iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Custom tabbar (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/99090-custom-tabbar.html)

Dreissen 14-09-11 16:13

Custom tabbar
 
Hallo,

Ik heb deze week de nieuwe nu.nl app geïnstalleerd en vind die nieuwe tabbar zo mooi gemaakt, ik wilde weten of hier een soort van tutorial van bestaat hoe je een tabbar maakt zoals in die app.

Groet

DJ14 14-09-11 17:26

Met deze tutorial van Peter Boctor kan je een flink eind komen: How does the Twitter iPhone App implement a custom tab bar? « iDev Recipes. Hij simuleert hier de tabbar in de Twitter for iPhone applicatie, die onder andere een bewegend pijltje heeft dat boven de current selected tab zichtbaar is (beweegt/animeert ook mooi mee als je een nieuwe tab selecteert). Ditzelfde principe gebruikt de NU app: gebruik in plaats van het pijltje een piepkleine view met border en lage alpha (of een .PNG image met lage alpha) die over de tabs heen beweegt.

Dreissen 14-09-11 23:10

Hey,

Thanks dit is wat ik zocht!
Hopelijk hebben andere hier ook nog wat aan, zelf vind ik dat dit best standaard mag worden de tabbar van nu, hij is niet anders de de standaard alleen beweegt het vakje mooi over de tabbar ik vind het erg nice! :)

DJ14 15-09-11 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dreissen (Bericht 706264)
Hey,

Thanks dit is wat ik zocht!
Hopelijk hebben andere hier ook nog wat aan, zelf vind ik dat dit best standaard mag worden de tabbar van nu, hij is niet anders de de standaard alleen beweegt het vakje mooi over de tabbar ik vind het erg nice! :)


Da's mooi. Let wel dat deze custom tabbar niet werkt zoals de normale UITabBarController. Er wordt gebruik gemaakt van één hoofd-viewcontroller, met de tabbar als subview erin. Vervolgens worden de viewcontrollers van de verschillende tabjes als subview toegevoegd aan die hoofd-viewcontroller. Hierdoor werkt de gewone viewDidAppear method van de viewcontrollers achter de tabjes niet meer als je een nieuw tabje selecteert; in plaats daarvan moet je de functie touchDownAtItemAtIndex in de viewcontroller van de custom tabbar gebruiken (de index geeft aan welke tab geselecteerd is).

Nikooos 22-09-11 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DJ14 (Bericht 706199)
Met deze tutorial van Peter Boctor kan je een flink eind komen: How does the Twitter iPhone App implement a custom tab bar? « iDev Recipes. Hij simuleert hier de tabbar in de Twitter for iPhone applicatie, die onder andere een bewegend pijltje heeft dat boven de current selected tab zichtbaar is (beweegt/animeert ook mooi mee als je een nieuwe tab selecteert). Ditzelfde principe gebruikt de NU app: gebruik in plaats van het pijltje een piepkleine view met border en lage alpha (of een .PNG image met lage alpha) die over de tabs heen beweegt.

Wat een ongelooflijk geniale site trouwens!! Meteen even een bookmark van gemaakt!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:42.