iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   goede externe harde schijf?? (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/111403-goede-externe-harde-schijf.html)

jayblo 03-02-12 20:03

goede externe harde schijf??
 
Vrienden van de forum!

Ik krijg eindelijk verbinding via xbmc met mn laptop en daarmee dus ook met mijn bestanden en stream ze zo naar mn aptv2 dit werkt helemaal super!

Alleen mn laptop heeft maar 320gb en ik ik heb veel meer bestanden dan 320gb ik heb daarom ooit een externe harde schijf gekocht van 500gb

Maar jullie als ervaringsdeskundige (glaantje en solox o.a.) weten vast wat een goed alternatief is voor apple TC want die prijzen gaan seri nergens over...

Ik wil dus graag een externe harde schijf van een of een TB of meer met Wi-Fi die ik kan benaderen met mn aptv incl jailbreak

Wat is jullie advies??

Overigens ATV flash black gekocht en geinstalleerd. Dit is een must have voor je aptv2 iedereen zou die moeten installeren!!!

Thanx alvast.

Ruigrok 03-02-12 20:33

Ik heb een lacie networkspace 2tb werkt uitstekend met Apple tv

psvu2 03-02-12 20:36

Ik heb zelf een WD live book 2TB werkt perfect hebben ook 2 apps voor versturen van foto's en je hele foto collectie inkijken op je iphone/ipad andere app zie je alle bestanden.
ideaal op vakantie. de harde schijf werkt perfect samen met XBMC

Lucien1966 03-02-12 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ruigrok (Bericht 768272)
Ik heb een lacie networkspace 2tb werkt uitstekend met Apple tv

same here :d

SoloX 03-02-12 21:22

het hangt er vanaf hoe gek je wil gaan kwa mogelijkheden en hoe duur je het wilt hebben

maar wat die mannen hierboven al zeggen , die LAcie is niet verkeerd

of anders iets van Synology of eminent nemen

Guest-20180925190238 03-02-12 21:33

Ik heb een Eminent 4072. Spotgoedkoop maar maakt een herrie als een opstijgende Chinook helikopter.

jayblo 03-02-12 21:37

Ik geef de voorkeur aan de goedkope variant...

Dus ik kijk nu even alle voorstellen door!! Alleen die opstijgende heleikopter hahaha

debroei 04-02-12 00:10

Als je op zoek bent naar een Nas ,kan ik je een synology aanbevelen.
Hebben ook ondersteunende apps. Deze zijn gratis te gebruiken.

jayblo 04-02-12 01:33

ik zie troiuwens net dat ik in mijn experiabox een usb kan doen!!

dus ik zou mijn harde schijf daarin kunnen pluggen, weet iemand hoe dat werkt?

Zou ik dan een externe harde schijf eer direct op kunnen aansluiten?

misa 04-02-12 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jayblo (Bericht 768341)
ik zie troiuwens net dat ik in mijn experiabox een usb kan doen!!

dus ik zou mijn harde schijf daarin kunnen pluggen, weet iemand hoe dat werkt?

Zou ik dan een externe harde schijf eer direct op kunnen aansluiten?

Waar dient de USB aansluiting op de achterkant van de KPN Experia Box voor?

Op de USB aansluiting van de KPN Experia Box kunt u een printer of een USB opslagapparaat (USB pen of USB harddisk) aansluiten. Deze zijn dan binnen uw netwerk te benaderen door alle computers, vanaf het internet is dit niet mogelijk.
Let op! Pas als het USB lampje op de KPN Experia Box oplicht is uw USB apparaat gedetecteerd. Als het USB lampje niet oplicht is het mogelijk dat het betreffende USB apparaat niet geschikt is voor de KPN Experia Box, in dit geval heeft het geen zin om verder te gaan met een van de onderstaande procedures.

Een USB opslag apparaat.
Voor het gebruik van een USB opslagapparaat is geen aparte software vereist. Het USB opslagapparaat zal zichzelf bekent maken in de netwerkomgeving in de werkgroep "werkgroep". Als uw computer in een andere werkgroep zit kan het vrij lang duren voordat het USB opslagapparaat zich bekend maakt in uw netwerkomgeving. Om dit proces te versnellen kunt u een netwerkverbinding maken naar het USB opslagapparaat. Dit doet u voor alle Windows versies als volgt en hoeft u maar eenmaal uit te voeren. Na onderstaande procedure is het USB opslagapparaat, zodra deze geplaatst wordt, direct te benaderen via Windows verkenner of "Deze computer".

1. Klik op Start
2. Klik vervolgens op Zoeken
3. Selecteer vervolgens in Windows 98SE in het menu het item Computer
Voor de andere Windows versies selecteert u in het menu eerst het item Naar Bestanden en mappen waarna in het hierna opkomende venster in de linkerkolom "Computers(In XP Computers of personen en daarna Een computer op het netwerk)" geselecteerd moet worden.
4. Vul in het zoekveld het IP-adres 192.168.2.1 (het adres van de KPN Experia Box) in
5. Klik op Nu zoeken
6. Na enkele seconden tot enkele minuten wordt in de rechterkolom het gevonden IP-adres getoond
7. Klik dubbel op dit IP-adres
8. In het volgende scherm wordt uw opslagapparaat weergegeven
9. Klik hier met de rechter muistoets op
10. Selecteer in het pop-up menu Netwerkverbinding maken...
11. Wijzig eventueel de Stationsletter
12. Onder Windows 98SE en Windows ME plaats u een vinkje bij Opnieuw verbinden bij aanmelden

Let op! Als het opslagapparaat niet op de KPN Experia Box is aangesloten, verschijnt bij het opstarten van uw computer de volgende melding Fout bij het opnieuw verbinden van .... Klik op Ja, zodra het opslagapparaat aangesloten wordt op de KPN Experia Box zal deze alsnog via verkenner of Deze computer benaderd kunnen worden.

13. Klik op OK
14. In het vervolg kunt u het opslagapparaat terugvinden via Windows verkenner of in Deze computer

Een printer
Een printer welke aangesloten word op de KPN Experia Box werkt maar in één richting. Dit betekent dat eventuele meldingen vanaf de printer, over papier of inkt, niet gemeld kunnen worden op de computer.

De software voor de printer wordt geleverd door de fabrikant van de printer of bevindt zich al in uw Windows versie. Installeer eerst de printer op de door de fabrikant voorgeschreven wijze op alle computers die gebruik van de printer gaan maken. Sluit daarna de printer aan op de USB aansluiting van de KPN Experia Box. Om de printer via het netwerk op alle computers te kunnen benaderen voert u onderstaande stappen op alle computers uit:

1. Klik op Start
2. Klik op Instellingen
3. Klik op Printers
4. Klik met de rechtermuistoets op het icoontje van uw printer
5. Selecteer in het popup menu het item Eigenschappen

Voor Windows 98 SE en voor Windows ME neemt u de volgende stappen:

a. Selecteer in het window met de eigenschappen voor uw printer het tabblad Details
b. Klik op Poort toevoegen
c. Selecteer Netwerk
d. Vul op de invulregel \\192.168.2.1\printer in
e. Klik op OK
f. Klik nogmaals op OK

Voor Windows 2000 en voor Windows XP neemt u de volgende stappen:

g. Selecteer in het window met de eigenschappen voor uw printer het tabblad Poorten
h. Klik op Poort toevoegen
i. Selecteer Standard TCP/IP Port
j. Klik op Nieuwe poort
k. Klik op Volgende >
l. Vul in het in het invulveld 192.168.2.1 in
m. Klik op Volgende >
n. Selecteer achter Standaard het apparaattype de bovenste (Let op! Er zijn twee identieke types beschikbaar) Network Print Server (1 port)
o. Klik op Volgende >
p. Klik op Voltooien
q. Klik op Sluiten
r. Klik nogmaals op Sluiten

SoloX 04-02-12 11:35

oei das wel een hele ouwe handleiding dit me 98 en ME win

diesssss haast geld waard LOL

Geintje heh Misa -> respect master voor je hulp

Guest-20180925190238 04-02-12 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SoloX (Bericht 768385)
oei das wel een hele ouwe handleiding dit me 98 en ME win

diesssss haast geld waard LOL

Die is nog uit de tijd van de Koninklijke Post, Telefoon en Telegraaf :p

Cees Rijneveen 09-06-12 14:39

La Cie externe harde schijf
 
Een LaCie Rugged Mini externe harde schijf gekocht. Wanneer ik de externe schijf aansluit, start er een set up assistent. Alleen daar krijg ik dus een fout melding bij het openen:

U kunt het programma LaCie Setup Assistant niet openen, omdat PowerPC-programma's niet langer worden ondersteund.

Enig idee hoe ik dat zou kunnen oplossen?????

Graag uw vakkundige kijk op die voor mij lastige probleem......:)

Guest-20180925190238 09-06-12 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cees Rijneveen (Bericht 801259)

U kunt het programma LaCie Setup Assistant niet openen, omdat PowerPC-programma's niet langer worden ondersteund.

Enig idee hoe ik dat zou kunnen oplossen?????

Onder OS X Lion worden PPC programma's niet meer ondersteund omdat Rosetta niet meer ondersteund wordt.

Je gaat iemand moeten zoeken die nog een Mac heeft met OS X Snow Leopard of vroeger. Als je nog een installatie DVD hebt van Snow Leopard, Leopard of nog vroeger dan kan je in Parallels een virtuele machine aanmaken en daarmee dan het ding configureren.

Het is wel heel raar dat LaCie geen OS X Intel software mee levert. Ben je zeker dat er op de website van LaCie geen Intel software te vinden is?

Succes gewenst :)

Cees Rijneveen 09-06-12 15:33

Bedankt voor de info. Maar op de LaCie site kon ik het even niet zo snel vinden. Ik zoek dus nara het juiste tooltje....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:42.