iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   Installeren xbmc 4.4.1 (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/101977-installeren-xbmc-4-4-1-a.html)

mdiersma2 21-10-11 09:24

Installeren xbmc 4.4.1
 
Het is inmiddels gelukt om xbmc te installeren op iOS 4.4.1

Het lijkt er op dat seas0npass voor Windows vergeet een symlink aan te maken voor de / applications folder

Door onderstaande aan te passen loopt de installatie wel door en is het mogelijk nightly's te installeren.

Xbmc start bij mij op....nog geen tijd gehad om films te testen...dat komt later vandaag


Kopieer de inhoud van /applications naar /private/var/Applications
rename /Applications Naar .bak or whatever.

Maak een symlink

ln -s //private/var/Applications /Applications

Met een beetje geluk moet het werken nadat je ook de laatste nightly's hebt geïnstalleerd

Mocht ea niet duidelijk zijn....dan geef je maar een gil

Wordt vervolgt

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 oktober 2011 om 10:08 ----------

en het werkt gewoon :-)

Met de laatste nightly ben ik nu weer gewoon een filmpje aan het koekeloeren op het laatste OS. ::d

Stijntje 21-10-11 15:46

Maar dan heb je hem nog een tethered jailbreak.. ik wacht nog even af en dan zou wat uitgebreide informatie wel makkelijk zijn ;-)

peterksr 22-10-11 15:30

hallo,

kan je mij mischien vertellen hoe ik dit doe ? en met welk programma ik heb zelf Putty geinstaleerd

Kopieer de inhoud van /applications naar /private/var/Applications
rename /Applications Naar .bak or whatever.

Maak een symlink

ln -s //private/var/Applications /Applications

groeten peter

mdiersma2 23-10-11 18:13

kopiëren kun je het meest eenvoudig met winscp doen.
Net als het renamen...


het "ln -s" gedeelte gewoon met putty

Azee 24-10-11 11:41

XBMC installeren op apple tv2 4.4.1?
 
Kan iemand een uitgebreide uitleg geven wat betreft het installeren van XBMC op apple tv2 versie 4.4.1? Alvast bedankt :confused:!

Azee 24-10-11 19:53

Xbmc
 
Ik ben nu inmiddels een eindje verder met het installeren van xbmc. Alleen kom ik niet uit bij het installeren van de laatste nightly build, ik krijg namelijk dat er geen ruimte meer bischikbaar is. Enige idee hoe ik meer ruimte kan vrijmaken???

mdiersma2 24-10-11 20:01

Probeer als eerste commando eerst

cd /private/var
Dan zit je op de disk met meer ruimte en wordt de nightly daar ook opgeslagen en iitgepakt ;-)

Digitus 24-10-11 21:11

Ik zit met hetzelfde probleem en heb precies de stappen gedaan zoals hierboven opgegeven zijn maar de atv bevriest bij mij en ik zie dan geen beeld op de tv geprobeerd hem Tethered te starten maar het beeld blijft zwart en ik moet de atv met Seas0nspass weer herstellen en jailbreaken.

wat doe ik verkeerd ik installeer XBMC via de vogende commando's

echo "deb Index of /apt/atv2 ./" > /etc/apt/sources.list.d/xbmc.list
apt-get update
apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2

de foutmelding dat er geen ruimte genoeg is blijf ik ook krijgen nadat ik cd /private/var had gedaan voor het installatieproces en ik denk dat hier de fout ook zit dat ie me vastslaat.

kunnen jullie me helpen?

Azee 24-10-11 23:32

Xbmc
 
HET is gelukt:D:D, ik heb de Apple tv2 opnieuw jailbreakt en heb ik dan gelijk de stapen gevolgd :rolleyes:. Ik nu alleen een andere probleem, hij kan 1080p bestanden niet vloeiend afspelen. Met 720p heeft hij geen probleem. Is dat normaal? Of kan er iets aan gedaan worden?:(

Digitus 25-10-11 21:51

Nou schiet mij maar lek. Door het enthousiaste berichtje van hier boven heb nog weer 2 pogingen ondernomen en in beide gevallen de melding dat de schijf volloopt en uiteindelijk toch doorgezet met de installatie maar tot 2x toe kon ik weer de ATV opnieuw herstellen en opnieuw jailbreaken.

Wie kan me helpen of heeft een tip :(

mdiersma2 26-10-11 16:54

Welke stappen heb je precies gedaan ? (eventueel screenshots)

Met een beetje geluk kunnen we de fout daar ergens ontdekken.

Digitus 26-10-11 21:02

Super dat je het even met me wil nalopen.

1. ik jailbreak versie 4.4.0 (4.4.1 ook al geprobeerd) met Seas0ns en nadat deze gejailbreaked is sluit ik hem aan op de tv en het netwerk en regel hem in.

2. via het netwerk (op de Laptop) maak ik verbinding met WINSCP en log in met als inlognaam root en wachtwoord alpine. (ik krijg hiervoor wel een melding over een mogelijk beveiligingsgat en dat een sleutel niet goed is en ik kies voor toevoegen)

3. ik voer jou opgegeven stappen uit en:

ga naar de directory: cd /private/var

Kopieer de inhoud van /applications naar /private/var/Applications
(van de hoofdroot naar opgegeven locatie waarbij ik Applications in de hoofdroot hernoem en de bestanden laat staan (ook al geprobeerd door ze te verwijderen)

rename /Applications Naar .bak or whatever.

Maak een symlink

ln -s //private/var/Applications /Applications

dit gaat verder probleemloos.

4. daarna ga ik XBMC installeren met de volgende commando's:

echo "deb Index of /apt/atv2 ./" > /etc/apt/sources.list.d/xbmc.list

apt-get update

apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2

bij de laatste stap krijg ik een melding dat de schijf volloopt en of ik Y/N wil klikken als ik Y klik krijg ik een melding over dat sommige onderdelen niet vertrouwd zijn en of ik door wil gaan wederom Y/N in beide gevallen klik ik op Y omdat anders het proces stopt.

Ik zie dan de ATV kort resetten en het beeld wordt zwart en komt neit weer terug.

Als ik daarna de ATV tethered wil starten dan blijft het beeld zwart terwijl de melding kwam van Seas0ns was dat de boot succesvol was maar als de HDMI kabel weer is aangesloten dan blijft het beeld zwart en is er geen verbinding mee te maken.

Dit was zo uitgebreid mogelijk ik hoop dat je er iets aan hebt en me kunt helpen.

Azee 27-10-11 15:32

Probeer is nou dit:
[HOW TO] Installing XBMC + IceFilms on Apple TV 2 iOS5 4.4.2 / 4.4.1 (25/10/11) - XBMC Community Forum

glaantje 27-10-11 16:09

Digitus is het niet handiger voor je om even schoon schip te maken door te downgraden naar iOS 4.3? Die is untethered namelijk.
Dan jailbreaken met Seasonpass en de XBMC nightly erop knallen.

Digitus 27-10-11 16:48

ik denk dat ik nu stukken berder ben maar blijf de foutmelding krijgen dat de schijf vol is, dit heb ik zowel met putty als nu via nito TV als ik daar installeer

MrNeon 22-11-11 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Azee (Bericht 725221)

Naar deze was ik opzoek!
Binnen kort maar eens uitproberen :)

Wbt, xbmc. Er zijn voldoende filmpjes op youtube te vinden. Dit kan helpen bij het jailbreaken en/of het er opzetten van xbmc of nitroTV


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:59.