//

Goede informatie

Goede informatie discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo, ik zou graag een app ontwerpen omdat ik al al vanaf de eerste generatie een iphone heb en eigenlijk ook geintresseerd ben over hoe ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-09-11, 00:46
kdl001 kdl001 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 1
Standaard Goede informatie

hallo,

ik zou graag een app ontwerpen omdat ik al al vanaf de eerste generatie een iphone heb en eigenlijk ook geintresseerd ben over hoe dit allemaal werkt, daarom volg ik op school informatica ook. Dus kan al wat programmeren, maar dit is vooral gericht op site's ontwerpen en het ontwerpen van programma's die je kunt gebruiken in bedrijven als hulpsysteem voor tellingen, facturen en dergelijke. Ik zou graag specifieker gaan leren over hoe je een echte app ontwerpt. Ben dus ook van plan om me een Mac aan te schaffen, maar welke boeken/site's enz zijn goed voor het leren ervan?

mvg
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-09-11, 12:39
TUX2K TUX2K is offline
• iOS 14.0
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 174
Standaard

Ja dit is een vraag die je vaak ziet. Maar geen eenvoudig antwoord heeft.
Ik ben zelf, afgestuurd software engineer, aan de gang gegaan met de documentatie van apple zelf.
Deze sloten goed aan bij mijn kennis, maar als je van andere programmeer taal komt zoals PHP dan zal het allemaal wat moeilijk zijn.

Het hele stuk over geheugen beheer en object is iets wat dan nieuw voor je zou zijn.
Ook is de taal, objective c en c, die gebruikt wordt voor native ontwikkelen op de iPhone wat lastig omdat het net wat anders is dan bv. Java of PHP.

Kijk wat rond op iOS Dev Center - Apple Developer en zoek op internet naar wat tutorials en ga lekker wat proberen, daar leer je gewoon het meeste van.
  #3  
Oud 09-09-11, 15:59
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Als ik kijk naar mijn eigen achtergrond dan kan ik je het volgende aanraden:
- Volg een cursus C (of C++). Het beste is toch met een leraar. Maar het kan ook wel met een goed boek of van internet, maar ik denk dat je e.e.a. dan minder snel echt doorgrond.
- Vervolgens zijn de "hogere" talen zoals objective-C makkelijk te begrijpen als je je wat inleest met een goed boek. Overigens vind ik de manuals die Apple aanbied zoals: "The objective-C programming language" ook heel verduidelijkend.

Het handige om met C te beginnen vind ik is dat je dan veel beter snapt wat er "onder de motorkap" gebeurt in de hogere talen wat betreft geheugenmanagent, want in C moet je alles zelf bijhouden. Daardoor ga je voor mijn gevoel minder snel in de fout als je vervolgens in bijvoorbeeld C++ of objective-C gaat programmeren. Enig nadeel is wellicht dat je niet meteen object-georiënteerd leert programmeren. Maar dat is meer een omslag in denkwijze dan dat het verder heel ingewikkeld is, in principe bestaan classes en methods etc. ook in C alleen wat minder expliciet.

Al met al, het zal altijd een hele kluif zijn om het jezelf eigen te maken. Maar het is ook leuk om te doen en mijn zelf geschreven programma's haal ik tenminste altijd voldoening uit.

Laatst gewijzigd door JornZ; 09-09-11 om 16:12.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Informatie verdwenen na iOs4 Jaou123 iPhone algemeen 0 22-06-10 21:03
Alle iDevices: Informatie aangaande BootRom? Zephyer Jailbreak 11 28-04-10 16:27
Informatie nodig? !Wout Archief 8 20-07-08 21:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:15.