iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 1e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f135/apple-tv-1e-generatie/)
-   -   Is de Apple tv 1 nog wel te jailbreaken (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f135/apple-tv-1e-generatie/122077-de-apple-tv-1-jailbreaken.html)

robinmasselink 17-07-12 22:31

Is de Apple tv 1 nog wel te jailbreaken
 
Ben onlangs in het bezit gekomen van een atv 1 160g. Na een middag en avond rond geneusd te hebben op het internet nin het me nog niet helemaal duidelijk of de atv 1 nog wel te jailbreaken is, zelf hier op het forum wordt er al niet meer geproken over de atv1. Ben dus erg benieuwd of er nog wel mogelijkheden zijn om de atv 1 te jailbreaken.

Guest-20180925190238 17-07-12 22:35

Ga eens bij Firecore kijken:

aTV Flash | FireCore

joske666 09-08-12 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 809064)
Ga eens bij Firecore kijken:

aTV Flash | FireCore

40$ voor een softwarepakketje om de apple tv 1 te jailbreaken??
Ik heb er ook net een gekocht om er xbmc op te zetten, maar jailbreak software moet toch gratis te vinden zijn? Iemand tips??

wouter1981 09-08-12 16:10

XBMC kun je gewoon gratis downloaden. Ook voor de ATV1.

Guest-20180925190238 09-08-12 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joske666 (Bericht 812905)
40$ voor een softwarepakketje om de apple tv 1 te jailbreaken??

Bij de Apple TV 1 kan je niet echt van "jailbreaken" spreken. De Apple TV 1 draait immers niet op het dichtgetimmerde iOS.

De ATV 1 draait op een afgeslankte versie van OS X 10.4 Tiger. In feite koop je dus software voor OS X 10.4 Tiger :)

robinmasselink 09-08-12 22:45

Heb inmiddels dit gevonden, na de vakantie maar eens proberen of het werkt: How to jailbreak Apple TV Original (1G) – using ATVUSB-Creator | AppleTVBlogr.com

wouter1981 10-08-12 08:23

Dat is precies de tool die men bij XBMC ook adviseert.... Zal dus wel werken.

Guest-20180925190238 10-08-12 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robinmasselink (Bericht 813001)
Heb inmiddels dit gevonden, na de vakantie maar eens proberen of het werkt: How to jailbreak Apple TV Original (1G) – using ATVUSB-Creator | AppleTVBlogr.com

Ik denk dat je na die oefening geen OS X 10.4 Tiger meer op de ATV 1 hebt maar de een of andere Linux distro.

Succes verder :)

justask 30-08-12 22:59

Patchstick usb creator t.b.v. apple tv 1
 
Hello,

Hopelijk heeft iemand een duidelijk antwoord op mijn vraag en kan mij verder met mijn probleem helpen?

Ik heb de stappen juist doorlopen m.b.t. de usb creator patchstick om minn first gen je jailbraken(atvusb-creator - USB flash drive creator for the AppleTV - Google Project Hosting). Ik stop de usb stick in de Apple tv1 en zie de Pinquin verschijnen en dat hij de software installeert. Hij vraagt op het eind om een reboot en zoals gevaagd doe ik dat ook. De ATV start opnieuw op maar dan gaat het mis. Ik zie geen software geïnstalleerd zoals XBMC?? Er is dus niks veranderd.:confused:

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor, ik zou er erg mee geholpen zijn.

Alvast bedankt voor de genomen moeite.:o

PascalHark 23-03-13 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door justask (Bericht 816245)
Hello,

Hopelijk heeft iemand een duidelijk antwoord op mijn vraag en kan mij verder met mijn probleem helpen?

Ik heb de stappen juist doorlopen m.b.t. de usb creator patchstick om minn first gen je jailbraken(atvusb-creator - USB flash drive creator for the AppleTV - Google Project Hosting). Ik stop de usb stick in de Apple tv1 en zie de Pinquin verschijnen en dat hij de software installeert. Hij vraagt op het eind om een reboot en zoals gevaagd doe ik dat ook. De ATV start opnieuw op maar dan gaat het mis. Ik zie geen software geïnstalleerd zoals XBMC?? Er is dus niks veranderd.:confused:

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor, ik zou er erg mee geholpen zijn.

Alvast bedankt voor de genomen moeite.:o

Klopt! Het enige dat je hebt gedaan met het jailbreaken is het toevoegen van een aanvullend menu in de ATV. In die extra menu's staat onder andere ook de 'Launcher'. Daarmee kun je oa XBMC installeren. Je bent dus pas halverwege je einddoel

zeromusx 01-04-13 22:50

Gewoon de stapjes met de usbcreator toepassen en dan kan je er XBMC en Boxee op draaien. Heb zelf de ATV1 draaiende op XBMC en da's veel leuker en makkelijker dan de standaard functies en overlay van Tiger.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:23.