iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Het maken van een app (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/93665-maken-app.html)

Daantromp 19-06-11 14:20

Het maken van een app
 
Hallo,

Ik zou graag een of meerdere apps willen maken voor dingen voor school. Bijvoorbeeld een app om mijn dagrooster te bekijken, ik heb allen geen idee wat voor programma of hoe en wat.
Dus als iemand tips heeft, links heeft of andere dingen die mij zouden kunnen helpen, graag.

basboy12 19-06-11 14:55

dat zou ik ook graag willen, alleen heb je volgens mij wel een mac nodig om apps te maken. en zo te zien heb je net als mij een windows pc :S

Erulezz 19-06-11 17:08

Je hebt inderdaad een Mac nodig.
Hier vind je alle informatie:

iOS Dev Center - Apple Developer

Daantromp 21-06-11 17:51

Ik heb het een en ander onderzocht. En ik kwam uit op het programma flash cs5, van adobe. Nu is mijn vraag: Weet iemand hoe ik een app kan maken die je doorstuurt naar een website. Bijvoorbeeld als ik een app maak voor mijn dagrooster, dat ik naar de site ga voor mijn dagrooster als ik op de app klik. Ik ben zelf namelijk niet zo goed in programeren. Heeft iemand hier zo'n command voor?

Jeroen0704 21-06-11 18:17

Als je een app wilt die doorlinkt naar een internetpagina kun je beter een snelkoppeling maken van de pagina die je op je home screen zet. Zit bij de opties in Safari en heet "Zet in beginscherm".

macfreaker 21-06-11 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daantromp (Bericht 685284)
Ik heb het een en ander onderzocht. En ik kwam uit op het programma flash cs5, van adobe. Nu is mijn vraag: Weet iemand hoe ik een app kan maken die je doorstuurt naar een website. Bijvoorbeeld als ik een app maak voor mijn dagrooster, dat ik naar de site ga voor mijn dagrooster als ik op de app klik. Ik ben zelf namelijk niet zo goed in programeren. Heeft iemand hier zo'n command voor?

Heel fijn dat je een app wilt (leren) maken maar zou je dan toch niet eerst wat leesvoor doornemen ?

basboy12 21-06-11 19:00

@macfreaker volgens mij ben jij wel een app-ontwikkelaar toch?

vraagje, toen jij je eerste app wilde maken, had je toen al verstand daarvan of ben je eerst boeken of andere dingen gaan doorlezen?

grt bas

macfreaker 21-06-11 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door basboy12 (Bericht 685304)
@macfreaker volgens mij ben jij wel een app-ontwikkelaar toch?
vraagje, toen jij je eerste app wilde maken, had je toen al verstand daarvan of ben je eerst boeken of andere dingen gaan doorlezen?
grt bas

Ben al meer dan 20 jaar programmeur en toen ik voor het werk mijn eerste app maakte, heb ik op kosten van de zaak boeken gekocht en deze hebben mij geholpen.

Whacko 21-06-11 19:05

Ik denk dat de meeste mensen een hoop lezen en vooral veel experimenteren. Alles wat je wilt weten is wel op internet te vinden. Vooral als je een beginner bent. Zodra je ver gevorderd bent, zul je minder oplossingen voor je problemen vinden, maar tegen die tijd heb je de ervaring om ze zelf op te lossen.

basboy12 21-06-11 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 685306)
Ben al meer dan 20 jaar programmeur en toen ik voor het werk mijn eerste app maakte, heb ik op kosten van de zaak boeken gekocht en deze hebben mij geholpen.

jaa daar had je natuurlijk al een voordeel mee, ik zou vanaf de grond moeten beginnne bij wijze van spreken als ik een app zou willen maken...


@Whacko dat is waar, maar je moet wel ergens mee beginnen, en dat is denk het moeilijkste

Daantromp 21-06-11 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen0704 (Bericht 685292)
Als je een app wilt die doorlinkt naar een internetpagina kun je beter een snelkoppeling maken van de pagina die je op je home screen zet. Zit bij de opties in Safari en heet "Zet in beginscherm".

Ik voel me een beetje dom dat ik daar zelf niet achter was gekomen. Maar voor nu voldoet deze functie. Later ga ik zelf wel proberen apps te maken. In ieder geval bedankt voor de replys.

WouterT 30-07-11 14:52

programma
 
Is er een programma voor windows dat een beetje makkelijk in elkaar zit, waarmee je een simpele app kunt maken?

WDS001 30-07-11 21:32

Nee, om een app te kunnen ontwikkelen moet je een Mac hebben. Eventueel kan je wel een Hackintosh maken, met bijvoorbeeld VMware.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:36.