de informatie vandaan die in de detailview wordt getoond? Dat is niet duidelijk.

Je moet bij een UITableView erachter komen welke cell er wordt gedrukt door de gebruiker. Je kan bv. de delegate method didSelectRowAtIndexPath: gebruiken om te achterhalen welke cell er wordt aangesproken (met de juiste indexpath).
Aan de hand daarvan presenteer je de juiste data.
__________________
iPod touch v3 - iPod Nano 2011 - iMac 27" - iPhone 4S - iPad 2 - MacBook Air 11,6"
  #3  
Oud 21-01-11, 09:43
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Navigating a Data Hierarchy With Table Views
__________________
Leon
[iPhone- en Java ontwikkelaar]
  #4  
Oud 28-01-11, 22:59
gobelz gobelz is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 95
Standaard

Thank you!
  #5  
Oud 29-01-11, 00:21
Chrizzz Chrizzz is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 25
Standaard

Als je in de tabel een cell selecteert wordt inderdaad de method "didSelectRowAtIndexPath:" aangeroepen. Binnen die method maak je een instance van je detailview aan. Die detailview moet de door jouw gewenste "properties" hebben. Want dan kun je nu in de "didSelectRowAtIndexPath:" de properties alvast invullen en doorgeven aan de detailview. Bijvoorbeeld: detailview.weekdag = [mDag objectAtIndex:indePath].

Grappig is dat Apple in hun template al bijna de hele methode voor je uitschrijven. Je hoeft alleen je eigen properties in te vulllen.

Citaat:
- (void)tableViewUITableView *)tableView didSelectRowAtIndexPathNSIndexPath *)indexPath {
// Navigation logic may go here -- for example, create and push another view controller.
/*
<#DetailViewController#> *detailViewController = [[<#DetailViewController#> alloc] initWithNibName:@"<#Nib name#>" bundle:nil];
NSManagedObject *selectedObject = [[self fetchedResultsController] objectAtIndexPath:indexPath];
// ...
// Pass the selected object to the new view controller.
[self.navigationController pushViewControlleretailViewController animated:YES];
[detailViewController release];
*/

}
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Touches in UITableView Jeroen0704 Ontwikkelen voor iOS 5 20-02-11 19:27
DetailView with Elements in it gobelz Ontwikkelen voor iOS 4 29-01-11 01:58
UITableview + SOAP sukk1e Ontwikkelen voor iOS 6 12-05-10 15:56
UITableView vraag Dreissen Ontwikkelen voor iOS 4 15-04-10 15:58
Horizontaal scrollen UITableView Grooviee Ontwikkelen voor iOS 1 13-04-10 13:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:36.