//

Apple TV 2 gejailbreakt, maar hoe nu verder?

Apple TV 2 gejailbreakt, maar hoe nu verder? discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Onlangs heb ik mijn ATV2 gejailbreakt met seas0npass, dat ging als een speer. Vervolgens XBMC geinstalleerd wat nog al wat problemen gaf met het afspelen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-10-11, 00:50
GeJee GeJee is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Provincie Utrecht
Berichten: 57
Question Apple TV 2 gejailbreakt, maar hoe nu verder?

Onlangs heb ik mijn ATV2 gejailbreakt met seas0npass, dat ging als een speer.

Vervolgens XBMC geinstalleerd wat nog al wat problemen gaf met het afspelen van MP3's, dit ondertussen ook op weten te lossen middels de laatste nightlie build.

ATV Flash geinstalleerd en nitoTV geinstalleerd, tot zover loopt alles denk ik zoals het hoort.

Maar dan, hoorde dat je met de ATV2 ook films en andere zaken kan streamen van internet, game-emulators en dergelijke.

Denk dat er, met mij, vele anderen hier meer over willen weten.
Wie kan hier meer over vertellen en/of uitleggen hoe dit is te realiseren ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-10-11, 14:20
mikeh mikeh is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 40
Standaard

hier hetzelfde probleem alles werkt naar behoren alleen in xbmc werkt er eigenlijk niks alles is geupdate. ik kan in video bv niks op mijn imac zien wel als ik naar media ga in de apple tv.
  #3  
Oud 31-10-11, 16:07
willem1509 willem1509 is offline
• iOS 7.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 25
Standaard

Ik ben hier eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar, want ik wil graag een apple tv aanschaffen en ben benieuwd hoe het nu eigenlijk allemaal in zn werk gaat.
  #4  
Oud 03-11-11, 01:24
dirkkk dirkkk is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Wageningen
Berichten: 21
Standaard

Ik had dezelfde vragen. Kwam uit bij flashtv van Firecore, moet je wel voor betalen. Voordeel: het hele pakket is simpel te installeren. Heb nu dus diverse mogelijkheden: Nito tv, Plex en XBMC.
Maar dan ben je er nog niet. Het viel mij ook op dat er veel geschreven staat over de jailbreak en het installeren van bovengenoemde mogelijkheden, maar dat dan goed werkend te krijgen en bijvoorbeeld een leuke videowall te creeeren, dat moet je maar zelf uitzoeken. Ook het gebruik van de bediening was mij niet duidelijk. Wel de primaire werking van de knoppen, maar niet de belangrijke secundaire functies van bijvoorbeeld de menu en de ok knop (langer ingedrukt houden voor extra menu's) Daar richt je in feite je af te spelen mappen en je extra video info mee in. Heb tot nu toe alleen de XBMC functie werkend. Het valt me wel op dat de ATV2, wanneer de XBMC wordt geactiveerd, softwarematig, diep het programma ingaat. Alles gaat wat trager en geeft zeker niet het soepele Apple gevoel. Af en toe vliegt het er ook finaal uit. Maar ondertussen kan ik wel mijn videos streamen en heb een redelijke videowall met aardig wat dubbele hoesjes en af en toe een verkeerde titel. Ik heb ook een Boxee Box, daarvan kan ATV in mijn opinie nog aardig wat van leren.
Nito en Plex heb ik, maar heb geen idee wat ik ermee kan doen en op de fora's kun je aardig je tijd verdoen met het zoeken van wat je er nou echt mee kan doen. Ik werd er moe van en ben ondertussen maar wat verder gegaan met XBMC. Ik hoop dat er ooit wat Goeroe's zullen zijn die er aardigheid in hebben om een duidelijke handleiding voor de jailbreak en de flashtv te gaan maken. Ik hou me in ieder geval aanbevolen.

Laatst gewijzigd door dirkkk; 03-11-11 om 21:54.
  #5  
Oud 03-11-11, 08:12
willem1509 willem1509 is offline
• iOS 7.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirkkk Bekijk bericht
Ik had dezelfde vragen. Kwam uit bij flashtv van Firecore, moet je wel voor betalen. Voordeel: het hele pakket is simpel te installeren. Heb nu dus diverse mogelijkheden: Nito tv, Plex en XBMC.
Maar dan ben je er nog niet. Het viel mij ook op dat er veel geschreven staat over de jailbreak en het installeren van bovengenoemde mogelijkheden, maar dat dan goed werkend te krijgen en bijvoorbeeld een leuke videowall te creeeren, dat moet je maar zelf uitzoeken. Ook de gebruik van de bediening was mij niet duidelijk. Wel de primaire werking van de knoppen, maar niet de belangrijke secundaire functies van bijvoorbeeld de menu en de ok knop (langer ingedrukt houden voor extra menu's) Daar richt je in feite je af te spelen mappen en je extra video info mee in. Heb tot nu toe alleen de XBMC functie werkend. Het valt me wel op dat de ATV2, wanneer de XBMC wordt geactiveerd, softwarematig, diep het programma ingaat. Alles gaat wat trager en geeft zeker niet het soepele Apple gevoel. Af en toe vliegt het er ook finaal uit. Maar ondertussen kan ik wel mijn videos streamen en heb een redelijke videowall met aardig wat dubbele hoesjes en af en toe een verkeerde titel. Ik heb ook een Boxee Box, daarvan kan ATV in mijn opinie nog aardig wat van leren.
Nito en Plex heb ik, maar heb geen idee wat ik ermee kan doen en op de fora's kun je aardig je tijd verdoen met het zoeken van wat je er nou echt mee kan doen. Ik werd er moe van en ben ondertussen maar wat verder gegaan met XBMC. Ik hoop dat er ooit wat Goeroe's zullen zijn die er aardigheid in hebben om een duidelijke handleiding voor de jailbreak en de flashtv te gaan maken. Ik hou me in ieder geval aanbevolen.
Thanx voor je uitgebreide bericht! Ik zaler eens even mee gaan stoeien
  #6  
Oud 04-11-11, 15:52
peidy's schermafbeelding
peidy peidy is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 24
Standaard

Dubbele hoesjes is makkelijk op te lossen door in system settings van xbmc clean library te doen.
Zoek via imdb de juiste titel op en hernoem je mediabestand , dan krijg je ook geen verkeerde info bij je bestanden.
Inderdaad, xbmc vliegt er regelmatig uit, atvflash is stabieler en speelt ook alles af download ook alle metadata voor films en tv shows, het ziet er alleen niet zo gelikt uit als xbmc.

Xbmc heeft daarintegen zijn xbmc commander voor de ipad en iphone en dat is weer erg grappig en handig, youtube filmpjes zoeken op je ipad en naar je tv sturen, een soort van airplay zeg maar.

Voor zo'n klein kastje met klein prijsje heeft het mij nog niet teleurgesteld.
Alleen zoals bij elk apple produkt moet je het eerst jailbreaken voordat je er wat mee kan.
  #7  
Oud 04-11-11, 18:01
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

XBMC vliegt er niet vaak uit. De ATV zit vaak zonder ram, waardoor de ATV vastloopt. Dat lijkt alsof XBMC crasht dan. Wat kan helpen is om alleen XBMC erop te hebben en het zo eens te testen ipv ook al die andere tools
  #8  
Oud 06-11-11, 02:34
dirkkk dirkkk is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Wageningen
Berichten: 21
Standaard

Hoe meer ik lees hoe interessanter de mogelijkheden. Heb sinds vanavond icefilms erop. Moet nog iets getuned worden maar heeft veel potentie. Je kunt er life video mee streamen. Het is bij mij nogal buggy maar ik heb goede hoop dat het snel beter wordt. Weet iemand of Navi-x ook goed werkt op de Atv? Gaat als een speer op mijn Boxeebox ( ook een life streamer) bespaart een vracht opslag!
  #9  
Oud 06-11-11, 09:54
mneerhout mneerhout is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 150
Standaard

Wow dit is lachen zeg, gisteren de ATV2 ontvangen en zit nu al die IceFilms te kijken, maar is er iets om die ondertiteling erin te krijgen van die nederlandse schrijvers zoals op de nieuwsgroepen? Tot nu toe erg tevreden met de uitleg hier en links naar het xbmc forum.
  #10  
Oud 06-11-11, 20:30
engeluh engeluh is offline
• iOS 5.1
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Ede
Berichten: 20
Standaard

Als je de addon "xbmc subtitels" hebt geïnstalleerd, kan je via "configureren" de talen instellen (1e nederlands enz.) en bij "geavanceerde opties" instellen waar de subs vandaan moeten worden gehaald. Het lukt mij alleen niet om de ondertitels synchroon te laten lopen...
  #11  
Oud 06-11-11, 21:34
nootje16g nootje16g is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door engeluh Bekijk bericht
Als je de addon "xbmc subtitels" hebt geïnstalleerd, kan je via "configureren" de talen instellen (1e nederlands enz.) en bij "geavanceerde opties" instellen waar de subs vandaan moeten worden gehaald. Het lukt mij alleen niet om de ondertitels synchroon te laten lopen...
Indien de subs niet gelijk lopen kan je ze zo bijregelen:

"Enter" knop blijven induwen tot het menu verschijnt -> rechts vanonder klikken op het luidspreker symbooltje ->klikken op subtitel offset -> nu kan je de ondertiteling versnellen of vertragen.

Hoop dat hiermee je probleem opgelost is.
  #12  
Oud 07-11-11, 00:20
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mneerhout Bekijk bericht
Wow dit is lachen zeg, gisteren de ATV2 ontvangen en zit nu al die IceFilms te kijken, maar is er iets om die ondertiteling erin te krijgen van die nederlandse schrijvers zoals op de nieuwsgroepen? Tot nu toe erg tevreden met de uitleg hier en links naar het xbmc forum.
XBMC Subtitles plugin installeren onder addons. Daarna die plugin configureren voor Ondertitel.com en Opensubtitles.org voor de Nederlandse films. TV-series gebruik je Bierdopje voor.
Zet wel even aan dat je de ondertiteling uit een lijst wil kiezen. Dat staat standaard uit maar vind ik wel een must.
Tijdens het spelen naar subtitles menu en dan kies je de correcte ondertiteling.

Werkt als een tiet!
  #13  
Oud 09-11-11, 12:16
engeluh engeluh is offline
• iOS 5.1
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Ede
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nootje16g Bekijk bericht
Indien de subs niet gelijk lopen kan je ze zo bijregelen:

"Enter" knop blijven induwen tot het menu verschijnt -> rechts vanonder klikken op het luidspreker symbooltje ->klikken op subtitel offset -> nu kan je de ondertiteling versnellen of vertragen.

Hoop dat hiermee je probleem opgelost is.
Deze optie had ik nog niet gezien. Dank je.

Toch nog even een vraag. Als je bijvoorbeeld een serie van 'Two and a Half Man' gaat kijken en je vraagt de ondertitels op via 'Bierdopje' dan staat er een ondertitel bij met een wit ballonnetje met 'sync'. Zodra je de optie 'auto download first 'sync' subtitle' bij configuratie (XBMC Subtitles) hebt aangevinkt, worden altijd deze ondertitels gedownload en deze lopen altijd synchroon. Weet iemand of het mogelijk is om soortgelijke ondertitels te downloaden voor (alle) films?
  #14  
Oud 13-11-11, 01:17
gadgetman's schermafbeelding
gadgetman gadgetman is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: haarlem
Berichten: 48
Standaard

kom niet verder dan seasonpass te installeren daarna lukt t niet meer heeft iemand een fatsoelijke uitleg hoe ik alles verder moet doen word er na een avond of 3 wel moedeloos van xmbc krijg ik r niet eens op
  #15  
Oud 13-11-11, 10:28
mikeh mikeh is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 40
Standaard

als ik mijn appletv (aanzet) moet ik steeds mijn wachtwoord dat bij mijn netwerk hoort opnieuw ingeven voordat ik verder kan ik kan nergens vinden dat dat wachtwoord gewoon onthouden moet worden weet iemand waar ik dat kan instellen. dus als ik het wachtwoord heb ingegeven doet hij het voor ongeveer 1 dag volgende dag eerst weer wachtwoord ingeven terwijl de appletv altijd aanstaat toch vreemd lijkt mij

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 november 2011 om 10:33 ----------

vraag twee als ik met de appletv gespeeld heb en wil s avonds mijn mac uitdoen geeft hij aan er zijn meerdere gebruikers op de mac weet u zeker dat u wilt afsluiten soms zijn er wel 3 a 4 gebruikers dit heb ik echter nooit gehad voordat ik een apple tv had is dit normaal?
  #16  
Oud 22-11-11, 12:31
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

Hoi luitjes.
Ik heb even een vraag.
Ik heb gisteravond ook mijn apple tv 2 gejailbreakt ( untethered nu )
Ik merk nu wel dat ik nu geen fotostream meer hebt.
Is het bij jullie ook opgevallen ?
Ik hoor het graag.
  #17  
Oud 14-01-12, 22:35
appeltje-e appeltje-e is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 3
Standaard

Glaantje schrijft hierboven: "Zet wel even aan dat je de ondertiteling uit een lijst wil kiezen. Dat staat standaard uit maar vind ik wel een must."

Waar vind je deze optie? Ik heb alles ingesteld zoals het zou moeten (denk ik...), wanneer ik via OSD de subs oproep staan deze op 'Geen'.
  #18  
Oud 15-01-12, 03:28
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Onder Addons -> Subtitle addon -> Configure
  #19  
Oud 15-01-12, 08:10
maltje maltje is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: ergens
Berichten: 476
Standaard

Weet er soms iemand hoe ik men tv moet instellen bij xbmc?Ik krijg nooit het vooledige beeld op mijn scherm.Heb alle instellingen al doorlopen.Hij staat nu op breedbeeld

mvg
  #20  
Oud 15-01-12, 09:34
appeltje-e appeltje-e is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 3
Standaard

Glaantje, ik heb deze instellingen onder configure
http://db.tt/YUrlhMLq

Is daar iets verkeerd aan?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apple TV: 4.2.1 Apple tv, hoe te controleren of hij gejailbreakt is? Denneke Jailbreak 14 07-04-11 20:37
Unlocked..maar ik kan verder niks! powerreserve Archief 1 21-11-08 14:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:36.