//

Custom tabbar

Custom tabbar discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb deze week de nieuwe nu.nl app geïnstalleerd en vind die nieuwe tabbar zo mooi gemaakt, ik wilde weten of hier een soort ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-09-11, 16:13
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard Custom tabbar

Hallo,

Ik heb deze week de nieuwe nu.nl app geïnstalleerd en vind die nieuwe tabbar zo mooi gemaakt, ik wilde weten of hier een soort van tutorial van bestaat hoe je een tabbar maakt zoals in die app.

Groet
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-09-11, 17:26
DJ14 DJ14 is offline
• iOS 7.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 121
Standaard

Met deze tutorial van Peter Boctor kan je een flink eind komen: How does the Twitter iPhone App implement a custom tab bar? « iDev Recipes. Hij simuleert hier de tabbar in de Twitter for iPhone applicatie, die onder andere een bewegend pijltje heeft dat boven de current selected tab zichtbaar is (beweegt/animeert ook mooi mee als je een nieuwe tab selecteert). Ditzelfde principe gebruikt de NU app: gebruik in plaats van het pijltje een piepkleine view met border en lage alpha (of een .PNG image met lage alpha) die over de tabs heen beweegt.
  #3  
Oud 14-09-11, 23:10
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Hey,

Thanks dit is wat ik zocht!
Hopelijk hebben andere hier ook nog wat aan, zelf vind ik dat dit best standaard mag worden de tabbar van nu, hij is niet anders de de standaard alleen beweegt het vakje mooi over de tabbar ik vind het erg nice!
  #4  
Oud 15-09-11, 09:14
DJ14 DJ14 is offline
• iOS 7.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dreissen Bekijk bericht
Hey,

Thanks dit is wat ik zocht!
Hopelijk hebben andere hier ook nog wat aan, zelf vind ik dat dit best standaard mag worden de tabbar van nu, hij is niet anders de de standaard alleen beweegt het vakje mooi over de tabbar ik vind het erg nice!

Da's mooi. Let wel dat deze custom tabbar niet werkt zoals de normale UITabBarController. Er wordt gebruik gemaakt van één hoofd-viewcontroller, met de tabbar als subview erin. Vervolgens worden de viewcontrollers van de verschillende tabjes als subview toegevoegd aan die hoofd-viewcontroller. Hierdoor werkt de gewone viewDidAppear method van de viewcontrollers achter de tabjes niet meer als je een nieuw tabje selecteert; in plaats daarvan moet je de functie touchDownAtItemAtIndex in de viewcontroller van de custom tabbar gebruiken (de index geeft aan welke tab geselecteerd is).
  #5  
Oud 22-09-11, 11:27
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DJ14 Bekijk bericht
Met deze tutorial van Peter Boctor kan je een flink eind komen: How does the Twitter iPhone App implement a custom tab bar? « iDev Recipes. Hij simuleert hier de tabbar in de Twitter for iPhone applicatie, die onder andere een bewegend pijltje heeft dat boven de current selected tab zichtbaar is (beweegt/animeert ook mooi mee als je een nieuwe tab selecteert). Ditzelfde principe gebruikt de NU app: gebruik in plaats van het pijltje een piepkleine view met border en lage alpha (of een .PNG image met lage alpha) die over de tabs heen beweegt.
Wat een ongelooflijk geniale site trouwens!! Meteen even een bookmark van gemaakt!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tabbar en ViewDidUnload Robbee Ontwikkelen voor iOS 3 28-01-11 20:06
UIWebView en TabBar laden imosed Ontwikkelen voor iOS 3 12-01-11 17:05
Tabbar in een WindowBased App iMidas Ontwikkelen voor iOS 1 10-01-11 21:40
Tabbar laten verdwijnen en verschijnen celaeno2 Ontwikkelen voor iOS 6 10-04-10 22:02
TabBar Controller : More... Tab markvwijnen Ontwikkelen voor iOS 8 01-10-09 18:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:15.