//

Apple Tv 2 remote control

Apple Tv 2 remote control discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Komend jaar heb ik een aantal beurzen waar ik een 6 tal schermen video films wil vertonen. Mijn idee was om achter deze schermen een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-12-11, 12:46
jammiejammie jammiejammie is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Roggel
Berichten: 2
Lightbulb Apple Tv 2 remote control

Komend jaar heb ik een aantal beurzen waar ik een 6 tal schermen video films wil vertonen.

Mijn idee was om achter deze schermen een klein ATV2-tje te hangen waar of de video zelf op staat ( jailbrake) of deze streamed van een centrale "itunes server".

Omdat de personen op deze stand totaal niet technisch zijn wil ik een servertje maken die de bediening op zich neemt. De tv's kan ik via netwerk besturen, en dit zou ik ook met de appletv's willen doen.

Mijn vraag is:
Hoe kan ik via het netwerk de apple tv vertellen dat hij een video/playlist/iets? moet gaan afspelen ? Kan dit via een ssh/telnet commando set of via een remote protocol ? iemand enig idee ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-12-11, 13:12
ScubaBart ScubaBart is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Lieshout
Berichten: 5
Standaard

Dat kan gewoon op je iPhone of iPad..
  #3  
Oud 22-12-11, 13:22
jammiejammie jammiejammie is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Roggel
Berichten: 2
Standaard

Dank voo je reactie, maar ik denk dat je het probleem neit snapt.

Ik wil een controller/server/pc maken die bij aanzetten een aantal acties uitvoert:
  • TV's van stroom voorzien
  • TV's naar juiste ingang schakelen
  • video fragment starten
  • na 1 uur ander video fragment starten
  • enz....
ik wil de apple tv dus aansturen via het netwerk zonder een ipod/ipad/iphone.
  #4  
Oud 22-12-11, 15:17
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Met XBMC kun je een commando geven via een webplugin. Dan zou je dat commando kunnen automatiseren met een cronjob, zodat het na een bepaalde tijd verandert. Hoe jij het precies wil is niet mogelijk met de ATV zonder jailbreak tenzij je 1 lange playlist maakt die precies de tijd duurt dat je wil dat het duurt. Commando's geven kan dan niet.

Met die web plugin kun je dan door middel van bijvoorbeeld een draadloze router, met je iPad op de XBMC plugin op de ATV inloggen en ook commando's geven om bepaalde videos af te spelen. Kortom het is mogelijk met XBMC, het is zelfs niet heel erg moeilijk, maar je moet wel een beetje technisch verstand hebben er van

Lees hier meer over de API waarmee dat kan http://wiki.xbmc.org/index.php?title=JSON-RPC_API
In feite geef je gewoon van een willekeurig apparaat een http opdracht naar de ATV die dat met XBMC kan uitvoeren. Dit commando kun je ook automatiseren op de ATV zelf.

Laatst gewijzigd door glaantje; 22-12-11 om 15:35.
Reageren

Labels
bedienen, control, netwerk, remote



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: iphone remote control van pc jensen Desktop-applicaties 24 04-05-11 13:23
Remote control iPhone Yzord iPhone Apps 0 04-04-11 13:39
Lockscreen remote control OrangeY Jailbreak apps en thema's 0 23-10-10 16:14
Remote control Fonsie iPhone algemeen 3 22-07-10 10:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:05.