//

prijs voor het laten ontwikkelen van een App door een student

prijs voor het laten ontwikkelen van een App door een student discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste, Een bedrijf vraagt €50 tot €100 per uur voor het laten ontwikkelen van een iPhone Applicatie (geen game, maar een applicatie die informatie geeft ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-05-11, 20:47
siardvdbosch's schermafbeelding
siardvdbosch siardvdbosch is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 7
Standaard

Beste,

Een bedrijf vraagt €50 tot €100 per uur voor het laten ontwikkelen van een iPhone Applicatie (geen game, maar een applicatie die informatie geeft over bv. een bedrijf). Je bent dat al snel een bedrag kwijt dat rond de €1000 ligt.

Mijn vraag is hoeveel ik, als student, zou kunnen vragen voor het ontwikkelen van een iPhone applicatie. Ik heb al een en ander ervaring en kan al redelijke App's maken, gewoon een TabBar applicaties met uiteenlopende functies zoals mail, sms, bellen, mapView, TableView, IBAction, het wisselen van Views enz. Gewoon het basis coderen zeg maar.

Ik heb dus geen enkel idee wat ik ervoor zou kunnen vragen.
Alvast bedankt voor je antwoord.

Of ligt het er ook aan voor welk bedrijf je een app ontwikkeld ?

Laatst gewijzigd door iScorpio; 02-05-11 om 22:00. Reden: volgende keer de edit knop gebruiken.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #2  
Oud 02-05-11, 22:24
Hollance Hollance is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Breda
Berichten: 68
Standaard

Je kiest zelf je klanten. Als een klant een budget van 5.000 euro heeft voor het laten maken van een app, dan moet je zelf beslissen of je dat de moeite waard vindt. Ik zou dus aan je potentiele klanten vragen wat hun budget is.

Als indicatie voor een uurprijs zou ik zeggen: kies een bedrag dat net iets hoger is dan wat je zelf redelijk vindt. Hoe meer opdrachten je met succes aflegt, des te meer kun je het bedrag naar boven bijstellen.
  #3  
Oud 03-05-11, 11:30
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siardvdbosch Bekijk bericht
Beste,

Een bedrijf vraagt €50 tot €100 per uur voor het laten ontwikkelen van een iPhone Applicatie (geen game, maar een applicatie die informatie geeft over bv. een bedrijf). Je bent dat al snel een bedrag kwijt dat rond de €1000 ligt.

Mijn vraag is hoeveel ik, als student, zou kunnen vragen voor het ontwikkelen van een iPhone applicatie. Ik heb al een en ander ervaring en kan al redelijke App's maken, gewoon een TabBar applicaties met uiteenlopende functies zoals mail, sms, bellen, mapView, TableView, IBAction, het wisselen van Views enz. Gewoon het basis coderen zeg maar.

Ik heb dus geen enkel idee wat ik ervoor zou kunnen vragen.
Alvast bedankt voor je antwoord.

Of ligt het er ook aan voor welk bedrijf je een app ontwikkeld ?
1000 euro? Dus dan doe je 10 uur om een app te maken?
  #4  
Oud 03-05-11, 13:45
siardvdbosch's schermafbeelding
siardvdbosch siardvdbosch is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo Bekijk bericht
1000 euro? Dus dan doe je 10 uur om een app te maken?
Om een goede uitgebreide app met veel functies te maken doe ik wel een tijdje ja.

Toch bedankt voor je positieve reactie
  #5  
Oud 03-05-11, 14:22
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Dit is gewoon pure marktwerking.

Als jij dat bedrijf kan verkopen waarom iets zoveel kost als dat je zegt dat het kost boeit het geen ruk meer. Of dat nou 10x het uurloon is wat je zelf in gedachten hebt of dat het de helft is van wat je eigenlijk in 1e instantie wilde vragen is geheel aan jou.
Hoe duurder je prijs, hoe eerder een bedrijf ergens anders aanklopt.

Ik zou zeggen bied gewoon een prijs aan wat je per project bekijkt. Is het project relatief simpel, dan kun je een beetje schipperen met een scherpere prijs. Is het een lastig project dan kun je de hoofdprijs vragen, mits je het goed onderbouwt.

Vele kleintjes staan leuk op je CV, dus ik zou niet teveel uit de kan willen halen met kleinere opdrachten.

Je kan ook als tegenprestatie nog iets extra's vragen naast de vergoeding in euro's. Bijvoorbeeld dat ze de volgende opdracht weer eerst bij jou komen, dat ze een nieuwsbericht over de app op hun website plaatsen (waar ze naar jouw website linken), dat je hun app mag opnemen in je publieke portfolio, etc.

Laatst gewijzigd door glaantje; 03-05-11 om 14:26.
  #6  
Oud 04-05-11, 00:18
siardvdbosch's schermafbeelding
siardvdbosch siardvdbosch is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 7
Standaard

heej, bedankt allemaal voor jullie antwoorden!
  #7  
Oud 04-05-11, 10:10
Myrdhin Myrdhin is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Omgeving Nijmegen
Berichten: 94
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siardvdbosch Bekijk bericht
Om een goede uitgebreide app met veel functies te maken doe ik wel een tijdje ja.

Toch bedankt voor je positieve reactie
Ik denk dat hij bedoeld dat je vaak wel langer dan 10 uur ontwikkeltijd nodig zult hebben... Tuurlijk, een simpele app kan je misschien wel in 2 uurtjes in elkaar knutselen maar dan heb je iets wat 100 anderen ook kunnen. Het hele design, overleggen met de klant hoe de informatie in beeld moet komen, grafisch ontwerp etc etc.. Daar ben je wel wat langer dan 10 uur mee bezig.

Voordeel: als je iets bouwt wat gemakkelijk hergebruikt kan worden, ben je de keer erop alleen bezig met de vormgeving..
  #8  
Oud 04-05-11, 18:40
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siardvdbosch Bekijk bericht
Om een goede uitgebreide app met veel functies te maken doe ik wel een tijdje ja.

Toch bedankt voor je positieve reactie
Persoonlijk vind ik 10 uur erg weinig. Vandaar..
  #9  
Oud 04-05-11, 19:38
siardvdbosch's schermafbeelding
siardvdbosch siardvdbosch is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 7
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik 10 uur erg weinig. Vandaar..
Klopt, je bent indd wel wat langer bezig.
Ik heb de app nog niet helemaal afgewerkt tot in de puntjes en ben nu al een paar dagen bezig.

Thnx
  #10  
Oud 05-05-11, 22:18
nop nop is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Valkenburg
Berichten: 46
Standaard

Wat veel mensen vergeten is het voor- en natraject. Eerst specificaties afstemmen en accoorden krijgen, grafisch materiaal verzamelen, en het natraject is de appstore submission, begeleiding en marketing.
Binnen tien uur ontwikkelen kun je heel veel bereiken, maar vaak zit veel tijd in de afwerking, het testen en de release naar de appstore.
Dus dat is al snel 10+10+10 uur.
Maar goed: als je de specificaties goed op orde hebt en het helder afstemt met je klant heb je aan het eind het minste werk aan testen en afwerken.
Dus staar je niet blind op uurtarief alleen, maar kijk vooral hoeveel uur je bezig bent. Baseer daar ook je uurtarief op. Het is soms beter en makkelijker om een vast bedrag te vragen (fixed price). Daar kun je over onderhandelen en kortingen toepassen, indien nodig
__________________
iPhone/iPad ontwikkelaar http://www.ddq.nl
Reageren

Labels
applicatie ontwikkelaar, prijzen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Prijs voor het ontwikkelen van een applicatie markvwijnen Ontwikkelen voor iOS 0 12-10-09 19:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:29.