//

Vraagje voor netwerk-kenners

Vraagje voor netwerk-kenners discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) situatie is als volgt: Ik streamde eerst via Wi-Fi mijn Spotify (via het programma Airfoil) vanaf mijn macBook Pro naar de Apple TV2. Nu heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-02-12, 12:15
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard Vraagje voor netwerk-kenners

situatie is als volgt:

Ik streamde eerst via Wi-Fi mijn Spotify (via het programma Airfoil) vanaf mijn macBook Pro naar de Apple TV2.
Nu heb ik gisteren de Apple TV bedraad aangesloten op mijn router, dit om haperingen te voorkomen tijdens mijn 720p films.

Echter, als ik nu dus Airfoil opstart op mijn Macbook, om Spotify naar de ATV herkent ie de Apple TV dus niet.

Ik wil graag de ATV2 bedraad aangesloten laten aan de router (die weer aangesloten is op mijn Cisco UPC modem), maar dus wel gewoon vanaf mijn laptop wireless Spotify kunnen streamen naar de ATV2

Tis beetje ingewikkeld, maar hoop dat netwerk-kenners mij op weg kunnen helpen!

heb het, geloof ik, al gevonden. Je kan de Apple TV2 of alleen bedraad of alleen wireless aansluiten. Dus het word of kiezen voor Spotify wireless streamen vanaf mn macBook naar ATV2 en dan niet fatsoenlijk wireless 720p films op mn ATV2 of wired mn 720p films kijken en GEEN Spotify wireless streamen naar ATV2

dankje

Laatst gewijzigd door Geert1976; 24-02-12 om 13:02.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-02-12, 12:59
mariomobiel mariomobiel is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Hier en Daar
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 Bekijk bericht
situatie is als volgt:

Ik streamde eerst via Wi-Fi mijn Spotify (via het programma Airfoil) vanaf mijn macBook Pro naar de Apple TV2.
Nu heb ik gisteren de Apple TV bedraad aangesloten op mijn router, dit om haperingen te voorkomen tijdens mijn 720p films.

Echter, als ik nu dus Airfoil opstart op mijn Macbook, om Spotify naar de ATV herkent ie de Apple TV dus niet.

Ik wil graag de ATV2 bedraad aangesloten laten aan de router (die weer aangesloten is op mijn Cisco UPC modem), maar dus wel gewoon vanaf mijn laptop wireless Spotify kunnen streamen naar de ATV2

Tis beetje ingewikkeld, maar hoop dat netwerk-kenners mij op weg kunnen helpen!

dankje
Had ook zo iets, ik heb de boel terug gebracht naar factory settings, en de setup opnieuw doorlopen, sinds dien doet alles het weer.
  #3  
Oud 24-02-12, 13:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 Bekijk bericht

heb het, geloof ik, al gevonden. Je kan de Apple TV2 of alleen bedraad of alleen wireless aansluiten. Dus het word of kiezen voor Spotify wireless streamen vanaf mn macBook naar ATV2 en dan niet fatsoenlijk wireless 720p films op mn ATV2 of wired mn 720p films kijken en GEEN Spotify wireless streamen naar ATV2
Ik ken dat Spotify ding niet, maar zoals jij het beschrijft lijkt het er op dat Spotify vanaf de MacBook een "ad-hoc" Wi-Fi verbinding maakt met de Apple TV.

Als Spotify via een (Wi-Fi) router gaat dan weet Spotify toch niet of de Apple TV bedraad of draadloos aangesloten is.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 24-02-12 om 13:37. Reden: Syntax
  #4  
Oud 24-02-12, 14:48
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard

@ Mario; pfff, alles weer naar factory settings? haha...tja, wellicht

@ Timosha ik stream Spotify (muziekdienst) via het software programma Airfoil op mijn MacBook naar de Apple TV2. Dit lukt prima als ik dit doe via Wi-Fi (router, die dus weer aangesloten is op het modem).

Echter, als ik dus de ATV2 bedraad aansluit op mijn router, herkent vervolgens dat programma Airfoil mijn ATV2 niet meer.

Nu heb ik ook iets gelezen over de DHCP servers op de modem en Router. Ik heb ze op zowel mijn modem en router aanstaan....volgens mij ga ik hier al de knoei in he?

Jij hebt mij de afgelopen tijd al met meerdere dingen geholpen, Timosha. Kan ik jou niet ff een dagje inhuren om al mijn netwerk-probleempjes te fixen?
  #5  
Oud 24-02-12, 14:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 Bekijk bericht
Nu heb ik ook iets gelezen over de DHCP servers op de modem en Router. Ik heb ze op zowel mijn modem en router aanstaan....volgens mij ga ik hier al de knoei in he?
Met twee DHCP servers heb je hoogstwaarschijnlijk ook twee netwerken (en twee NAT services). Dat betekent dat de Apple TV en de MacBook in een verschillend netwerk zitten bv.: 192.168.1.nnn en 192.168.2.nnn. En dat gaat dus niet werken.

In Nederland heb ik een Ziggo aansluiting met een UBee Docsis 3.0 modem + router + Wi-Fi. Het eerste wat ik gedaan heb is Ziggo bellen om de router en het Wi-Fi gedeelte uit te schakelen zodat er alleen een modem overblijft.

Op die modem hangt een Apple Time Capsule en via een Gigabit switch drie (3) Apple TV's (en nog een paar Macs). Die Apple TV's kunnen draadloos benaderd worden vanuit onze MacBooks en bedraad vanuit de overige Macs.

Dus, in één van die routers moet je de DHCP server uitschakelen en die router configureren als "Bridge".
  #6  
Oud 24-02-12, 15:09
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard

jee, wat een multi mediaal huis heb jij! Jij kan een bioscoop beginnen!
ik heb inmiddels het draadloze gedeelte (Wi-Fi) uitgezet in het modem.
Dus mijn MacBook en Apple TV halen nu het Wi-Fi signaal vanaf de router. Dus heb nu op t moment alleen een draadje lopen van router naar modem.

Nu zitten de ATV2 en MacBook via het Wi-Fi aan de router.

Macbook pro heeft 192.168.0.100 en ATV2 heeft 192.168.0.103 en mn router 192.168.0.1

En ik wilde graag de ATV2 BEDRAAD op de router aansluiten voor de goede verbinding ivm 720p films die ik wil streamen vanaf mn Macbook. Maar die ATV2 moet dus ook het signaal oppikken vanaf mn Macbook om dat programma Airfoil te herkennen zodat ik Spotify naar die ATV2 kan streamen.

Volg je me nog Timosha, of kom ik nu heel verward over? haha

Hopelijk begrijp je me en kun jij mij uitleggen of mijn gewenste situatie mogelijk is

thanks
  #7  
Oud 24-02-12, 15:19
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Dus eigenlijk wil je de ATV én bedraad én draadloos benaderen ... ? En dat allemaal binnen hetzelfde netwerk.

Is dat wel mogelijk?
  #8  
Oud 24-02-12, 15:26
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard

ja, heel graag. Want ik vind dat als ik 720p films stream naar mijn ATV2 (ik heb een full HD TV) dit via Wi-Fi erg hapert/stottert.

Ik heb ATVFlash draaien op mn ATV2, dus kan aardig wat bestanden erop afspelen. Maar vind dat de 720p films dus stotteren.

Nou, dan dus maar geen 720p films kijken op mn HD TV en DVD versies kijken via de ATV2

thanks voor het meedenken Bomans en Timosha! top!
  #9  
Oud 24-02-12, 15:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 Bekijk bericht

Macbook pro heeft 192.168.0.100 en ATV2 heeft 192.168.0.103 en mn router 192.168.0.1
Als alle apparaten in hetzelfde netwerk zitten in jouw geval dus 192.168.0.nn moet het werken. Draadloos of bedraad maakt niets uit aangezien alles via de router loopt.

Zodra je een ethernetkabel in een Apple TV plugt is het Wi-Fi gedeelte uitgeschakeld maar dat maakt dus niets uit.
  #10  
Oud 24-02-12, 15:29
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Als je wired aansluit, schakelt Wi-Fi uit, dus dat is niet mogelijk.

Je zal een andere oplossing moeten zoeken.
  #11  
Oud 24-02-12, 20:17
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard

bedankt voor je uitleg Timosha. En wat Bomans zegt, het is dus niet mogelijk. Ik kan wel de ATV2 bedraad aansluiten op mn router, maar dan geen Wi-Fi meer op de ATV2 en dus ook niks streamen vanaf mn MacBook
  #12  
Oud 24-02-12, 20:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 Bekijk bericht
bedankt voor je uitleg Timosha. En wat Bomans zegt, het is dus niet mogelijk.
Bomans (en ik ook) zegt dat de aTV niet gelijktijdig Wi-Fi en Ethernet kan gebruiken. Maar dat heeft niets te maken met jouw probleem zoals ik eerder reeds schreef.

Jouw probleem wordt veroorzaakt door twee routers die dan twee verschillende netwerken aanmaken.
  #13  
Oud 24-02-12, 20:37
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard

ik heb 1 router, namelijk een Sitecom. Deze staat aangesloten op mn Cisco modem waarvan ik het draadloze gedeelte heb uitgezet.

Sorry voor de evt verwarring van mijn kant, Timosha! Maar aan het eind van deze discussie ben ik er nu, dankzij jouw uitleg en die van Bomans, eindelijk achter dat mijn gewenste set-up niet mogelijk is.
  #14  
Oud 24-02-12, 20:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 Bekijk bericht
ik heb 1 router, namelijk een Sitecom. Deze staat aangesloten op mn Cisco modem waarvan ik het draadloze gedeelte heb uitgezet.
Die Sitecom = Router #1 en die Cisco = Router #2

Ook als in die Cisco "Modem-Router-Wi-Fi Access Point" Wi-Fi is uitgeschakeld blijft het een router, alleen niet meer draadloos.

Succes verder
  #15  
Oud 24-02-12, 20:57
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard

aha....weer wat geleerd van je! haha... Wanneer stuur je de rekening van al jouw tips/adviezen/uitleg eens een keer op richting Amsterdam?
  #16  
Oud 24-02-12, 21:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 Bekijk bericht
aha....weer wat geleerd van je! haha... Wanneer stuur je de rekening van al jouw tips/adviezen/uitleg eens een keer op richting Amsterdam?
Ik werk pro deo

Het probleem is dat jouw probleem helemaal geen probleem is Jouw netwerk is verkeerd geconfigureerd/geïnstalleerd, dat is alles.

Groeten naar Mokum
  #17  
Oud 24-02-12, 21:46
SoloX SoloX is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: R'Dam
Berichten: 195
Standaard

geld verdienen aan tips en Atv doen alleen turken op marktplaats
en als je goed leest en gericht vragen stelt hier op forum.
Ga je een heel eind komen zonder agmet rijk te maken voor stuuf wat je zelf kan doen.

@timosha -> you rock master altijd goed te zien dat er wel willende mensen zijn die anderen helpen -> keep this insane job up !!!
  #18  
Oud 24-02-12, 22:27
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard

het was ook maar een grapje SoloX...haha
Maar inderdaad lopen er op MP mafkezen rond die dit soort ''tips'' verkopen.

Ik ben er inmiddels achter dat mijn thuisnetwerk niet helmaal in orde is. Nu is dit forum niet echt de aangewezen plek voor vragen en uitleg wat betreft dit, dus ik zal het hierbij laten.

Ben Timosha en Bomans zeer dankbaar voor de tijd die zij hebben genomen om mij enigzins op weg te helpen hiermee
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vraagje over mijn 3G voor iPad 2 Barrybe50 iPad algemeen 3 14-10-11 22:24
hulp gewenst van gmail kenners/experts!! Geert1976 iPhone algemeen 6 05-04-11 13:10
Gegevens mobiele netwerk en dataverbruik vraagje kthnxbainao iPhone algemeen 4 02-10-10 09:15
Newbee vraagje ivm netwerk Peernij iPhone algemeen 3 25-04-09 19:49
Voor de echte die-hard iphone kenners! deembroekie iPhone algemeen 5 30-09-08 20:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:24.