iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   Update naar 4.4.4 (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/114095-update-naar-4-4-4-a.html)

kevke1990 13-03-12 22:28

Update naar 4.4.4
 
Hallo mede Apple gebruikers,

Ik heb een vraagje met betrekking tot het updaten van de Apple TV 2e generatie.

Het gaat om het updaten en dan jailbreaken van de Apple TV. Ik kan namelijk via Seas0npass geen jailbreak uitvoeren vanwege missende SHSH Blobs op de Cydia servers. Dat kan wel kloppen.
Op dit moment zit ik op 4.3.3 en die heb ik gejailbreakt maar met Sn0wbreeze waardoor ik dus problemen heb met het installeren van Media Player en XBMC. Mocht het toch lukken en probeer ik een film af te spelen stopt ie ermee en keert hij terug naar het beginscherm. Hij start de film niet op sluit de Media Player volledig af.

Nu is mijn vraag het volgende: Hoe kan ik mijn Apple TV naar (officiële versie 4.4.4) updaten, dan de SHSH blobs opslaan van die versie zodat ik dus die versie ook kan jailbreaken via Seas0npass...

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik wordt er nogal kriegel van na 4 dagen proberen.

Dank je wel voor het meedenken en reageren!

Kevke1990

simonmaral 13-03-12 22:37

ik heb het zelfe probleem help a u b

Bomans 13-03-12 22:37

SHSH blobs hebben niets te maken met het al dan niet te kunnen jailbreaken.
Die dienen enkel om te kunnen downgraden naar een eerdere versie.

Zolang Apple 4.4.4 signeert (het toelaat) kan je 4.4.4 installeren en jailbreaken.

Momenteel is 5.0 de nieuwste. Die is niet te jailbreaken.

Of apple de vorige versie nog signeert weet ik niet. Ik update momenteel ook niet omwille van de jailbreak.

kevke1990 13-03-12 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 779273)
SHSH blobs hebben niets te maken met het al dan niet te kunnen jailbreaken.
Die dienen enkel om te kunnen downgraden naar een eerdere versie.

Zolang Apple 4.4.4 signeert (het toelaat) kan je 4.4.4 installeren en jailbreaken.

Momenteel is 5.0 de nieuwste. Die is niet te jailbreaken.

Of apple de vorige versie nog signeert weet ik niet. Ik update momenteel ook niet omwille van de jailbreak.

Waarom gaat Seas0npass dan zoeken naar SHSH blobs op Cydia servers?
Want ik wil de 4.4.4 update dus installeren maar dat gaat niet vanwege het missen van de "handtekening" van Apple. Is daar een trucje voor of heb ik eigenlijk nu pech en zal ik dus moeten wachten op 5.0?

Ook krijg ik bij het jailbreaken via Seas0npass steeds de melding dat mijn Apple TV Eligible is...

Guest-20180925190238 13-03-12 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 779273)
Of apple de vorige versie nog signeert weet ik niet. Ik update momenteel ook niet omwille van de jailbreak.

Dat "venstertje" is definitief gesloten :eek:

Bomans 13-03-12 22:52

Geen trucje voor. Je hebt gewoon pech.

Hij zoekt naar de shsh blobs omdat je die nodig hebt om naar een firmware te downgraden die apple niet meer signeert.

Je hebt die niet en geraakt daar ook niet meer aan.

kevke1990 13-03-12 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 779280)
Geen trucje voor. Je hebt gewoon pech.

Hij zoekt naar de shsh blobs omdat je die nodig hebt om naar een firmware te downgraden die apple niet meer signeert.

Je hebt die niet en geraakt daar ook niet meer aan.

Dat is jammer... Dan maar wachten op een jailbreak van 5.0...

Hoe kan ik een slotje hier op zetten? Of gaat dat vanzelf?

Bomans 13-03-12 23:06

Dat doet een moderator voor jou.

jackieboy8 15-03-12 15:08

Ik heb alleen iFaith SHSH en zit gewoon op 4.4.4 maar die kan je ook niet meer jailbreaken nu die niet meer word gesigneerd


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:56.