iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   Wat kan ik nu op mijn Apple TV2 zetten na de jaelbreake (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/102085-op-mijn-apple-tv2-zetten-na-de-jaelbreake.html)

peterksr 21-10-11 20:49

Wat kan ik nu op mijn Apple TV2 zetten na de jaelbreake
 
Hallo,

Ik heb een Apple tv die ik gejailbreakt heb met seas0npass met iOS 4.4.1
Nu vraag ik mij af wat ik nu op de Apple tv kan zetten en hoe.
Ik zag iets van xmbc maar weet eigenlijk niet hoe dit werkt en wat je er mee kan.
Misschien zijn er nog bepaalde dingen die handig zijn om er op te zetten.
Ik doe nu films kijken op mijn Apple tv en ipad2 via airvideo.
Even voor de goede orde ik heb een pc met Windows 7 dus geen Mac.
Gr. Peter

apotheosis 22-10-11 01:58

xmbc is ook om video's/films meende ik te streamen.
Ik heb een apple tv 2 maar geen jailbreak, als je hieronder kijkt dan vind je wel heel wat topics die over jailbreak van apple tv gaan. Mss moet je daar maar eens gaan lezen :).

peterksr 22-10-11 09:00

dank je voor je antwoord maar ik zou ook graag willen weten hoe je deze programma's op je apple tv zeten met een windows computer b.v. is hier een programma voor en moet je als je dat wilt doen de apple tv aan de net voeding laten ? want ik heb begrepen dat als je de spanning van het apparaat haalt je jailbreak ook weg zo zijn.
misschien is er wel ergen eens duidelijke uitleg maar die heb ik ondanks zoeken op diverse plaatsen nog niet gevonden.
ik houd me aanbevolen voor links en sugesties.

gr peter

Boes40 22-10-11 10:12

Alstublieft http://xbmc.org/

peterksr 22-10-11 11:54

dank je wel voor de link ik zie dat het nog niet zo eenvoudig is moet ik eerlijk zeggen is er ook zoiets als een nederlandse uitleg van ?
heb ook gezien dat dit voor de oude ios is en ergens geezien dat je de apple tv zou moeten restarten maar ben je dan niet de jailbreak kwijt na opstarten ?

gr peter

Boes40 22-10-11 11:57

Hier staat ook veel info over xbmc [Ervaringen & Discussie] XBMC voor iOS - iPods, iPhones & iTunes - GoT

garth 22-10-11 12:36

ik heb plex server draaien (draait ook op windows) en dan de client versie op me atv2 werkt als een trein! wireless streamen en niks converteren ed. xbmc kan ook maar crashde bij mij nog wel is en die database is ruk... Plex it is!

peterksr 22-10-11 14:44

hallo,

nu heb ik Putty geinstaleerd als SSH ik vul het ip adres in en kom dan in een soort dos venster en daar in word de login gevraag nu weet ik dat dit standaart alpine is dat vul ik dan ook in maar dan vraagt hij om een pasword en dat weet ik dus niet kan iemand vertellen wat dit is?
en volgens mij kan je je pasword en login ook veranderen wat is daar de syntax voor ?
en als het goed is zou je ook nu mbcs kunnen instaleren

gr peter

Boes40 22-10-11 14:46

Was het niet inloggen met root, en password alpine....

passwd is voor het veranderen van je wachtwoord.

peterksr 22-10-11 15:14

hallo,

op deze ingave in Putty voor de instal van xbmc

apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2
krijg ik de volgende foutmelding :
E: couldn't find package org.xbmc.xbmc-atv2

wat gaat hier fout ?

gr peter

Boes40 22-10-11 15:23

Misschien moet je hier even kijken http://forum.iculture.nl/f134/apple-...c-4-4-1-a.html

Tomi 22-10-11 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garth (Bericht 722310)
ik heb plex server draaien (draait ook op windows) en dan de client versie op me atv2 werkt als een trein! wireless streamen en niks converteren ed. xbmc kan ook maar crashde bij mij nog wel is en die database is ruk... Plex it is!

naar mijn weten converteerd plex tijdens het streamen.

Ik heb aTV Flash (black) op mijn aTV na de jailbreak. Hij zoekt via het netwerk automatisch naar je aTV. Het enige wat je hoeft te doen is dus je aTV jailbreaken en dan de pictogram op je computer op te starten, het stuurt dan vanzelf aTV Flash (black) naar je aTV. Start je aTV op en je kunt vanuit hier Plex/xbmc/internet browser etc. installeren

meer info: aTV Flash (black) | FireCore

om addons in je XBMC te zetten moet je via ssh of smtp (?) geloof ik in je atv komen en daar dan in een bepaalde directory een .zip file plakken. Zo kun je aan hulu (serie/film streams) en ook Nederlandse herhalingen terug kijken. Nadat ik een tijdje op het forum van xbmc heb gekeken kreeg ik het door en snap ik nu hoe het werkt. Als noob zijnde vind ik aTV Flash Black toch makkelijker omdat dat allemaal vanzelf gaat... Deze heeft dus een media center wat alles streamt vanaf je PC wat in de gedeelde mappen staat, films foto's en audio dan.

het kost eigenlijk 19.95 dollar maarja, op internet is alles gratis...

peterksr 22-10-11 16:12

[het kost eigenlijk 19.95 dollar maarja, op internet is alles gratis...[/QUOTE]

mooi programma maar vind het alleen in mac versies weet jij iets te vinden voor windows

gr peter

gunth 22-10-11 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peterksr (Bericht 722423)
[het kost eigenlijk 19.95 dollar maarja, op internet is alles gratis...

mooi programma maar vind het alleen in mac versies weet jij iets te vinden voor windows

gr peter[/QUOTE]
Als je het koopt kan je kiezen (mac of windows instal)
Ik heb het ook en het werkt goed.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:24.