iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   Uitzending gemist via de ipad-2 naar de ATV-2 (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/107529-uitzending-gemist-via-de-ipad-2-naar-de-atv-2-a.html)

andrejanssen 21-12-11 11:05

Uitzending gemist via de ipad-2 naar de ATV-2
 
Hoi allemaal,

Eigenlijk heb ik een vrij simpele vraag, diverse winkels geven diverse antwoorden.

Wij, (mijn vrouw en ik) kijken vaak naar uitzendig gemist, omdat we door drukte vaak "vergeten" op te nemen op de HDrecorder. Wij doen dit nu op onze Ipad-2 via de uitzending gemist app.

Eigenlijk willen we dit graag kijken op onze gewone TV (Nou ja, gewoon, een samsung 58") kunnen kijken

Volgens de ene winkel kan dit gewoon door de ATV-2 aan te schaffen en dan via airplay of zoiets, een andere winkel zegt weer dat je alleen materiaal in itunes kunt afsprelen via de ATV-2

Wie kan mij vertellen of datgene wat ik wil (uitzending gemist via de ipad-2 app kijken via de ATV2) mogelijk is, en dan zonder allerlei truuks als jailbreaken en mediaplayer toestanden op de ATV2 te zetten.

gewoon (out off the box dus).

Als het anwtoord Ja is, dan ga ik vandaag nog zo'n ATV2 kopen. Voor die 109,-- wil ik dat wel in huis hebben.

Hartstikke bedankt voor de antwoorden.

iScorpio 21-12-11 11:09

Kijk hier eens naar ;)

En hier nog eens uitleg.

wouter1981 21-12-11 11:09

De uitzending gemist app ondersteund AirPlay en daarmee kun je uitzending gemist op je Apple TV2 kijken.
Het staat ook bij de omschrijving van Uitzending Gemist

glaantje 21-12-11 12:34

Je kan ook via XBMC met de Xot:UZG plugin Uitzending Gemist kijken op je ATV.
Met Airplay kan het inderdaad ook gewoon :)

WPT 21-12-11 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 748528)
Je kan ook via XBMC met de Xot:UZG plugin Uitzending Gemist kijken op je ATV.
Met Airplay kan het inderdaad ook gewoon :)

Zit er nog verschil in resolutie?
Want de iPad app vind ik niet al te geweldige kwaliteit...

andrejanssen 21-12-11 13:49

XBMC is voor mij geen oplossing. Ik wil geen jailbreaks en toestanden op mijn apple spulletjes installeren. Ik ga straks gewoon zo'n ding halen en ga het via airplay proberen. (Daarnaast heb ik voor mijn films e.d al een dune mediaplayer gekoppeld aan een vette NAS (Qnap) hangen waar sabnzbd+ op draait en daar kijk ik mijn films e.d. wel mee. Gaat al ruim 2 jaar probleemloos en werkt fantastisch, daar heb ik dus geen apple TV voor nodig. Voor mij is belangrijk dat ik gewoon dingen vanaf mijn Ipad of eventueel iphone (beide voorzien van de laatse OS5) kan streamen naar mijn TV. Niets meer en niets minder.

Dank voor jullie antwoorden.

glaantje 21-12-11 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WPT (Bericht 748548)
Zit er nog verschil in resolutie?
Want de iPad app vind ik niet al te geweldige kwaliteit...

De resolutie is zoals die ook is op de website, niet super dus nee, ik verwacht dat het ongeveer hetzelfde is voor de iPad.

wjdrlg 22-12-11 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 748528)
Je kan ook via XBMC met de Xot:UZG plugin Uitzending Gemist kijken op je ATV.
Met Airplay kan het inderdaad ook gewoon :)

Glaantje, zou je mij kunnen uitleggen hoe ? (add-on of plugin UZG)
Heb ATV2, JB, aTV Flash, XBMC.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:41.