iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   Apple TV 2 iOS 5 (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/115255-apple-tv-2-ios-5-a.html)

RWK 30-03-12 19:42

Apple TV 2 iOS 5
 
Hey iCulture,

Ik heb een gratis Apple TV 2 gekregen van me internet provider.
Er staat momenteel iOS 5 op. Ik wil hem jailbreaken en dat gaat dus tethered.

Maar wat zijn mijn voordelen na de jailbreak?:confused:
Is het mogelijk buitenlandse kanalen erop te kijken? Mogelijkheid om films te kijken via internet?:)

Thanks for yourrr helppp!;):d

Lucien1966 30-03-12 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RadjKumaR (Bericht 784115)
Hey iCulture,

Ik heb een gratis Apple TV 2 gekregen van me internet provider.
Er staat momenteel iOS 5 op. Ik wil hem jailbreaken en dat gaat dus tethered.

Maar wat zijn mijn voordelen na de jailbreak?:confused:
Is het mogelijk buitenlandse kanalen erop te kijken? Mogelijkheid om films te kijken via internet?:)

Thanks for yourrr helppp!;):d

Heb je hier al op het forum gezocht wat voor mogelijkheden je allemaal hebt, als je ATV 2 gejailbreakt is, want er is genoeg over te vinden...

RWK 30-03-12 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lucien1966 (Bericht 784116)
Heb je hier al op het forum gezocht wat voor mogelijkheden je allemaal hebt, als je ATV 2 gejailbreakt is, want er is genoeg over te vinden...

Ik heb gezocht, maar het is me niet duidelijk genoeg. Alles staat ook kriskras door elkaar, zo heb ik geen goed overzicht. Er is ook geen topic, speciaal voor de ATV gebruikers of ik moet die misgelopen zijn.

Ik zou anders ook geen topic maken hé!:p

Lucien1966 31-03-12 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RadjKumaR (Bericht 784146)
Ik heb gezocht, maar het is me niet duidelijk genoeg. Alles staat ook kriskras door elkaar, zo heb ik geen goed overzicht. Er is ook geen topic, speciaal voor de ATV gebruikers of ik moet die misgelopen zijn.

Ik zou anders ook geen topic maken hé!:p

Misschien dat dit je verder kan helpen

http://forum.iculture.nl/f134/apple-...le-tv-2-a.html

Thakoer 31-03-12 16:48

Ik heb net een gejailbreakte versie 5.0 gedaan op de appletv 2 maar kan je oom weer downgraden naar 4.4.4.

RWK 31-03-12 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thakoer (Bericht 784290)
Ik heb net een gejailbreakte versie 5.0 gedaan op de appletv 2 maar kan je oom weer downgraden naar 4.4.4.

Kan jij er tv op kijken? Films kijken via internet? Enige uitleg zou top zijn!

wouter1981 31-03-12 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thakoer (Bericht 784290)
Ik heb net een gejailbreakte versie 5.0 gedaan op de appletv 2 maar kan je oom weer downgraden naar 4.4.4.

Als je SHSHs hebt opgeslagen wel.

Thakoer 01-04-12 12:35

Wat is een shshs en kan je meer uitleg geven of een link

RWK 01-04-12 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thakoer (Bericht 784454)
Wat is een shshs en kan je meer uitleg geven of een link

SHSH is een soort speciale code dat elke iOS apparaat heeft bij een aparte versie. Als deze opgeslagen wordt, is het mogelijk om in de toekomst te downgraden naar de versie van welke de SHSH blobs opgeslagen is.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 april 2012 om 12:52 ----------

Is het mogelijk om Live tv erop te kijken?

freestyle4all 01-04-12 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thakoer (Bericht 784454)
Wat is een shshs en kan je meer uitleg geven of een link

Het is vrij simpel.
Als je niet weet wat shsh is, kun je hem nu niet meer downgraden. :)

RWK 07-04-12 15:00

Ik heb me Apple tv nu gejailbreaked, en tethered geboot. Er zou nu inplaats van instellingen, een FC icon staan.

Deze zie ik niet?
Is deze dan gejailbreaked of niet?

stijndw 07-04-12 16:27

Apple TV 2 + jailbreak = heilig
 
Heb zelf nu ongeveer 2 maanden een apple tv 2.. Afgelopen week gejailbreakt op ios 5... Heb al de enige ervaring met jailbreaken dus zal het een beetje uitleggen. Omdat apple tv een veel kleinere community heeft zijn er wel minder mogelijkheden maar zeker de moeite waard... Je kunt bijvoorbeeld XBMC installeren... De meest geavanceerde en beste mediaspelerprogramma in de wereld op installeren. Hierin kun je plugins installeren waardoor je bijna alle series en films in de wereld kunt kijken + ondertiteling. Verder heb je er een browser met full HTML 5 ondersteuning, last.fm: zeer handig. Dus het is zeker de moeite om te jailbreaken.

mybabesagenius 08-04-12 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stijndw (Bericht 785944)
last.fm: zeer handig. Dus het is zeker de moeite om te jailbreaken.

Hoe heb je last fm aan de praat kunnen krijgen?

Bij mij geeft ie een 'An error occured.' melding. Last fm is currently not available on this device in your country..

Of gebruik je gewoon de browser hiervoor?

stijndw 08-04-12 12:50

Ik huur een VPN server in de USA... Daardoor kan ik o.a. ook Netflix gebruiken thuis!!!!

macfreaker 08-04-12 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stijndw (Bericht 786112)
Ik huur een VPN server in de USA... Daardoor kan ik o.a. ook Netflix gebruiken thuis!!!!

Hoe heb je de vpn kunnen instellen in je ATV ?

stijndw 08-04-12 13:54

Ik heb 2 routers thuis waarvan ik er 1 heb ingesteld met de vpn settings. Daarmee verbind ik mn atv!!! Voor $7 de maand is zon vpn server zeker de moeite waard zeker als je netflix hebt!!!

macfreaker 08-04-12 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stijndw (Bericht 786127)
Ik heb 2 routers thuis waarvan ik er 1 heb ingesteld met de vpn settings. Daarmee verbind ik mn atv!!! Voor $7 de maand is zon vpn server zeker de moeite waard zeker als je netflix hebt!!!

Op welk merk van router heb je dan de vpn kunnen instellen.Heb 2 fritzboxen maar daar heb ik geen mogelijk om vpn in te stellen.

stijndw 08-04-12 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 786130)
Op welk merk van router heb je dan de vpn kunnen instellen.Heb 2 fritzboxen maar daar heb ik geen mogelijk om vpn in te stellen.

Dat zijn hele slechte routers waarmee dat inderdaad niet kan. Zelf gebruik ik 2 dezelfde routers die mij prima bevallen. Ik heb 2 linksys routers :) weet alleen het type nummer niet meer maar in het router menu kun je gewoon een VPN verbinding opzetten...

mootje01 08-04-12 21:47

Zijn de apple tv2 van tegenwoordig. die je koopt uit bv mediamarkt etc nog te jailbreaken ivm het software van tegenwoordig?

vdpoorten 08-04-12 22:21

@mootje01 Nee helaas niet dat zijn Apple tv 3. Apple tv 2 zijn online nog te bestellen. Via kieskeurig.nl o.a. Echter betaal je dan wel meer dan een Apple tv 3.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:12.