//

Ik heb een Apple tv 2 en nu...?

Ik heb een Apple tv 2 en nu...? discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb gister een Apple tv 2 gekocht omdat ik er erg benieuwd naar was en sowieso graag dat soort nieuwe dingen graag wil ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11-12-11, 10:36
WPT's schermafbeelding
WPT WPT is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 161
Standaard Ik heb een Apple tv 2 en nu...?

Hallo,

Ik heb gister een Apple tv 2 gekocht omdat ik er erg benieuwd naar was en sowieso graag dat soort nieuwe dingen graag wil uitproberen.

Nu ik het in huis heb wil ik het graag proberen toe te passen in mijn installatie maar loop tegen een aantal nadelen aan.

Ik gebruik nu namelijk een AC Ryan Playon HD en heb daarop met een interne hdd al mijn media staan. Er naar toe navigeren gaat allemaal niet zo snel en zonder mooie animaties. Maar toch kan ik alles bereiken en afspelen zonder bijkomst van andere apparaten (zoals een computer).

Bij de Apple tv moet ik alles streamen, dus moet er altijd een computer aanstaan of de betreffende media moet eerst op mijn iPad gezet worden (met beperkte hdd ruimte).
Ook worden zeer veel bestandstypen niet ondersteund.

Nu mijn vraag, hoe kan ik de Apple tv 2 heb beste toepassen voor mijn muziek, foto's en film?
En het liefst op een manier dat ik mijn Playon niet of zelden meer nodig heb, hooguit voor externe opslag.

Ps. Ik ben geen fan van hacken / jailbraeken.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-12-11, 13:50
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Hoe wil je het doen zonder streamen? Je wil alle apparaten uit hebben, maar dat is natuurlijk niet mogelijk, want de ATV heeft niet zoveel vrije ruimte om je films op te zetten.
Met een ATV is streamen dus de enige oplossing. Rechtstreeks vanaf internet of vanaf een netwerkschijf. Die netwerkschijf kan een NAS zijn, zoals volgens mij met de PlayOn ook kan, maar het kan ook een pc zijn die een schijf op je netwerk deelt. Één van de 2 moet je dus ook aan hebben staan.

Als laatste: jailbreaken is sowieso nodig om zoveel mogelijk bestandsformaten af te kunnen spelen. Apple ondersteunt standaard maar een aantal formaten en die formaten zie je nauwelijks terug bij het downloaden van een film.
Het hoeft natuurlijk niet, maar dan zijn je opties gelimiteerd.

Serieus, de ATV2 is een superaankoop als je veel films download gecodeerd als x264 mkv. Als je alleen Icefilms wil gebruiken is het ook een superaankoop, maar voor beide is een jailbreak vereist.
Wil je dat allemaal niet dan weet ik niet of je achteraf nog lang tevreden blijft met je aankoop, want dan blijft die PlayOn veel nuttiger.

Hier een paar video's van hoe het er hier uit ziet (althans een benadering ).
Pre-Eden XBMC - Skin Aeon MQ3: Quick Demo - YouTube
AEON MQ3 Skin with PreEden XBMC on Zotac Z68-ITX with selfmade Ambilight - YouTube
XBMC Overview Aeon MQ 3 - YouTube
  #3  
Oud 11-12-11, 15:46
WPT's schermafbeelding
WPT WPT is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 161
Standaard

Bedankt voor je reactie.
Ik zat dan inderdaad te denken aan een NAS zoals de playon hd of een externe hdd. Ik begrijp dat beide alleen kunnen na een jailbreak?

De video's die je toont zijn erg gaaf. Doet me weer een beetje denken aan mijn oude Media Center pc die ik vroeger had.

Dat jailbreaken brengt dat ook nog nadelen met zich mee? Werkt bijvoorbeeld het huren van films dan nog wel? Of loop je risico's wanneer je per ongeluk of onbewust een update van Apple uitvoert? Kun je nog wel terug weer naar de standaard Apple tv instelling?

Ps. ik heb met mijn Playon HD ook weleens films vanaf mijn pc gestreamed en de grotere hd films stotterde toen. Loop ik dit risico nu ook of heeft de ATV daar iets op gevonden?
  #4  
Oud 11-12-11, 16:42
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Dit is een leuke tread waar we wat kunnen leren.
Met de kerst op komst zal er hier en daar wel een Apple TV onder de kerstboom liggen

Ik kan een Apple TV aankopen via ebay wat voorzien is van al deze mogelijkheden. leuk, maar als er een update komt dan sta je daar met al die programma's. Graag zou ik het zelf onder de voet hebben hoe ik dit alles moet doen.

Er staan hier heel veel verwijzen hoe en wat .. ieder met zijn eigen probleem en oplossing maar als je nu van nul moet starten ... de bomen staan in de weg van het bos ...

Dus een handleiding in de vorm van 'Apple TV2 voor dummies' zou hier wel welkom zijn
__________________
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4 64Gb
  #5  
Oud 11-12-11, 17:45
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

@WPT Je kan inderdaad alleen zo streamen met een jailbreak. Je kan ook vanaf een iPhone, iPad of Mac streamen met de Airplayfunctie zonder jailbreak, maar die kan dus alleen de formaten aan die ondersteund worden.
Jailbreaken brengt wat mij betreft geen nadelen met zich mee, alleen voordelen. Alles van iOS blijft werken. Een update van iOS uitvoeren kan er echter inderdaad voor zorgen dat je jailbreak gewist wordt en dat het dus niet meer werkt. Daarom wordt automatisch updaten ook altijd uitgezet tijdens het jailbreaken.
Je moet er echt handmatig voor gaan kiezen om te updaten als je dat wil, maar daarmee kan je wel altijd terug naar de standaardinstelling zonder jailbreak.

Over je PS. Het is belangrijk om te weten dat je ATV wel afhankelijk is van de snelheid van je netwerk. Met een bedraad netwerk heb je in mijn ogen nauwelijks kans op stotteren. Als al het verkeer over Wi-Fi moet is het belangrijk dat je router en je netwerk snel genoeg is. Hier heb ik zelfs geen problemen met x264 mkv 1080p streamen over Wi-Fi, maar het zou natuurlijk altijd kunnen dat je daar wel last van hebt. Dat is moeilijk van te voren te bepalen.

@wvy Het is niet zoveel werk om dit zelf te doen/leren. Dus ik zou je aanraden om jezelf even een paar uur in te lezen op dit forum voor de meest basale informatie om alles werkend te krijgen. Dat scheelt je wat centen en zo weet je zeker dat het apparaat goed ingesteld is zoals jij dat wilt. Dat weet je niet als je hem kant en klaar scoort.


Ik ben best bereid om iemand die dat heeft gedaan te helpen via Skype en Teamviewer ofzo. Dat heb ik al eerder gedaan hier. Het is even 1x goed opletten welke handelingen nodig zijn voor de 1e keer, maar als het eenmaal werkt hoef je het in principe nooit meer aan te passen (als je dat niet wil).


Wat ik ook nog even wou melden is dat er veel reden is om aan te nemen dat Apple binnenkort met een nieuwe Apple TV op de markt komt die een stuk krachtiger is dan de huidige ATV2. Er zal waarschijnlijk dezelfde processor en gpu in komen als nu in de iPhone 4S en iPad 2 zit. Dit is vooral belangrijk voor sommige bestandsformaten die nu nog niet zo goed draaien (bijv 720p XviD). Dit zijn dan wel nog niet echt gangbare formaten, maar is toch handig om te weten.
Meer info over de ATV3 http://forum.iculture.nl/f134/apple-...generatie.html

Laatst gewijzigd door glaantje; 11-12-11 om 17:56.
  #6  
Oud 11-12-11, 18:47
WPT's schermafbeelding
WPT WPT is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 161
Standaard

Nu jij hem gejailbreaked hebt stream je dan nog steeds of werk je met een externe hdd?
Ik heb toendertijd de Playon Hdd gekocht om niet meer te hoeven streamen maar hij neemt (bv ten opzichte van de Apple TV) wel aardig wat beperkingen met zich mee.
Tegelijkertijd vind ik het ook jammer om altijd een pc aan te moeten hebben staan of om hem eerst nog eens te gaan opstarten wanneer ik hem nodig heb.

Hoe doe jij het streamen, met een pc?
  #7  
Oud 11-12-11, 18:56
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Ik stream alles vanaf de nas... een soort externe hdd dus
  #8  
Oud 11-12-11, 19:00
lonerider lonerider is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: vlaanderen
Berichten: 47
Standaard

je kunt ook (als je dat ziet zitten) je video's makkelijk
naar het ATV formaat omzetten met software zoals
handbrake
  #9  
Oud 11-12-11, 19:06
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Omzetten is kwaliteitsverlies, dat lijkt me nooit gewild en is ook nog eens veel meer werk. Maar ieder zijn ding natuurlijk
  #10  
Oud 11-12-11, 20:21
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 108
Standaard

Ik zet alles wat ik heb om met Handbrake naar AppleTV2 formaat en stream het dan vanuit iTunes naar mijn ATV. Werkt super.
  #11  
Oud 11-12-11, 20:22
WPT's schermafbeelding
WPT WPT is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 161
Standaard

Voor omzetten staat hij inderdaad al gauw 3 uur te laden. Is naar mijn mening niet de beste oplossing. Wel een optie.

Glaantje, jij cominuceert dus met behulp van een jailbreak van je Atv naar een NAS, heb je dan nog wel die aanvullende informatie die iTunes er normaal aan mee geeft?

Is het moeilijk om eenjailbreak te doen en kun je me een klein beetje op weg helpen?
(Al twijfel ik nog steeds...)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 december 2011 om 20:46 ----------

Ik kwam net b het zoeken naar een NAS de volgende behuizing tegen waarop tevens een iTunes server zit. Hoe werkt dit en kan dit zonder jailbreak cominuceren met een ATV?

Computerland - De no-nonsense computerwinkel
  #12  
Oud 11-12-11, 20:52
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Jailbreak is supermakkelijk:
Jailbreaking 101 - Seas0nPass : FireCore Support
HOW-TO:Install XBMC on Apple TV 2 - XBMC

Die 2 links stap voor stap volgen van begin tot eind. Als je ontevreden bent herstel je hem gewoon weer met iTunes en dan is het alsof je hem nooit hebt gejailbreakt

Welke aanvullende informatie bedoel je? De informatie zoals van welk album de track komt of welke regisseur een film heeft? Zoals je in de filmpjes kan zien van XBMC zie je dat automatisch in beeld ja. Je moet alleen zorgen voor een duidelijke structuur op je harde schijf.

Ik heb:
netwerkschijf\Movies (map)
netwerkschijf\Movies\Avatar.720p.Bluray.x264 (map)
netwerkschijf\Movies\Avatar.720p.Bluray.x264\Avatar.720p.Bluray.x264.mkv (bestand)
....
netwerkschijf\Movies\Up.1080p.Bluray.x264
netwerkschijf\Movies\Up.1080p.Bluray.x264\Up.1080p.Bluray.x264.mkv

netwerkschijf\TV
netwerkschijf\TV\Californication
netwerkschijf\TV\Californication\Californication.S04E01.720p.HDTV.x264.mkv
  #13  
Oud 11-12-11, 21:11
mikeh mikeh is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 40
Standaard

gebruik een apple timecapsule en het werkt zonder je pc/mac aan te hebben
  #14  
Oud 11-12-11, 21:36
wjdrlg wjdrlg is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 16
Standaard Streamen vanaf TimeCapsule.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mikeh Bekijk bericht
gebruik een apple timecapsule en het werkt zonder je pc/mac aan te hebben
Het is mij nog niet gelukt om van TC te streamen.
Heb ATV2 JB - XBMC en TC.
Kun je mij uitleggen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?
Alvast hartelijk dank.
  #15  
Oud 11-12-11, 23:08
Stijntje's schermafbeelding
Stijntje Stijntje is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Oss
Berichten: 230
Stuur een bericht via MSN naar Stijntje
Standaard

Ik gebruik

- ATV 2
- ATV Flash Black 1.0
- Synology DS111

Kinderlijk eenvoudig te installeren en gebruiksvriendelijk geeft ik deze set een 10! Volgens mij kan mijn Dochter van 3 dit nog werkend krijgen!

Hier voor had ik XBMC op mijn ATV2 staan maar dat werkte niet helemaal naar mijn zin!
En te ingewikkeld voor mijn vrouw...
  #16  
Oud 11-12-11, 23:09
mikeh mikeh is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 40
Standaard

ip van tc ingeven in apple tv
  #17  
Oud 11-12-11, 23:32
WPT's schermafbeelding
WPT WPT is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 161
Standaard

Het kan toch ook alleen met die seasonpass of is die xbmc vereist?

En die NAS die ik linkte met als optie iTunes server is daarvoor toch nog een jailbreak vereist op de ATV?
Computerland - De no-nonsense computerwinkel

Dank!
  #18  
Oud 11-12-11, 23:51
Stijntje's schermafbeelding
Stijntje Stijntje is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Oss
Berichten: 230
Stuur een bericht via MSN naar Stijntje
Standaard

Seasonpass maakt je ATV toegankelijk voor apps zoals XBMC,

Ik heb toen gekozen voor een Synology omdat je daar ook SABNZB op kan gebruiken,
En hoop tijd en energie mee bespaard om aan je media te komen zeg maar
  #19  
Oud 12-12-11, 00:11
WPT's schermafbeelding
WPT WPT is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 161
Standaard

Nzb downloaden op je NAS begrijp ik zonder dat er een pc voor staat te draaien?

Begrijp ik nu dat ik de jailbreak het beste op mijn Mac kan doen ivm ssh? Normaal doe ik dit soort dingen op mijn Windows 7 laptop.
  #20  
Oud 12-12-11, 09:26
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

seasonpass is enkel voor mac. Er is nog geen windows variant.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Ik heb een APPLE ID, maar kan geen enkele app downloaden maybritt iTunes 0 13-01-11 19:22
iPhone 3G: Heb ik met een vodafoneabonnement nog een unlock nodig? Koopie66 Unlock 1 22-12-10 07:48
Ik heb een probleem snverhallen Koopinformatie Nederland 11 29-09-09 17:00
Heb geen Service ik heb een Vodafone Abbonement (geen INternet) deaapdaar Vodafone 0 11-03-09 12:36
Heb ik een 2g of 3g kleut Archief 5 15-07-08 11:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:59.