iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   NSLog, app store (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/85501-nslog-app-store.html)

bluecola 24-02-11 02:30

NSLog, app store
 
Hoi allemaal,

Ik was nog even nieuwschierig, ik heb ooit gelezen dat als je je app in de app store wil hebben, je alle dingen voor debugging eruit moet halen. Betekent dit ook dat je alle NSLogs moet weghalen. Ik ben beginnend, dus eigenlijk ook nog de vraag, wat het nut is van NSLog.

Alvast bedankt,
Marijn

Nikooos 24-02-11 08:42

Volgens mij ben ik wel eens een NSLogje vergeten ergens. Nog nooit wat van gehoord eigenlijk. Maar volgens mij heeft het, op het debuggen na, niet echt nut in een app in de appstore.

Ik kan het mis hebben, maar dan hoor ik het graag :)

netfox 24-02-11 10:28

Ben zo vaak een NSLogje vergeten... is echt geen probleem...

Je vraagt ook waar het voor is: NSLog is inderdaad voor debuggen. Je kan het gebruiken om te zien of een bepaalde functie wel wordt aangeroepen

Citaat:

-(void) {
NSLog(@"Ja ik werk!");
}
Of om te zien of een bepaalde variabele op een bepaald moment wel haar waarde heeft.

Citaat:

NSLog(@"%d",variabeleint);
Je krijgt dan bij het draaien van je app in de simulator (of op je device, met de kabel nog steeds aangesloten op je mac) de boodschappen in je debugvenster te zien.

nop 24-02-11 15:53

Hmm, ik heb laatst mijn App netjes door de commissie heengekregen, wilde ik m laatst updaten merkte ik dat er nog 5 NSLogjes inzaten. Dus kennelijk wordt er niet zo aan getrokken.

wubbe 24-02-11 16:02

NSLog() aanroepen maken de App traag.
Bij het inlezen van de database voor de La Carte App had ik NSLog() aan staan bij ieder begrip dat ingelezen wordt.
Nou, dan neemt ie ruim de tijd hoor ;)

Tip: neem de volgende #define op in een .h file wat je overal include:
Code:

#define NSLog(p1, ...)                ;
Dan zijn alle NSLogs uitgeschakeld.
Zet je '//' voor deze regel, dan zijn alle NSLogs weer ingeschakeld :)

Chrizzz 24-02-11 17:17

Bij iedere NSLog-aanroep op je toestel wordt een bestand weggeschreven op de disk van het toestel.

Dus ook in al je gedistribueerde apps. Dat is de reden dat Apple vraagt om het uit te zetten. In theorie kun je namelijk de hard disk vol NSLog-en.

Je zou die NSLog's ook wel ergens anders voor kunnen gebruiken. Maar in de praktijk wordt het vooral voor debuggen gebruikt.

vdevos 28-02-11 00:25

Ben zelf ook een 2-tal NSLog's vergeten in mijn app en deze is gewoon goedgekeurd. Denk dat er blij kleinschalig gebruik niet zo zwaar aan getild wordt ;)

Tuurlijk is het een kleine moeite je NSLog te commenten of je functie zelf te overloaden ;)

Nikooos 28-02-11 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wubbe (Bericht 645579)
NSLog() aanroepen maken de App traag.
Bij het inlezen van de database voor de La Carte App had ik NSLog() aan staan bij ieder begrip dat ingelezen wordt.
Nou, dan neemt ie ruim de tijd hoor ;)

Tip: neem de volgende #define op in een .h file wat je overal include:
Code:

#define NSLog(p1, ...)        ;
Dan zijn alle NSLogs uitgeschakeld.
Zet je '//' voor deze regel, dan zijn alle NSLogs weer ingeschakeld :)

Dat is inderdaad wel waar! Het neemt wat tijd in beslag, dus uitzettend is sowieso het beste ;)

En die tip, werkt dat voor alle NSLog's? Dus ook als er iets anders staat als (p1, ..) :confused:

wubbe 28-02-11 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 646571)
En die tip, werkt dat voor alle NSLog's? Dus ook als er iets anders staat als (p1, ..) :confused:

Hee, wie denk je dat je voor je hebt. Tuurlijk werkt dat!!
Ik ben een echte developer ;)

Nikooos 28-02-11 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wubbe (Bericht 646580)
Hee, wie denk je dat je voor je hebt. Tuurlijk werkt dat!!
Ik ben een echte developer ;)

Ik had het ook ff kunnen proberen, maar ik zag de logica ff niet :P
Maar dan heb ik ook weer wat geleerd!

Niets ten nadele van jouw kwaliteiten, je weet nooit wat je tegenkomt hier ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:58.