iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Idee voor app samenwerking gezocht (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/95888-idee-voor-app-samenwerking-gezocht.html)

Nosp 22-07-11 10:19

Idee voor app samenwerking gezocht
 
Hallo allemaal,

Ik heb een leuk vernieuwend idee voor een app, echter liggen mijn kwaliteiten bij het uitdenken en uitwerken van concepten en het opstellen van functionele ontwerpen. Voor het andere gedeelte zoek ik iemand die een samenwerking wil aangaan voor de ontwikkeling van de app.

Reacties hoor ik graag

Dreissen 22-07-11 10:54

Ik wil wel helpen om samen een app te maken.
In het kort wat voor app is het, een moeilijke app of makkelijk te maken?
Maakt hij gebruik van GPS, Internet, Database etc.
Dan weten we al iets meer.

Yoshi2889 22-07-11 21:45

Als je dit nog even gehein wilt houden, zou ik dit overleggen via Personal Messages, MSN of dergelijke.

Het is tenminste niet erg slim om het zo in het openbaar te bespreken, als je het geheim wilt houden :P

wwspiderbig 29-07-11 10:35

Hallo,

Ik zoek ook iemand om een app te ontwikkelen. Natuurlijk ga ik hier niet posten wat voor idee het is. Mocht iemand interesse hebben hoor ik het wel. Helaas heb ik zelf geen ervaring met het ontwikkelen van een app.

Mvg,

Hans

Nikooos 29-07-11 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wwspiderbig (Bericht 695166)
Hallo,

Ik zoek ook iemand om een app te ontwikkelen. Natuurlijk ga ik hier niet posten wat voor idee het is. Mocht iemand interesse hebben hoor ik het wel. Helaas heb ik zelf geen ervaring met het ontwikkelen van een app.

Mvg,

Hans

Wat wil je precies? Samen met iemand een app maken of iemand betalen die een app maakt ofzo?

wwspiderbig 03-08-11 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 695175)
Wat wil je precies? Samen met iemand een app maken of iemand betalen die een app maakt ofzo?

Samen met iemand een app maken, uiteindelijk hier samen geld mee verdienen.

Flipke1405 28-08-11 19:48

Hallo,

Ik zit hier met het zelfde probleem,idee is top(denk ik):)
Maar het uitvoeren ....ik heb geen idee waar te beginnen
En alles gaat zo snel dat je op deze markt snel moet reageren,vandaar ik zelf niet de tijd heb om alles vanaf 0 te leren en uit te testen
Dus als er iemand ook bij mij interesse heeft om samen iets op te zetten stuur maar een mailtje
PS:ik denk dat het bij mij toch al om een moeilijker exemplaar van een App gaat zijn,navigatie kan er mogelijk in zitten
Alvast bedankt

Grtz,Flip

Hollance 28-08-11 21:53

Als je een idee hebt voor een app en je wilt die app ook daadwerkelijk gaan maken, maar je hebt zelf geen programmeerkennis, dan ben je eigenlijk een "producer", net zoals bij de film.

Je kunt het amateuristisch aanpakken en in een vage forum post vragen of iemand interesse heeft, eventueel met een eveneens vage belofte voor winstdeling. Dat is net zoiets als tegen een groep filmmakers zeggen, "Ik heb een idee voor een film, maar geen script, geen kennis van het vak, en geen geld. Maar ik wil wel een film maken en als jullie meehelpen dan krijgen jullie een gedeelte van de winst."

Bonuspunten voor je enthousiasme, maar je zult toch iets beter je best moeten doen om mensen te overtuigen om voor je te gaan werken. Pak je het amateuristisch aan, dan krijg je ook amateurs. Niks mis mee, maar het is dan wel een hobbyproject.

De meeste developers hebben genoeg te doen en krijgen constant dit soort verzoeken voor hun kiezen van mensen die geen flauw idee hebben waar ze in verzeild raken. Wil je een goede developer vinden om aan je idee mee te werken, dan zul je hem eerst moeten overtuigen, a) van de kwaliteit van jouw idee, b) van jouw kwaliteiten als producer.

Een goede producer weet hoe hij zijn idee moet verkopen. "Ik heb een super idee" is iets te vaag. Wat is je idee, hoeveel marktonderzoek heb je al gedaan, en hoe denk je het project aan te gaan pakken, dat zijn de vragen die ik als ontwikkelaar beantwoord wil zien. Als de app eenmaal klaar is, hoe ben je dan van plan marketing te gaan doen. Met andere woorden, wat heb jij als producer bij te dragen aan het project? Alleen een idee is echt niet genoeg.

Iemand die niets over zijn idee wil vertellen zonder geheimhoudingsverklaring of andere onzin valt bij mij bij voorbaat al af. Als je je idee nog nooit tegen iemand anders verteld hebt, dan heb je dus nooit getest of er wel vraag naar is. Leg het eerst eens aan wat mensen voor. De kans dat iemand je idee steelt is een stuk kleiner dan de kans dat je idee gewoon slecht (of onuitvoerbaar) is. Talk to people!

Zie dit als goedbedoeld advies. Als je serieus bent over je idee, zelfs als je geen geld hebt om een dure ontwikkelaar in de arm te nemen, dan moet je er zelf eerst een hoop werk insteken. Hoe beter je je voorbereidt, hoe groter de kans op succes.

Flipke1405 28-08-11 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollance (Bericht 702791)
Als je een idee hebt voor een app en je wilt die app ook daadwerkelijk gaan maken, maar je hebt zelf geen programmeerkennis, dan ben je eigenlijk een "producer", net zoals bij de film.

Je kunt het amateuristisch aanpakken en in een vage forum post vragen of iemand interesse heeft, eventueel met een eveneens vage belofte voor winstdeling. Dat is net zoiets als tegen een groep filmmakers zeggen, "Ik heb een idee voor een film, maar geen script, geen kennis van het vak, en geen geld. Maar ik wil wel een film maken en als jullie meehelpen dan krijgen jullie een gedeelte van de winst."

Bonuspunten voor je enthousiasme, maar je zult toch iets beter je best moeten doen om mensen te overtuigen om voor je te gaan werken. Pak je het amateuristisch aan, dan krijg je ook amateurs. Niks mis mee, maar het is dan wel een hobbyproject.

De meeste developers hebben genoeg te doen en krijgen constant dit soort verzoeken voor hun kiezen van mensen die geen flauw idee hebben waar ze in verzeild raken. Wil je een goede developer vinden om aan je idee mee te werken, dan zul je hem eerst moeten overtuigen, a) van de kwaliteit van jouw idee, b) van jouw kwaliteiten als producer.

Een goede producer weet hoe hij zijn idee moet verkopen. "Ik heb een super idee" is iets te vaag. Wat is je idee, hoeveel marktonderzoek heb je al gedaan, en hoe denk je het project aan te gaan pakken, dat zijn de vragen die ik als ontwikkelaar beantwoord wil zien. Als de app eenmaal klaar is, hoe ben je dan van plan marketing te gaan doen. Met andere woorden, wat heb jij als producer bij te dragen aan het project? Alleen een idee is echt niet genoeg.

Iemand die niets over zijn idee wil vertellen zonder geheimhoudingsverklaring of andere onzin valt bij mij bij voorbaat al af. Als je je idee nog nooit tegen iemand anders verteld hebt, dan heb je dus nooit getest of er wel vraag naar is. Leg het eerst eens aan wat mensen voor. De kans dat iemand je idee steelt is een stuk kleiner dan de kans dat je idee gewoon slecht (of onuitvoerbaar) is. Talk to people!

Zie dit als goedbedoeld advies. Als je serieus bent over je idee, zelfs als je geen geld hebt om een dure ontwikkelaar in de arm te nemen, dan moet je er zelf eerst een hoop werk insteken. Hoe beter je je voorbereidt, hoe groter de kans op succes.

Ik stel je advies zeker op prijs!Ik weet perfect hoe de App er uit moet zien wat het zou moeten kunnen en dat er zeker potentie in zit om er iets aan te verdienen
En dat ik hier op het forum eens pols hoe het reilen en zeilen gaat,omdat ik op gebied van developing totaal een leek ben
Ik ben allesinds al een stap vooruit van wat mijn opties zijn

Grtz,Flip

rvdassem 06-09-11 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollance (Bericht 702791)
Als je een idee hebt voor een app en je wilt die app ook daadwerkelijk gaan maken, maar je hebt zelf geen programmeerkennis, dan ben je eigenlijk een "producer", net zoals bij de film.

Je kunt het amateuristisch aanpakken en in een vage forum post vragen of iemand interesse heeft, eventueel met een eveneens vage belofte voor winstdeling. Dat is net zoiets als tegen een groep filmmakers zeggen, "Ik heb een idee voor een film, maar geen script, geen kennis van het vak, en geen geld. Maar ik wil wel een film maken en als jullie meehelpen dan krijgen jullie een gedeelte van de winst."

Bonuspunten voor je enthousiasme, maar je zult toch iets beter je best moeten doen om mensen te overtuigen om voor je te gaan werken. Pak je het amateuristisch aan, dan krijg je ook amateurs. Niks mis mee, maar het is dan wel een hobbyproject.

De meeste developers hebben genoeg te doen en krijgen constant dit soort verzoeken voor hun kiezen van mensen die geen flauw idee hebben waar ze in verzeild raken. Wil je een goede developer vinden om aan je idee mee te werken, dan zul je hem eerst moeten overtuigen, a) van de kwaliteit van jouw idee, b) van jouw kwaliteiten als producer.

Een goede producer weet hoe hij zijn idee moet verkopen. "Ik heb een super idee" is iets te vaag. Wat is je idee, hoeveel marktonderzoek heb je al gedaan, en hoe denk je het project aan te gaan pakken, dat zijn de vragen die ik als ontwikkelaar beantwoord wil zien. Als de app eenmaal klaar is, hoe ben je dan van plan marketing te gaan doen. Met andere woorden, wat heb jij als producer bij te dragen aan het project? Alleen een idee is echt niet genoeg.

Iemand die niets over zijn idee wil vertellen zonder geheimhoudingsverklaring of andere onzin valt bij mij bij voorbaat al af. Als je je idee nog nooit tegen iemand anders verteld hebt, dan heb je dus nooit getest of er wel vraag naar is. Leg het eerst eens aan wat mensen voor. De kans dat iemand je idee steelt is een stuk kleiner dan de kans dat je idee gewoon slecht (of onuitvoerbaar) is. Talk to people!

Zie dit als goedbedoeld advies. Als je serieus bent over je idee, zelfs als je geen geld hebt om een dure ontwikkelaar in de arm te nemen, dan moet je er zelf eerst een hoop werk insteken. Hoe beter je je voorbereidt, hoe groter de kans op succes.


Hollance,

Ben jij ontwikkelaar? En heb je al ervaringen gehad met hobbyprojecten?
Bedankt voor de tips in ieder geval.

Hollance 06-09-11 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rvdassem (Bericht 704818)
Hollance,

Ben jij ontwikkelaar? En heb je al ervaringen gehad met hobbyprojecten?
Bedankt voor de tips in ieder geval.

Ja, ik ben full-time freelance ontwikkelaar van iPhone en iPad apps. Zodoende krijg ik dagelijks aanvragen binnen van mensen die een app willen maken, maar vaak niet snappen wat erbij komt kijken. En die heel snel wegrennen als je ze met de neus op de feiten drukt. (Er zitten gelukkig ook genoeg verstandige klanten tussen. ;-) )

Er is niets mis met hobbyprojecten, en af en toe help ik een handje mee omdat ik een project leuk vind of iets een uitdaging is. Maar ook voor een hobbyproject geldt: hoe beter je je voorbereidt, hoe beter het eindresultaat.

Nikooos 22-09-11 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollance (Bericht 704821)
Ja, ik ben full-time freelance ontwikkelaar van iPhone en iPad apps. Zodoende krijg ik dagelijks aanvragen binnen van mensen die een app willen maken, maar vaak niet snappen wat erbij komt kijken. En die heel snel wegrennen als je ze met de neus op de feiten drukt. (Er zitten gelukkig ook genoeg verstandige klanten tussen. ;-) )

Er is niets mis met hobbyprojecten, en af en toe help ik een handje mee omdat ik een project leuk vind of iets een uitdaging is. Maar ook voor een hobbyproject geldt: hoe beter je je voorbereidt, hoe beter het eindresultaat.

Zo herkenbaar hahaha! :D

Whacko 22-09-11 11:21

Inderdaad. De meeste hobbyprojecten 'leven' ook maar een paar weken.
Je gaat met goede moed beginnen aan een klein projectje, omdat je het leuk vindt, maar na een paar weken hoor je niks meer of je zit te wachten op "graphics" etc die nooit komen ;)
Als je je dan als ontwikkelaar professioneel opstelt, door met een kleine overeenkomst te komen waarin je verwachtingen staan, dan filter je de meesten daarvan al eruit.

Een van de dingen die het goed doen in je overeenkomst is een "afkoopsom". Als jij werk hebt verricht en de opdrachtgever besluit te stoppen, dan betaalt ie alsnog een deel van het afgesproken bedrag. Zo voorkom je dat je geen tijd en moeite in een project steekt, dat je in een ander betaald project had kunnen steken.

harre99 03-01-12 02:25

ik heb ook wel een goed idee voor een app. Maar weet ook niet hoe of wat er allemaal bij komt kijken.
Ik heb Hollance reeds een PM gestuurd. Maar zijn er nog andere mensen die me willen helpen? Of waarmee ik misschien kan samenwerken om van mijn idee een app te maken?

Bij voorbaat dank,

Harre99

XIII 05-06-12 13:09

Oud topic dat tot vacatures leidt (die we niet toestaan), daarom een slotje.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:52.