iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   Apple TV2 aansluiten op receiver Pioneer (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/111184-apple-tv2-aansluiten-op-receiver-pioneer.html)

Dries1979 01-02-12 11:47

Apple TV2 aansluiten op receiver Pioneer
 
beste forumleden

ik heb net een Pioneer receiver (VSX-1021K) in huis gehaald. Als ik de Apple TV verbind (HDMI), dan krijg ik geen connectie. of is dit logisch? :confused:

Is het beter om de Apple TV rechtstreeks op de LCD-Tv via HDMI aan te sluiten en een optische kabel van apple TV naar de receiver of leidt dit tot kwaliteitsverlies?

thanks for the help!!

wouter1981 01-02-12 12:01

Dit lijkt mij niet logisch. Lijkt mij een gevalletje RTFM van je Pioneer receiver.

In principe kan er geen kwaliteitsverschil zijn in aansluiten op de receiver of rechtstreeks op de TV.

SoloX 01-02-12 12:46

ik denk dat er iets in je instellingen bij hdmi optie niet goed staat

ik heb mijn ATV op een Denon 4810 aangesloten en moet dan toewijzen in menu ervan hdmi1 is ps3 , hdmi2 is mediaplayer , hdmi3 is appletv , hdmi4 enz enz

denk bijna dat het bij jouw ook zoiets is

je vraag ± Is het beter om de Apple TV rechtstreeks op de LCD-Tv via HDMI aan te sluiten en een optische kabel van apple TV naar de receiver of leidt dit tot kwaliteitsverlies?

nee want beide signalen zijn digitaal

joeriB 01-02-12 12:47

Hej,

Wat is juist het voordeel van AppleTV? Ik heb dit heel eventjes gebruikt. Tijdens mijn verblijf in een beachcondo in Sydney was dit daar aanwezig. Maar ja ik snapte het verschil niet echt.

wouter1981 01-02-12 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joeriB (Bericht 767474)
Hej,

Wat is juist het voordeel van AppleTV?


Het staat er allemaal... Apple TV - Huur HD films & TV programma's - Apple Store (Nederland)

SoloX 01-02-12 17:51

jeweetzelluuf : GIYF*









* = Google is your friend

divanci 01-02-12 21:07

'k Heb mijn ATV4 op mijn versterker aangesloten met een optische kabel (in mijn gevale een HQ High End Optische Kabel). Voordeel is dat ik nu muziek kan afspelen (zoals bvb. Spotify) zonder dat ik ook mijn TV moet aanzetten! En als ik naar een film wil kijken via ATV2, dan verloopt alles via de HDMI aansluiting met de TV.

joeriB 02-02-12 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 767486)

Hey wouter

Ik weet best wel dat ik alles kan opzoeken maar daar word ik toch gewoon niet wijzer van... Ik vraag naar mensen met ervaring die me wat extra uitleg kunnen geven. Mensen doorverwijzen naar google is gewoon ja,...:confused:

SoloX 02-02-12 15:25

misschien beter een eigen topic starten ipv in een vraag over receiver aansluiten te vragen wat nou apple tv voor voordeel heeft

kleine tip van mij (ping)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:37.