iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   Streamen zonder tussenkomst apparaten (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/106512-streamen-zonder-tussenkomst-apparaten.html)

rickrick 08-12-11 00:04

Streamen zonder tussenkomst apparaten
 
Hallo,

Is het mogelijk om, eventueel met jailbreak, een stream te bekijken op de Apple TV 2, zonder tussenkomst van iPhone/iPad/iTunes?

Dat zou ik namelijk erg graag willen!

Alvast bedankt voor je antwoord.

Groeten,
Rick

Motormark 08-12-11 00:21

Dat kan mits jailbreak.

rickrick 08-12-11 00:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Motormark (Bericht 743815)
Dat kan mits jailbreak.

Bedankt voor je antwoord, kun je ook zeggen hoe?

perryfunny 08-12-11 01:17

staat genoeg over op het forum

mattheus 08-12-11 06:44

Hangt er vanaf wat je wilt. Ik streak regelmatig films van mijn MacMini naar m'n iPad1 (en ook mijn iPhone) via bijvoorbeeld Plex of Airvideo. Werkt als een tierelier! Zonder jailbreak!

mail.eve 08-12-11 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rickrick (Bericht 743812)
Hallo,

Is het mogelijk om, eventueel met jailbreak, een stream te bekijken op de Apple TV 2, zonder tussenkomst van iPhone/iPad/iTunes?

Dat zou ik namelijk erg graag willen!

Alvast bedankt voor je antwoord.

Groeten,
Rick

Ja met jailbreak, en gebruik van Firecore, Seas0nPass. Jailbreaking 101 - Seas0nPass : FireCore Support

Daarna kun je aTV Flash aanschaffen en gebruik maken van die mogelijkheden, of via installatie XBMC vanuit NitoTV (wordt geïnstalleerd wanneer je jailbreak).

Succes

rickrick 11-12-11 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve (Bericht 743838)
Ja met jailbreak, en gebruik van Firecore, Seas0nPass. Jailbreaking 101 - Seas0nPass : FireCore Support

Daarna kun je aTV Flash aanschaffen en gebruik maken van die mogelijkheden, of via installatie XBMC vanuit NitoTV (wordt geïnstalleerd wanneer je jailbreak).

Succes

Bedankt voor je reactie. Ik heb hem kunnen jailbreaken, maar het installeren van XBMC is helaas niet gelukt omdat de router het blokkeert.

Stijntje 11-12-11 21:05

Probeer ATV Flash Black!

rickrick 13-12-11 00:54

Bedankt voor jullie reacties. XBMC is geïnstalleerd. Maar hoe kan ik nu zelf een livestream toevoegen?
Ik heb het hele internet gezocht, maar kon niets vinden...

glaantje 13-12-11 01:14

Welke livestream wil je bekijken?
XBMC heeft enkele plugins met livestreams (Uitzending gemist bijv) die geinstalleerd kunnen worden, echter als je live tv bedoelt moet je gebruik maken van een speciale build voor XBMC, namelijk XBMC PVR.
Dat is wel een relatief moeilijk stukje waar je technisch wat onderlegd voor moet zijn.

Hier staat de uitleg: How to compile a PVR branch for iOS. - XBMC Community Forum

rickrick 13-12-11 01:16

Ik wil graag de 3FM webcam zien (3fm Visual Radio).

glaantje 13-12-11 01:27

Ah dat is niet zo moeilijk. Maak een stream bestand op je pc met kladblok.
Dus gewoon een tekstbestand waarin deze link staat: (hele link locatie kopiëren :))
http://emil14.omroep.nl/npo_3fm_vsr-...c96&t=4ee68ce1

Dat sla je op als bijv 3FM-webcam.strm
Die file zet je in de map op je pc of netwerkschijf waarvan je ook erbij kan met XBMC.
Dan gewoon openen vanuit Videos


Let op, het zou ook best kunnen werken met de streamlink die jij geeft, die van mij is de directe, die van jou is de link naar de directe! Probeer die anders ook even te testen.

Bijna alle streams van internet-tv en internetradio zou je zo kunnen toevoegen aan XBMC :)
Meer uitleg hier http://wiki.xbmc.org/index.php?title..._audio_streams

rickrick 13-12-11 01:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 745553)
Ah dat is niet zo moeilijk. Maak een stream bestand op je pc met kladblok.
Dus gewoon een tekstbestand waarin deze link staat: (hele link locatie kopiëren :))
http://emil14.omroep.nl/npo_3fm_vsr-...c96&t=4ee68ce1

Dat sla je op als bijv 3FM-webcam.strm
Die file zet je in de map op je pc of netwerkschijf waarvan je ook erbij kan met XBMC.
Dan gewoon openen vanuit Videos


Let op, het zou ook best kunnen werken met de streamlink die jij geeft, die van mij is de directe, die van jou is de link naar de directe! Probeer die anders ook even te testen.

Bijna alle streams van internet-tv en internetradio zou je zo kunnen toevoegen aan XBMC :)
Meer uitleg hier HOW-TO:Play internet video and audio streams - XBMC

Bedankt voor je hulp!

Ik voel me heel dom, maar wat ik doe is:
Ik maak een .strm-bestand aan met kladblok met die url er in. Die upload ik via CyberDuck naar de Apple TV. De map die ik aanmaak zie ik wel, maar die map is leeg. Maar ik heb daar wel het .strm-bestand in gezet.

Denk ik te makkelijk?

glaantje 13-12-11 01:53

Waarom zet je hem op de ATV? Ja het maakt me niet uit, maar om even te testen lijkt me toch makkelijker vanaf een netwerkschijf ofzo.

Als je hem in de map /private/var/mobile/Media zet zoals je zegt met CyberDuck zou het goed moeten gaan. Misschien even XBMC restarten :)

rickrick 13-12-11 01:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 745560)
Waarom zet je hem op de ATV? Ja het maakt me niet uit, maar om even te testen lijkt me toch makkelijker vanaf een netwerkschijf ofzo.

Als je hem in de map /private/var/mobile/Media zet zoals je zegt met CyberDuck zou het goed moeten gaan. Misschien even XBMC restarten :)

XBMC restarten helpt niet...
Ik moet die .strm-file toch gewoon openen via Videos -> Files -> Add Videos.. -> Browse?

glaantje 13-12-11 02:01

Nee via Videos -> Files -> Add Videos -> Directory selecteren waar het in staat.
Dat als source opslaan.

Dan via Videos -> Files -> naam-source die map ingaan en dan zie je de file

rickrick 13-12-11 02:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 745562)
Nee via Videos -> Files -> Add Videos -> Directory selecteren waar het in staat.
Dat als source opslaan.

Dan via Videos -> Files -> naam-source die map ingaan en dan zie je de file

Echt heel erg bedankt voor je hulp!
Ik zie nu het .strm-bestand staan bij files, maar als ik die open start de Apple TV opnieuw op en dus moet ik hem opnieuw tethered booten.

Weet je daar ook een oplossing voor? :d

glaantje 13-12-11 02:15

Haha hmmm dat is niet de bedoeling :p
Proberen we het anders, ik heb snel even een andere plugin aangepast voor je, zodat de 3FM webcam stream zou moeten werken. Deze werkt op mijn pc gewoon, maar ATV weet ik niet zo snel :)
Test het even!

Download hier de zip file van Dropbox: [werkt niet in deze vorm op de ATV dus link weg]
Als je dan deze installeert via install from zip dan moet het gelijk onder Videos -> Video Addons komen te staan :)


Ja de meeste streams zou ie gewoon moeten pakken met een .strm bestand, maar het kan natuurlijk zijn dat sommige het niet doen of wat meer werk nodig hebben. Ik heb iig iemand met meer verstand ervan inmiddels ook al even gevraagd of hij zijn licht erover kan laten schijnen, maar daar moeten we sowieso even tot morgen voor wachten. De 3FM Webcam stream was voor mij iig nog een onbekende, dus ik kan je niet met zekerheid garanderen dat deze ook gaat werken. Fingers crossed dat mijn snel gefabriceerde plugin werkt :)

rickrick 13-12-11 02:19

Wat moet ik met die zipfile doen, uitpakken? Uploaden via CyberDuck.

Waar moet ik install from zip kiezen?

glaantje 13-12-11 02:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rickrick (Bericht 745565)
Wat moet ik met die zipfile doen, uitpakken? Uploaden via CyberDuck.

Waar moet ik install from zip kiezen?

Je moet hem downloaden, dan de zip in zn geheel met Cyberduck op de ATV in een map die zichtbaar is voor de ATV gooien (niet uitpakken dus) en dan installen met Settings -> Addons -> Install addon from zip file

Een goeie map zou zijn bijv /private/var/mobile/Media


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:26.