iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   View wisselen door button (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/90556-view-wisselen-door-button.html)

bluecola 07-05-11 22:26

View wisselen door button
 
Een hele goede morgen,

Ik ben bezig met mijn app, en het interface ervan. Nu bedacht ik me dat het wel mooi zou zijn als je met een button door kon gaan naar de volgende view. Maar dan wel zónder navigation controller. Dus dat ik een back button, en een next button heb. Ik heb even op youtube, en in mijn boeken gezocht, maar kom enorm veel manieren tegen om dit te doen. (Met de Mainview, met een IBAction die een andere view naar voren laat komen, etc. etc. etc.)

Wat is nu het mooiste en makkelijkste om te doen, en ook belangrijk, wat vind apple het meest netjes?

Alvast bedankt,
Marijn

pipo-1998 08-05-11 23:07

Wil je van NIB/XIB wisselen of in een nib een extra aanmaken makkelijkste is de bovenste. Pm me maar even dan kunnen we even mailen gaat makkelijker. Pm je mail adress maar dan leg ik je het via de mail uit, oke?

Geno 09-05-11 20:30

Je kan de navigationbar van de navigation controller gewoon verbergen. Dan kan je nog steeds gebruik maken van de controller zelf voor de navigatie en animaties.

BoudewijnA 26-05-11 10:37

View wisselen door button
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pipo-1998 (Bericht 671815)
Wil je van NIB/XIB wisselen of in een nib een extra aanmaken makkelijkste is de bovenste. Pm me maar even dan kunnen we even mailen gaat makkelijker. Pm je mail adress maar dan leg ik je het via de mail uit, oke?


Goedemorgen,

Ik wil een app maken, waarbij ik uit een overzichtscherm met diverse knoppen door wil klikken naar een volgend scherm met een afbeelding, vervolgens wil ik vanuit dit scherm (met afbeelding) doorklikken naar een filmpje.

Nu zag ik jouw reactie en vroeg mij af of je ook wat tips/trucs/adviezen voor mij hebt.

Alvast bedankt :)

BoudewijnA 26-05-11 10:45

View wisselen door button
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bluecola (Bericht 671498)
Een hele goede morgen,

Ik ben bezig met mijn app, en het interface ervan. Nu bedacht ik me dat het wel mooi zou zijn als je met een button door kon gaan naar de volgende view. Maar dan wel zónder navigation controller. Dus dat ik een back button, en een next button heb. Ik heb even op youtube, en in mijn boeken gezocht, maar kom enorm veel manieren tegen om dit te doen. (Met de Mainview, met een IBAction die een andere view naar voren laat komen, etc. etc. etc.)

Wat is nu het mooiste en makkelijkste om te doen, en ook belangrijk, wat vind apple het meest netjes?

Alvast bedankt,
Marijn


Beste Marijn,

Het bericht is van een tijdje geleden, maar voor mij wel actueel en van toepassing. Ik zit namelijk nu met deze vraag.

Ik wil namelijk een app maken, waarbij ik start met een scherm met een flink aantal knoppen erop (deze knoppen staan niet netjes geordend op het scherm) -> dan wil ik via zo'n knop doorklikken naar een afbeelding (nieuw scherm)-> vervolgens wil ik vanuit de afbeelding (dat kan dan bijvoorbeeld een knop bovenin het scherm) doorklikken naar een filmpje .

Heb jij voor mij tips/trucs/adviezen ?

Alvast bedankt :)

Groeten Boudewijn.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:15.