//

Web-app indienen bij Apple

Web-app indienen bij Apple discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste iPhoneClub leden, Al een tijdje loop ik met het idee van een (in mijn ogen) eenvoudige app. Na flink wat gegoogled te hebben, en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-06-11, 03:30
chrishgk chrishgk is offline
• iOS 8.4
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 7
Standaard Web-app indienen bij Apple

Beste iPhoneClub leden,

Al een tijdje loop ik met het idee van een (in mijn ogen) eenvoudige app. Na flink wat gegoogled te hebben, en dit forum te hebben doorzocht heb ik toch enkele vragen, waarmee jullie mij hopelijk kunnen helpen.

Ik wil een app maken waarmee je door 3-4 tabs kan bladeren. Een agenda, een contactform, een informatietab, en een tab met bijvoorbeeld wat foto's. Aangezien ik geen verstand heb van het programmeren van een app, en niet de financiele middelen heb om een volledige app te laten ontwikkelen, had ik het idee om een web-app te maken. Ik ben wel redelijk handig met het maken van gewone website's, dus zou ik bijvoorbeeld een site kunnen maken die deze pagina's bevat, en wat duidelijk op een iPhone te bekijken is. Enige wat ik dan zou moeten hebben, is een 'app' die de webpagina opent, en de safari-balken weg haalt.

Zou dit mogelijk zijn? Zal Apple dit goedkeuren, een snelkoppeling-app?

Hopelijk kunnen jullie mij wat verder helpen, alvast bedankt voor de reacties.

Laatst gewijzigd door XIII; 22-06-11 om 11:49. Reden: Vacature niet toegestaan
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-06-11, 08:44
robbiedobbie's schermafbeelding
robbiedobbie robbiedobbie is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Sittard-Geleen (NL)
Berichten: 290
Standaard

Dit is naar mijn weten niet nodig. Wanneer je een web-app maakt, kun je afdwingen dat de gebruikers de website toevoegen aan hun homescreen. Dan krijgen ze de webapp zonder balken te zien.
__________________
Witte Iphone 3gs - 16 GB
  #3  
Oud 22-06-11, 08:47
DJ14 DJ14 is offline
• iOS 7.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 121
Standaard

Apple zal een app met linkjes naar wat webpagina's niet snel goedkeuren, vanwege de beperkte functionaliteit. Een andere mogelijkheid is je te verdiepen in PhoneGap (PhoneGap) of Titanium Appcelerator (Use Appcelerator Titanium to build mobile apps for iPhone & Android and desktop apps for Windows, Mac OS X & Linux from Web technologies). Beide services zijn frameworks waardoor je apps niet in objective-c hoeft te schrijven maar in de webtalen HTML en Javascript. Een Intel based Mac blijft vereist.
  #4  
Oud 22-06-11, 16:03
chrishgk chrishgk is offline
• iOS 8.4
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbiedobbie Bekijk bericht
Wanneer je een web-app maakt, kun je afdwingen dat de gebruikers de website toevoegen aan hun homescreen. Dan krijgen ze de webapp zonder balken te zien.
Begrijp ik het goed, dat gebruikers een echt icoontje op het springboard krijgen, die vervolgens verwijst naar de webpagina zonder balken? Of lees ik dit nu verkeerd?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 juni 2011 om 15:08 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DJ14 Bekijk bericht
Apple zal een app met linkjes naar wat webpagina's niet snel goedkeuren, vanwege de beperkte functionaliteit. Een andere mogelijkheid is je te verdiepen in PhoneGap (PhoneGap) of Titanium Appcelerator (Use Appcelerator Titanium to build mobile apps for iPhone & Android and desktop apps for Windows, Mac OS X & Linux from Web technologies). Beide services zijn frameworks waardoor je apps niet in objective-c hoeft te schrijven maar in de webtalen HTML en Javascript. Een Intel based Mac blijft vereist.
Bedankt voor de info! Heb het even bekeken, maar ziet er naar uit dat ik dan toch behoorlijk aan de slag zal moeten met HTML taal. Kan wel goed overweg met bijvoorbeeld Joomla, maar dat heeft met HTML en Javascript natuurlijk weinig te maken.

Zijn er niet bepaalde templates of eenvoudige kant en klare oplossingen die je zou kunnen aanpassen met eigen teksten?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeker niet te lui om iets te leren, maar aangezien ik geen verdere ambities heb in het maken van apps, en puur alleen iets eenmalig nodig heb, is het ook weer zoiets om daar dagen/weken tijd in te moeten steken.
  #5  
Oud 22-06-11, 16:09
robbiedobbie's schermafbeelding
robbiedobbie robbiedobbie is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Sittard-Geleen (NL)
Berichten: 290
Standaard

Ja dat bedoel ik. Kijk maar eens naar http://dumpert.webbix.nl/ (voor zolang hij nog bestaat). Ik weet niet precies hoe, maar het is dus mogelijk.
  #6  
Oud 22-06-11, 16:18
chrishgk chrishgk is offline
• iOS 8.4
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbiedobbie Bekijk bericht
Ja dat bedoel ik. Kijk maar eens naar Dumpert (voor zolang hij nog bestaat). Ik weet niet precies hoe, maar het is dus mogelijk.
Dank je, die link maakt een hoop duidelijk. Opzich volstaat dat prima, ik zal dus op zoek moeten gaan naar de code die ik in de website moet monteren om de safari balken weg te krijgen, en om de website te laten weten of hij door een telefoon, of door een computer wordt bezocht.

Ik ga even speuren, mocht iemand hier een goeie handleiding/website/iets voor weten, dan hoor ik het graag!

Bedankt voor de reacties.
  #7  
Oud 22-06-11, 16:24
robbiedobbie's schermafbeelding
robbiedobbie robbiedobbie is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Sittard-Geleen (NL)
Berichten: 290
Standaard

Ik heb momenteel toetsweek op school. Als ik wat vrije tijd heb, zal ik wel eens zoeken hoe je dit kan doen. Ik heb redelijk wat websites gemaakt met html/css, JavaScript en ook serverside scripts in php, heb alleen nog nooit een site voor iPhone gemaakt.
  #8  
Oud 22-06-11, 16:24
TUX2K TUX2K is offline
• iOS 14.0
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 174
Standaard

Ja dat begrijp je goed.
  #9  
Oud 22-06-11, 16:28
chrishgk chrishgk is offline
• iOS 8.4
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbiedobbie Bekijk bericht
Ik heb momenteel toetsweek op school. Als ik wat vrije tijd heb, zal ik wel eens zoeken hoe je dit kan doen. Ik heb redelijk wat websites gemaakt met html/css, JavaScript en ook serverside scripts in php, heb alleen nog nooit een site voor iPhone gemaakt.
Zou super zijn, ik ga even kijken hoever ik kom, maar een beetje hulp is nooit weg!
  #10  
Oud 23-06-11, 15:08
iMickk iMickk is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 63
Standaard

Kijk eens naar iWebkit en lees de documentatie PDF door . Heb je gelijk een perfect framework voor je iPhone website met een duidelijke handleiding.

Of voor de wat gevorderden, jQTouch. (jQTouch — jQuery plugin for mobile web development) Daar zitten ook allemaal effecten in net als in echte apps .
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Handige tips voor het indienen van een klacht bij T-Mobile Channie Odido (T-Mobile) 0 01-07-10 08:18
Kosten T-mobile Hotspot bij Web 'n W plus Awater Odido (T-Mobile) 8 31-01-10 18:44
Belangrijke en/of interessante dingen om op te letten bij een web-app S¡mon iPhone Apps 2 20-09-09 23:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:53.