iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   atv2 airplay probleem (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/103467-atv2-airplay-probleem.html)

peidy 03-11-11 23:36

atv2 airplay probleem
 
Hallo,

Ik heb hier een atv2, netjes untethered gejailbreaked.
Sinds vandaag zijn al mijn airplay icoontjes verdwenen uit mijn iphone en ipad.

Ik heb wel atvflash (mediacenter) geupdate, maar het lijkt me sterk dat die roet in het eten gooit.
Iemand een idee?, ik heb alles al af gegoogled maar nergens een oplossing kunnen vinden.

- atv2 en iphone/ipad zitten op hetzelfde Wi-Fi netwerk
- zowel met draad al draadloos geprobeerd
- remote hd en xbmc commander werken prima, dus atv2 ziet het netwerk wel.

Als iemand een heldere ingeving heeft?, gaarne met mij delen
. :-)

RaySan 04-11-11 12:08

Ik had het zelfde probleem maar na een reboot van de iphone en ipad terwijl itunes aan stond op mijn pc was het probleem bij mij verholpen!

peidy 04-11-11 12:18

ik ga het nu gelijk proberen

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 november 2011 om 11:34 ----------

helaas :-) het zou ook zo simpel zijn, hahahahaha

Nou ja, ik zie wel, mischien komt het spontaan weer terug, het is ook spontaan verdwenen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 november 2011 om 11:48 ----------

Vriend!!!!, ik koop een virtueel biertje voor je.

Niet dat jou idee werkte, (bummer) maar je hebt me toch ff aangespoord om wat dieper te kijken.

Router gereset, en hoppa, werken.


Bedankt.

sancaman 04-01-12 15:37

beste mensen,

Ik ondervind ook een lastig probleem met iTunes en mijn ATV 2 op het gebied van Airplay. Als ik een song wil spelen en dan over Airplay naar mijn sterio dan werkt het niet direct. Ik moet elke keer eerst kiezen voor de speaker van mijn imac en dan minimaal 1 seconden laten spelen en dan pas kan ik kiezen voor airplay en dan pas komt het door op mijn stereo.

Het grappige is dat mijn ATV2 wel reageert als ik kies voor airplay maar dan komt er geen geluid uit, alleen als is dat foefje van hierboven steeds uitvoer.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb de iOS van ATV2 al helemaal opnieuw opgegooid.
Helaas geen succes

mekker 04-01-12 19:06

geen oplossing maar ik was/ben opzoek naar een oplossing voor het zelfde probleem, als ik iets vind post ik het hier

sancaman 07-01-12 10:32

Gelukkig ben ik niet de enige. Ik denk niet dat het rand apparatuur te maken zal hebben.
Maar ik kan er vrij weinig over vinden.

abcuus 07-01-12 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sancaman (Bericht 755299)
beste mensen,

Ik ondervind ook een lastig probleem met iTunes en mijn ATV 2 op het gebied van Airplay. Als ik een song wil spelen en dan over Airplay naar mijn sterio dan werkt het niet direct. Ik moet elke keer eerst kiezen voor de speaker van mijn imac en dan minimaal 1 seconden laten spelen en dan pas kan ik kiezen voor airplay en dan pas komt het door op mijn stereo.

Het grappige is dat mijn ATV2 wel reageert als ik kies voor airplay maar dan komt er geen geluid uit, alleen als is dat foefje van hierboven steeds uitvoer.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb de iOS van ATV2 al helemaal opnieuw opgegooid.
Helaas geen succes


Hier hetzelfde.

sancaman 11-01-12 16:01

Het is gelukt!!!! Ik heb de beta 2 versie van de komende software update geïnstalleerd en voilà het is gelukt,....hij doet het gewoon als van ouds.
Deze versie heb ik geïnstalleerd: AppleTV2,1_5.0_9B5141a_Restore

Dus bij de volgende update zal het weer gaan werken!!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:29.