iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Beginnend Tips (request) (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/97828-beginnend-tips-request.html)

0daro0 21-08-11 19:23

Beginnend Tips (request)
 
Hallo mede ontwikkelaars/beginners.

ik heb even een paar vragen.

ik ben van plan op apps/games te gaan maken idd met wat hulp van vrienden, maar wil zelf toch ook wat ervaring op doen

photoshop/illustrator ligt me al redelijk.
het coderen/cc+ niet echt ,maar heb daar iemand voor die me eventueel kan helpen

nu het volgende,

App logo's voor games en apps zie je op youtube en internet best veel.

maar ik zoek de juiste info om retina display logo te maken.
dus resolutie en grote (photoshop), dat moet iemand toch wel weten.

verder misschien wat tips om animaties te maken voor games/xcode ?

tot dusver is dit het eerst waar ik me mee wil bezig houden.
en de rest later.

mvg,

Robin

Hollance 21-08-11 20:27

Wat bedoel je met het logo?

Je hebt het ikoontje dat de gebruiker ziet op het springboard van de iPhone. Je levert hier 6 afmetingen voor aan:

- 57x57 pixels voor low-resolution iPhones (alles wat geen iPhone 4 is)
- 114x114 pixels voor Retina
- 72x72 voor iPad (zelfs als je geen iPad ondersteund is het verstandig)
- 29x29 voor Settings / Spotlight
- 58x58 voor Settings / Spotlight op Retina
- 50x50 voor Settings / Spotlight op iPad

DPI is altijd 72.

Maar je hebt ook het logo dat de gebruiker ziet in de App Store. In principe moet dit hetzelfde zijn als het ikoontje. De afmetingen hiervan zijn 512x512 pixels.

Als ik jou was zou ik het logo/ikoontje met vectors maken. Dan kun je het zo groot maken als je wilt. In principe is het beter om voor het kleinere versies detail weg te laten zodat het resultaat scherper is.

Succes!

XIII 21-08-11 20:27

De iTunes Connect Guide van Apple legt je dat uit.

Deze kun je zelfs als je geen betalend ontwikkelaar bent gratis downloaden bij Apple.

0daro0 24-08-11 13:37

Ik bedoel idd het icoontje , dus bij Photoshop open ik een nieuwe ( project) geef dan de onderstaande afmetingen in

en bij xcode zie ik alleen maar voor het icoontje normaal(iPhone 3gs of lager, of iPhone 4 , Retina display) dus waar vind ik dat Spotlight ?

Nog een vraagje wat bedoel je met vectors, en dat ik de kleine details weg kan laten.

Wat raden jullie aan om het in photoshop te doen of illustrator of fireworks, lees dat veel mensen hen eigen idee ervan hebben. de makkelijkste zou prettig zijn


Mvg

Robin

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollance (Bericht 701094)
Wat bedoel je met het logo?

Je hebt het ikoontje dat de gebruiker ziet op het springboard van de iPhone. Je levert hier 6 afmetingen voor aan:

- 57x57 pixels voor low-
iPhones (alles wat geen iPhone 4 is)
- 114x114 pixels voor Retina
- 72x72 voor iPad (zelfs als je geen iPad ondersteund is het verstandig)
- 29x29 voor Settings / Spotlight
- 58x58 voor Settings / Spotlight op Retina
- 50x50 voor Settings / Spotlight op iPad

DPI is altijd 72.

Maar je hebt ook het logo dat de gebruiker ziet in de App Store. In principe moet dit hetzelfde zijn als het ikoontje. De afmetingen hiervan zijn 512x512 pixels.

Als ik jou was zou ik het logo/ikoontje met vectors maken. Dan kun je het zo groot maken als je wilt. In principe is het beter om voor het kleinere versies detail weg te laten zodat het resultaat scherper is.

Succes!


pposthoorn 26-08-11 02:03

Illustrator
 
Bij mijn weten is Photoshop voor foto's en Illustrator voor plaatjes (kort door de bocht).

Ik raad aan om alle plaatjes/icoontjes voor iPhone Apps met Illustrator te maken. Illustrator maakt standaard vector afbeeldingen. Voordeel is dat je eenmalig iets tekent het daarna op elke willekeurige grootte kan gebruiken

Wat betreft de naamgeving: Apple heeft het redelijk slim gedaan met het retina display. Als je een plaatje.png (oja, gebruik png, niet jpg) in je App gebruikt en je wil daar ook graag een Retina versie van hebben dan voeg je simpelweg plaatje@2x.png toe aan je project en dan zal de App vanzelf dat hogere resolutie (2x zo breed, 2x zo hoog) plaatje pakken als het device dat ondersteund.

Als ik jou berichten lees heb ik het idee dat je nog erg weinig weet, ik wil XIII's advies onderstrepen: Lees eerst de iTunes Connect Guide, daar staat echt heel veel nuttige informatie in.


(Edit: lachen, plaatje@2x.png wordt een mailto: link :P )

0daro0 26-08-11 12:26

Oké ik snap het met illustrator.

Ja kwa xcode en de rest snap ik nog niet echt oftwel niet!, heb ook net een MacBook maar die snap ik wel. Bedankt voor de tips, heb idd ff die iTunes guide gekeken staan inderdaad veel nuttige info in.

0daro0 06-09-11 02:29

Inmiddels begonnen met wat boeken lezen. dus ben verlopig wel even zoet..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:59.