//

UITabBarController in 2e view

UITabBarController in 2e view discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, ik wil een app bouwen met een UITabBarController op een 2e scherm. Dus het eerste scherm is een View met een knop en als ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-08-11, 10:17
RobertvdBerg RobertvdBerg is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 5
Standaard UITabBarController in 2e view

Hallo,

ik wil een app bouwen met een UITabBarController op een 2e scherm. Dus het eerste scherm is een View met een knop en als ik op de knop klik wil ik dat een nieuw scherm getoond wordt met de tabbar. Weet iemand hoe ik dit kan realiseren of waar een goeie tutorial te vinden is? Ik heb het net al afgezocht maar overal worden app's gebouwd waar de TabBarController de root controller is, dus op het 1e scherm. Dan roep je deze aan via de methode applicationDidFinishLaunching maar ik wil em dus in de loadView van de nieuwe view (of liefst zelfs met Interface Builder gebouwd).

Hoop dat iemand me kan helpen. Ben na 3 dagen zoeken en bouwen/testen beetje einde raad....
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-08-11, 11:38
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Makkelijkst lijkt me om van je eerste view een navigationcontroller te maken en dan een (root)view te pushen met een tabbar als je op de knop drukt.
  #3  
Oud 04-08-11, 11:48
RobertvdBerg RobertvdBerg is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 5
Standaard

Ik heb dit ook al gedaan ja, en ik push de view ook, maar dan wordt nog steeds niet de TabBar getoond, alleen een wit scherm...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 augustus 2011 om 11:49 ----------

En wat wordt bedoeld met root in (root)view? (of is dat een hele domme vraag?)
  #4  
Oud 04-08-11, 12:16
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RobertvdBerg Bekijk bericht
Ik heb dit ook al gedaan ja, en ik push de view ook, maar dan wordt nog steeds niet de TabBar getoond, alleen een wit scherm...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 augustus 2011 om 11:49 ----------

En wat wordt bedoeld met root in (root)view? (of is dat een hele domme vraag?)
Het is een rootview omdat het eigenlijk een soort boom vormt, de tabbar is de root / "wortel" van waaruit de andere views beschikbaar zijn.

Als je alleen een wit scherm krijgt dan heb je of iets niet goed gedaan of je hebt misschien gewoon een lege viewcontroller gepusht.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Push notifications view Dreissen Ontwikkelen voor iOS 14 25-06-11 10:29
Autodesk Inventor View sjorsjech Jailbreak apps en thema's 0 14-01-10 19:41
NSTimer in Table View Tim14ww Ontwikkelen voor iOS 3 17-10-09 12:11
Betere agenda view gribbel iPhone Apps 1 01-09-09 23:42
Calendar View markvwijnen Ontwikkelen voor iOS 2 20-05-09 15:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:36.