iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   XBMC vind shared folder niet (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/105375-xbmc-vind-shared-folder-niet.html)

Sli 27-11-11 17:08

XBMC vind shared folder niet
 
Ok na lang klooien is het me eindelijk gelukt mijn ATV2 te jailbreaken en NitoTV en XBMC erop te zetten. Echter wanneer ik in XBMC bij Videos een shared folder wil toevoegen om zo te streamen vanaf mijn mac wordt er niks gevonden.

Ik heb op mijn mac alle instellingen juist gezet (bestandsdeling aan, via SMB etc, de betreffende map ook vinkje bestandsdeling aan). In XBMC ga ik vervolgens naar Videos - Files - Add Videos. Ik ga naar Browse, kies Windows Network (SMB) en vervolgens zie ik een lege folder terwijl hier (volgens de tutorials) iets van WORKGROUP met daaronder mijn mac moet komen te staan.

Ook heb ik handmatig het IP adres van de betreffende map ingevoerd, lukt ook niet. Hoe krijg ik dit werkend??????? :confused:


Tweede vraag: hoe installeer ik Icefilms via een Mac op XBMC? Ik vind wel windows tutorials waarin een file in een bepaalde map gezet moet worden zodat XBMC deze vind, maar nergens staat hoe dit werkt voor de Mac. Iemand een idee?

-edit- voor mijn tweede vraag heb ik een oplossing gevonden door met Filezilla in de mappenstructuur van de AppleTV te geraken. Eerste vraag nog steeds een raadsel.

mikeh 27-11-11 17:18

graag uitleg ik zit met dezelfde vragen dus als iemand het in jip en janneke taal zou willen uitleggen alvast bedankt

flea 27-11-11 17:52

Ik heb xbmc op de volgende manier ingesteld,
Werkt perfect
Hier de link:

YouTube - Broadcast Yourself.

mikeh 27-11-11 17:54

xbmc werkt wel maar hoe krijg je de rest werkend

Sli 27-11-11 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flea (Bericht 740493)
Ik heb xbmc op de volgende manier ingesteld,
Werkt perfect
Hier de link:

YouTube - Broadcast Yourself.

Kan je die link nog eens posten, want die werkt bij mij niet.

Stijntje 27-11-11 21:32

Neem aTV Flash Black 1.0,

Geiaal, 200x eenvoudiger dan XBMC

mikeh 27-11-11 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stijntje (Bericht 740562)
Neem aTV Flash Black 1.0,

Geiaal, 200x eenvoudiger dan XBMC

die heb ik ook maar hoe krijg je dan ice films helemaal werkend ?

Stijntje 27-11-11 21:40

Mijn excuus, wat zijn ice films?

flea 28-11-11 07:47

mmm,
youtube link werkt inderdaad niet.

zoek maar eens op youtube naar:
how to setup xbmc on apple tv (2nd gen)

is gepost door letskeepitsimple4

grtz flea

Sli 28-11-11 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stijntje (Bericht 740562)
Neem aTV Flash Black 1.0,

Geiaal, 200x eenvoudiger dan XBMC

Dat programma is niet gratis toch?

flea 28-11-11 11:18

@sli
Klopt, maar met nito tv gaat het ook, het is wat moeilijker maar gaat ook (gratis)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 november 2011 om 11:20 ----------

@stijntje
Met icefilms kan je films bekijken die je niet eerst hoeft te downloaden


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:25.