//

Apple tv avi video afspelen

Apple tv avi video afspelen discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zit te denken om een Apple tv aan te schaffen, voornamelijk om videos (avi) vanaf mijn pc naar mijn tv te streamen. Ik heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-10-11, 14:31
JohnnieQ JohnnieQ is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 3
Standaard Apple tv avi video afspelen

Ik zit te denken om een Apple tv aan te schaffen, voornamelijk om videos (avi) vanaf mijn pc naar mijn tv te streamen.

Ik heb al gelezen dat daarvoor een jailbreak nodig is en software die aangeschaft moet worden.

Ik wil het rechtstreeks kunnen afspelen, dus niet eerst heel de film converteren naar mp4

Maar wat me af vraag is:

Werkt dit goed in combinatie met een windows pc?
Zijn er andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-10-11, 14:34
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik heb dat al mee de app air video en av player hd gedaan maar er zit lag in, het hapert/schokt, zo kijk ik niet naar een film.

Ook als ik de app djay op mijn ipad laat spelen met mirroring dan stottert het, doe ik zonder mirroring dan is er geen probleem.
  #3  
Oud 14-10-11, 14:44
JohnnieQ JohnnieQ is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Ik heb dat al mee de app air video en av player hd gedaan maar er zit lag in, het hapert/schokt, zo kijk ik niet naar een film.

Ook als ik de app djay op mijn ipad laat spelen met mirroring dan stottert het, doe ik zonder mirroring dan is er geen probleem.
Ok maar dat is dus allebij zonder jailbreak? Met door Apple goedgekeurde apps.

Volgens mij zijn er met een jailbreak veel meer mogelijkheden, maar op alle sites die ik vind werken ze vanaf een mac.
Ik heb een pc, dus ik vraag me af in hoeverre het streamen van AVI files vanaf een Windows pc naar een Apple tv goed gaat.
  #4  
Oud 14-10-11, 14:51
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Mac of pc maakt niet uit.
Zoalng je media maar gedeeld staat zodat je ATV2 hem kan vinden.
Ik stream zelfs alles vanaf mijn NAS naar mijn ATV2 en dat alles zonder haperen.
  #5  
Oud 14-10-11, 14:59
lally lally is offline
• iOS 3.1.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 6
Standaard

Ik gebruik airvideo werkt perfect
  #6  
Oud 14-10-11, 15:03
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lally Bekijk bericht
Ik gebruik airvideo werkt perfect
Ik download soms wrestling of kijk ne film en soms gaat alles wel goed maar opeens de laatste bv 10min gedaan ermee, de ene keer lukt het idd toch goed maar andere keren helaas niet, soms heel raar.
Gelukkig bestaan er nog andere en betere manieren .
Ik gebruik het vooral om te gamen via mijn ipad, foto's ook enz...
  #7  
Oud 15-10-11, 22:42
Kristelnl Kristelnl is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Hoorn
Berichten: 42
Standaard

Als Bomans zegt. Maakt niet uit als het een PC of Mac is. Zolang je avi films zijn op een HD die op de netwerk is.
  #8  
Oud 16-10-11, 18:28
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Jailbreaken met Seasonpass, xbmc oude versie installeren (is nodig de 1e keer), xbmc updaten naar de nieuwste versie en je wil nooit meer wat anders
  #9  
Oud 17-10-11, 21:50
Tomi Tomi is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 8
Standaard

Zelf gebruik ik aTV Flash (black)
Hier heb je een 'media player' wat alle media pakt die in het netwerk in de gedeelde mappen staan. Heb je ook geen xbmc server nodig of plex server. Pakt alle bestanden, goeie codecs moet ik zeggen. Speelt ook .srt ondertiteling af. Als je aTV eenmaal gejailbreakd is kun je het weer aan je tv koppelen en aTV Flash (black) vanaf je pc via Wi-Fi op je aTV zetten. Zonder lastige (sub) mappen en ftp/smtp weet ik veel wat in je aTV te hacken om daar te repository te zetten.

XBMC heb ik om dumpert/uitzending gemist/rtl gemist/al het andere gemiste te kijken maar vind ik ook niet eens een mooie layout hebben.

Seas0npass jailbreak is heel simpel vanaf de pc trouwens. Heb sinds zaterdag mijn aTV, jammer dat er geen appstore of apps voor zijn.
  #10  
Oud 18-10-11, 13:20
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Je moet ook niet de standaard look van XBMC gebruiken. Dat is juist zo mooi eraan. Je hebt meer dan 10 écht vette skins om te kiezen.
En iedere skin heeft ook weer meestal meer dan 5 manieren om iets weer te geven.

Zie bijvoorbeeld XBMC - MQ Aeon Skin - YouTube
XBMC MQ 3 - YouTube
SHOWCASE - Artist Backgrounds / cdART / Album Covers - YouTube

De mogelijkheden zijn eindeloos. Daarbij bestaat het hele concept XBMC server niet, dat is een functie die Plex alleen heeft en ik persoonlijk vrij nutteloos vind zoals de technologie er nu voor staat. De kwaliteit van de video gaat door het transcoden achteruit.

Bij XBMC heb je genoeg aan 1 gedeelde netwerkmap en een ATV.
  #11  
Oud 18-10-11, 14:47
Tomi Tomi is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Je moet ook niet de standaard look van XBMC gebruiken. Dat is juist zo mooi eraan. Je hebt meer dan 10 écht vette skins om te kiezen.
En iedere skin heeft ook weer meestal meer dan 5 manieren om iets weer te geven.

Zie bijvoorbeeld XBMC - MQ Aeon Skin - YouTube
XBMC MQ 3 - YouTube
SHOWCASE - Artist Backgrounds / cdART / Album Covers - YouTube

De mogelijkheden zijn eindeloos. Daarbij bestaat het hele concept XBMC server niet, dat is een functie die Plex alleen heeft en ik persoonlijk vrij nutteloos vind zoals de technologie er nu voor staat. De kwaliteit van de video gaat door het transcoden achteruit.

Bij XBMC heb je genoeg aan 1 gedeelde netwerkmap en een ATV.
sorry, mijn fout. Toch prefereer ik Flash (black) want dat zit in aTV gebouwd, in plaats van XBMC wat een op zichzelf staand programma is. Ieder zo zijn ding, begrijp alleen niet waarom XBMC de video's en muziek in mijn gedeelde mappen niet kan vinden en aTV Flash wel...

Leuk trouwens dat je Uitzending gemist, RTL XL, Flabber filmpjes & dumpert filmpjes naar je aTV kunt 'streamen'
  #12  
Oud 18-10-11, 15:57
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Hoe is die share ingesteld?
Benader je hem via SMB (Samba) vanuit XBMC?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Video: Avi Video Conveteren JustinOtten Muziek, foto & video 15 17-07-19 16:58
Video afspelen blain iPhone Apps 0 01-07-09 12:02
Video: Video Afspelen rowin89 Muziek, foto & video 4 03-07-08 02:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:10.