iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   1 Channel Bufferen (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/111902-1-channel-bufferen.html)

QuestionMan 11-02-12 18:43

1 Channel Bufferen
 
Ik heb sinds vandaag, naar al die weken dat films blijven bufferen en heel erg lang duren tot dat er 1 % bijkomt, hebben er hier meer last van?

Heb het echt sinds vandaag heel erg?

trici 11-02-12 19:01

Ik heb er ook erg last van. Ik hoop dat iemand ook een oplossing hiervoor heb.

QuestionMan 11-02-12 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trici (Bericht 770444)
Ik heb er ook erg last van. Ik hoop dat iemand ook een oplossing hiervoor heb.

Ja mischien dat het gewoon even te druk is ofzo, dat kan ook.. ben alleen blij dat ik niet de enige ben nu. Mischien is het straks wel over.

glaantje 12-02-12 00:09

Die servers waar het op staat zullen inmiddels ook wel overbelast raken in de avonduren. Lijkt me het meest voor de hand liggend

wasdroger 12-02-12 12:25

Ik heb het zelf voornamelijk s avonds. Maar idd erg vervelend.

QuestionMan 12-02-12 18:48

Word er helemaal gek van, nooit geen problemen mee gehad.. begin nu steeds meer te twijfelen dat het mischien wel eens aan me nieuwe modem zal liggen.

sentinaal 12-02-12 21:12

hier vandaag ook heel erg door de dag gaat het vrij goed

nu juist bufferen en vaak stilvallen.

SoloX 12-02-12 21:16

nu ook meer mensen erop vandaar , en dat houd servers lekker bezig en word het sloomer

trici 12-02-12 21:58

Wel erg irritant daar was mega oplossing stikker beter mee. Was gelijk spelen maar nu eerst 5 minuten wachten en dan op de helft weer zoiets gek word ik ervan

wasdroger 13-02-12 10:33

Ik vermoed dat het komt door dat half de wereld op 1 channel zit. S morgens en smiddags weinig last ( denk doordat america slaapt). S avonds begint de hel ( de tijd dat america wakker is). Ik heb zitten experimenteren met andere dingen en die hebben veel minder last van bufferen dus het ligt niet echt aan het internet of modems vermoed ik zo. Ligt gewoon aan dat putlocker en sockshare de toestroom niet aankunnen en soms 1 channel de toestroom niet aan kan ( meldingen van kan pagina niet vinden).

glaantje 13-02-12 15:13

Precies wat ik al dacht dan. Rapidshare is wat dat betreft een hele goede keuze, die hebben echt de backbone voor zoveel gebruikers.

QuestionMan 13-02-12 23:59

Is idd heel erg jammer, en de mensen die 1channel het beste kennen, die horen we nu eigenlijk niet vind ik wel jammer, was wel benieuwd wat hun oordeel hier over was.

En of er e.v.t. een oplossing voor komt, want dat forum is me ook al meerdere keren aangeraden en daar kijk ik ook met regelmaat op, maar daar is weinig over te vinden nog over de buffer problemen,
en dan praat ik puur over de bufferproblemen die pas zijn ontstaan en niet over het alle begin want toen werkte alles super goed hier.

Het is gewoon een top programma, alleen dat bufferen dat is niet leuk, dan kijk je niet meer met plezier, en word het toch maar weer icefilms.

misa 14-02-12 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 770842)
Precies wat ik al dacht dan. Rapidshare is wat dat betreft een hele goede keuze, die hebben echt de backbone voor zoveel gebruikers.

Maar die is al begonnen om films en series eruit te gooien....illegal content....is de melding dan.

wasdroger 14-02-12 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuestionMan (Bericht 770965)
Is idd heel erg jammer, en de mensen die 1channel het beste kennen, die horen we nu eigenlijk niet vind ik wel jammer, was wel benieuwd wat hun oordeel hier over was.

En of er e.v.t. een oplossing voor komt, want dat forum is me ook al meerdere keren aangeraden en daar kijk ik ook met regelmaat op, maar daar is weinig over te vinden nog over de buffer problemen,
en dan praat ik puur over de bufferproblemen die pas zijn ontstaan en niet over het alle begin want toen werkte alles super goed hier.

Het is gewoon een top programma, alleen dat bufferen dat is niet leuk, dan kijk je niet meer met plezier, en word het toch maar weer icefilms.


Precies het is jammer. Gister wilde ik een deel van een aflevering kijken. Totaal 45 minuten. Ben onderhand 90 minuten bezig geweest. Om de minuut bufferen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 februari 2012 om 11:14 ----------

Trouwens heeft iemand deze oplossing al geprobeerd?

Performance: video buffering, stuttering, choppiness

  • Update to the latest nightly build.
  • Use a wired network connection (if possible, even if just for testing to rule out wireless network issues).
  • Switch to a different network protocol (especially if you are using SMB), i.e. FTP, AFP, WebDAV or uPNP are good alternatives.
  • Try sharing the media on another device to rule out a device-specific (or network) issue.
  • Configure Audio Output in XBMC > System > Settings > System to use Optical/Coax, even if you are using HDMI. If this fixes your buffering issue, please let us know on the forums.
  • Set to 16-bit audio, Apple TV > Settings > Audio & Video > Audio Output and set it to "16 bit".
  • Turn off thumbnails, XBMC > Settings > Video > File and deselect 'generate thumbnails'.
  • Disable playback sync completely, XBMC > Settings > Video > Playback > turn off "Sync playback to display"
  • If you are having buffering issues using a Time Capsule on Wi-Fi, try this
  • Try switching on dirty regions to speed-up the GUI using advancedsettings.xml
  • Reboot

wasdroger 14-02-12 14:43

Vond trouwens deze discussie:

1Channel | LetMeWatchThis // Thread - File Host running away from SOPA !

Komt erop neer dat alle filehosten zich terug trekken. Wat er weer op neer komt dat dus iedereen gebruikt maakt van dezelfde linken.

Geert1976 14-02-12 16:39

het ziet er dus naar uit dat we, als het zo verder gaat, binnenkort niet veel meer hebben aan 1channel en icefilms.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:23.