//

Belasting en KVK nodig als iOS programmeur?

Belasting en KVK nodig als iOS programmeur? discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben net begonnen met programmeren voor iOS, heb bijna alle stanford colleges al bekeken en het huiswerk gemaakt anyways ik kan dus al gauw ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-04-11, 02:59
qkp qkp is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Hardenberg
Berichten: 9
Standaard Belasting en KVK nodig als iOS programmeur?

Ik ben net begonnen met programmeren voor iOS, heb bijna alle stanford colleges al bekeken en het huiswerk gemaakt anyways ik kan dus al gauw beginnen om mijn eerste app te schrijven en heb al een goed concept en ik denk ook dat het mij wat geld kan opleveren. Ik ben nu nog een informatica student die wat inkomsten krijg door freelance opdrachtjes en iOS programmeren doe ik meer als hobby.

Mijn vraag is dus moet je belastinggeld betalen voor het geld wat je verdient van de apple store en ook voor de inkomsten van ads ?

Moet je ook kvk aanvragen ? ) iOS programmeren doe ik nu nog als hobby en nog niet voor klanten. )
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-04-11, 07:50
Anon Anon is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 27
Standaard

Alle inkomsten die over een bepaald wettelijke vastgesteld bedrag gaan moet je belasting over betalen maakt niet uit op welke manier je het verdient.
  #3  
Oud 19-04-11, 08:25
markzijlstra markzijlstra is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 102
Standaard

Beste qkp,

Zolang jij het als een hobby doet en nog geen serieuze werkzaamheden heb zou ik het lekker zo laten. Op het moment dat er schot in je 'zaak' komt kan een inschrijving bij de KvK sowieso geen kwaad. Deze kosten zijn ook niet enorm, check de site van de kvk even voor de kosten van een eenmanszaak in jouw regio.

Wanneer je met je ideeen langs de kvk gaat kun je jezelf inschrijven als eenmanszaak, tegenwoordig krijg je dan gelijk je fiscale nummer (lees omzetbelastingnummer, wat gebaseerd is op je BSN) voor de communicatie richting de belastingdienst.

Hierbij moet je dan nog de keuze maken of je je werkzaamheden als ondernemer gaat uitvoeren of als bijverdiensten (zogeheten inkomsten uit overige werkzaamheden). Wat betreft het tweede is het heel eenvoudig. Je noteert je omzet en je kosten, deze vul in, in de aangifte inkomstenbelasting en hierover betaal je belasting.

Wat betreft werkzaamheden als ondernemer heb je echter meer voordelen (verscheidene aftrekposten), je dient echter wel aan wat meerdere eisen te voldoen. De voornaamste hierbij is het 'urencriterium', je dient dan voor meer dan 1225 uur per jaar aan je onderneming te besteden (houdt dus in dat je een goede agenda bij moet houden).

Verder raad ik je aan even rond te neuzen op de websites van de Kamer van Koophandel en de belastingdienst.

Succes!
__________________
iPhone US-> iPhone 3G 8GB-> iPhone 3GS 16GB-> iPhone 4 16GB... iMac 27'' 3.2ghz 8gb ram... iPad Wi-Fi 16GB
  #4  
Oud 19-04-11, 09:13
bdr bdr is offline
• iOS 4.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 125
Standaard

Waarom denk je dat je als iOS programmeur geen belastingen zou moeten betalen?
  #5  
Oud 19-04-11, 12:20
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bdr Bekijk bericht
Waarom denk je dat je als iOS programmeur geen belastingen zou moeten betalen?
Wie denkt dat?
__________________
Leon
[iPhone- en Java ontwikkelaar]
  #6  
Oud 19-04-11, 17:57
qkp qkp is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Hardenberg
Berichten: 9
Standaard

Mark, dank je wel voor de informatie! Zal ff kijken op de websites!
Reageren

Labels
belasting, ios, kvk, programmeren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: HULP NODIG! na gebruiken 'no-activation' tool IOS 4 Mitjell Jailbreak 5 09-08-10 12:48
3G alleen inschakelen als deze nodig is bverp iPhone algemeen 12 10-11-08 11:26
Foutje: Zakelijk abbo zonder kvk register renssies Odido (T-Mobile) 5 10-08-08 20:55
Hardware unlock nog nodig als straks de iPhone in NL verkrijgbaar is? Oemfoefoe Unlock [archief] 9 06-01-08 18:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:31.