iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   apple tv functies (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/104471-apple-tv-functies.html)

juzztin 15-11-11 14:50

apple tv functies
 
Ik ben van plan om een apple tv 2e generatie aan te schaffen, ik wil dan een gejailbreakte versie hebben zodat programma's als xbmc en icefilms erop staan maar heeft dit dan invloed op de normale ios versies? heb ik dan nog wel de laatste nieuwe mogelijkheden zoals mirroring van ios 5 ?

Stijntje 15-11-11 16:17

Tot nu toe nog niet

RaySan 18-11-11 11:06

Ehhh..
 
Jawel!
Ik heb het volgende gedaan met mijn atv2
Gewoon geupdate naar 4.4.2
Daarna deze procedure gevolgd Jailbreaking 101 - Seas0nPass : FireCore Support
En daarna deze HOW-TO:Install XBMC on Apple TV 2 - XBMC

Ik heb de atv2 nu al twee maanden in huis en ik vind hem ook zonder een jailbreak al de moeite waard! Dus ik zeg doen! :P

Bomans 18-11-11 13:23

Er gaan geen functies verloren bij een jailbreak. (zoals mirroring)

johnnybt 20-11-11 13:08

hoe kan ik ip adres van de ATV2 vinden?

johnnybt 20-11-11 15:15

Nou.... Jb is gelukt (denk ik) er staat in ieder geval een icoontje rechtsonderin. Maar nu de rest.., pffff. Via winscp alles codes ingevoerd maar krijg foutmelding en xbmc staat er niet op. De codes gewoon via knip/plak dus dat kan probleem niet zijn. Enig idee of tips?

mneerhout 20-11-11 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johnnybt (Bericht 738196)
De codes gewoon via knip/plak dus dat kan probleem niet zijn. Enig idee of tips?

Ja dat is het probleem, overtypen dus.

johnnybt 20-11-11 20:04

Dat snap ik niet goed. Met kopiëren maak je toch minder fouten?

mneerhout 20-11-11 21:57

je paste meer dan je denkt vaak, mij lukte het zo ook niet, typend wel. $ tekens moesten dacht ik niet...er was iig iets mee.

Bomans 21-11-11 09:46

Installeer gewoon nitotv of beter nog atv flash
Vandaaruit kan je XBMC en andere dingen installeren.

Maar ik dacht dat voorlopig alleen de nightly builds van XBMC werken op de recente iOS.

johnnybt 21-11-11 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 738436)
Installeer gewoon nitotv of beter nog atv flash
Vandaaruit kan je XBMC en andere dingen installeren.

Maar ik dacht dat voorlopig alleen de nightly builds van XBMC werken op de recente iOS.

bij NitoTv krijg ik bij de eerste opdachtregel al foutmelding:

E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.

nou heb ik dus de jailbreak goed volgens mj maar ik heb nog niets op kunnen installeren.....

Edit: ik zie opeens dat ik firmware 4.3 erop heb staan... mar nog steeds kan ik niets installeren.

edit 2: je moet toch gewoon ATV2 aan stroom hangen en aan TV tewijl je em via WINSCP benadert?

johnnybt 24-11-11 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 738436)
Installeer gewoon nitotv of beter nog atv flash
Vandaaruit kan je XBMC en andere dingen installeren.

Maar ik dacht dat voorlopig alleen de nightly builds van XBMC werken op de recente iOS.

gisteren ATV flash gekocht en dat werkt echt super... geen gezeur meer met invullen codes...

nu nog even beste manier vinden om films te streamen....

Bomans 24-11-11 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johnnybt (Bericht 739466)
...
nu nog even beste manier vinden om films te streamen....

Ik stream alles vanop mijn NAS en gebruik de mediaspeler van atv flash.

Werkt perfect.

Chicco68 26-11-11 22:44

Even inhaken als het mag.....
Ik ben ook van plan een Apple tv2 aan te schaffen maar ik zie even door de bomen het bos niet meer......
Derhalve even 2 vragen:
* is de tv2 welke op dit moment wordt verkocht voorzien van de iOS die te jailbreaken is? (net zoals met de iOS van de iPhone welke op 5.0 wel tethered te jailbreaken is maar 5.0.1 dus nog niet zover ik weet)
* klopt het dat ik dan via een programma welke ik op de tv2 moet installeren de nieuwste video's kan afspelen op mijn tv zonder dat ik ze eerst moet downloaden en deze dus gratis zijn? Of moet ik (net zoals bij FTD) iedere maand betalen om deze films alsnog ergens vanaf te mogen halen?

Alvast bedankt voor jullie reactie !

Lucien1966 28-11-11 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chicco68 (Bericht 740254)
Even inhaken als het mag.....
Ik ben ook van plan een Apple tv2 aan te schaffen maar ik zie even door de bomen het bos niet meer......
Derhalve even 2 vragen:
* is de tv2 welke op dit moment wordt verkocht voorzien van de iOS die te jailbreaken is? (net zoals met de iOS van de iPhone welke op 5.0 wel tethered te jailbreaken is maar 5.0.1 dus nog niet zover ik weet)
* klopt het dat ik dan via een programma welke ik op de tv2 moet installeren de nieuwste video's kan afspelen op mijn tv zonder dat ik ze eerst moet downloaden en deze dus gratis zijn? Of moet ik (net zoals bij FTD) iedere maand betalen om deze films alsnog ergens vanaf te mogen halen?

Alvast bedankt voor jullie reactie !

Antwoord op je 2e vraag; dit is inderdaad mogelijk, dat je de nieuwste films kunt bekijken zonder het eerst te downloaden, hiervoor moet je icefilms erop installeren..

Chicco68 01-12-11 21:39

Bedankt voor je reactie!
Ik heb intussen een Apple tv gekocht. Nu nog eens even kijken hoe ik 'm het beste kan jailbreaken. Kan nergens eigenlijk een basis-how-to vinden. Maar ik blijf zoeken ;)

thing78 01-12-11 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chicco68 (Bericht 741879)
Bedankt voor je reactie!
Ik heb intussen een Apple tv gekocht. Nu nog eens even kijken hoe ik 'm het beste kan jailbreaken. Kan nergens eigenlijk een basis-how-to vinden. Maar ik blijf zoeken ;)

http://forum.iculture.nl/f134/apple-...l-working.html


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:14.