iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   probleem met Apple TV (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/116007-probleem-apple-tv.html)

StiiYl 10-04-12 00:46

probleem met Apple TV
 
ik wou zojuist alles regelen met me apple 2 xbmc installeren enzo maar wou bij
terminal ssh root@ mijn ip invullen dit deed ik en kreeg deze melding


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
@ WARNING: REMOTE HOST IDENTIFICATION HAS CHANGED! @
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
IT IS POSSIBLE THAT SOMEONE IS DOING SOMETHING NASTY!
Someone could be eavesdropping on you right now (man-in-the-middle attack)!
It is also possible that the RSA host key has just been changed.
The fingerprint for the RSA key sent by the remote host is
cd:39:55:62:5d:59:c4:84:4a:1a:c0:b0:d5:4e:cb:c4.
Please contact your system administrator.
Add correct host key in /Users/kennethvandersande/.ssh/known_hosts to get rid of this message.
Offending key in /Users/kennethvandersande/.ssh/known_hosts:1
RSA host key for ( hier stond mijn ip ) has changed and you have requested strict checking.
Host key verification failed.
iMac-van-Kenneth:~ kennethvandersande$



weet iemand wat ik precies fout doe of een oplossing ? ? ik heb ook al appletv.local geprobeerd maar kreeg dezelfde melding

Guest-20180925190238 10-04-12 11:01

Ik kan van hier niet zien wat jij allemaal op die Apple TV hebt uitgespookt. Één ding is wel zeker, de identificatie van die Apple TV is veranderd.

Secure SHell gebruikt RSA veiligheidscertificaten die bij de eerste Secure SHell verbinding uitgewisseld worden. Voor de berekening wordt oa. het device ID gebruikt.

Tracht om de SSH certificaten te verwijderen in de Mac en tracht dan om een nieuw certificaat van de Apple TV te verkrijgen.

Waarom zit je ook met een Secure SHell te knoeien in die Apple TV? Dat is toch voor niets nodig :rolleyes:

http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f8...62ddf6-ssh.jpg

StiiYl 10-04-12 11:26

Het enige wat ik heb gedaan is seasonpass gedownlaod rechtermuisknop geklikt en toen ipv 5.0 4.3 aan geklikt voor de rest heb ik niet veel gedaan , ik dacht dat doe ik wel even ben gister vanaf half 9 savond tot 24:00 bezig geweest

Armando 10-04-12 19:18

Had ik ook last van. Doe dit:
rm ~/.ssh/known_hosts

Bij mij werkte het daarna weer!

StiiYl 10-04-12 19:24

ja wil ik best doen maar ik kom niet in de ssh van mijn apple tv !

Guest-20180925190238 10-04-12 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StiiYl (Bericht 786694)
ja wil ik best doen maar ik kom niet in de ssh van mijn apple tv !

Kijk eens heel goed naar dat plaatje dat ik voorheen gepost heb :rolleyes:

StiiYl 10-04-12 23:52

ja das waar ook maar op me telefoon opende hij deze niet ik ga zo effe kijken

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 april 2012 om 23:26 ----------

timosha : als ik nu op finderklik staat apple tv er weer niet tussen itunes vind hem wel
gaat weer lekker allemaal maar ja ik was lekker eigenwijs en ik dacht doe het wel effe maar zo zie je maar weer als iets werkt niet meer aankomen

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 april 2012 om 23:32 ----------

ik heb nu me apple tv aan itunes gehangen hij heeft nu weer software 5.0 ( 4099 )
hoe kan ik nu proberen wat jij zei want mijn mac herkent hem nu nog steeds niet

Lucien1966 11-04-12 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StiiYl (Bericht 786799)
ja das waar ook maar op me telefoon opende hij deze niet ik ga zo effe kijken

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 april 2012 om 23:26 ----------

timosha : als ik nu op finderklik staat apple tv er weer niet tussen itunes vind hem wel
gaat weer lekker allemaal maar ja ik was lekker eigenwijs en ik dacht doe het wel effe maar zo zie je maar weer als iets werkt niet meer aankomen

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 april 2012 om 23:32 ----------

ik heb nu me apple tv aan itunes gehangen hij heeft nu weer software 5.0 ( 4099 )
hoe kan ik nu proberen wat jij zei want mijn mac herkent hem nu nog steeds niet

Om je ATV in finder te kunnen zien, moet je NetaTalk hebben geinstalleerd op je ATV

Guest-20180925190238 11-04-12 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StiiYl (Bericht 786799)

timosha : als ik nu op finderklik staat apple tv er weer niet tussen itunes vind hem wel
gaat weer lekker allemaal maar ja ik was lekker eigenwijs en ik dacht doe het wel effe maar zo zie je maar weer als iets werkt niet meer aankomen

Je moet die RSA SSH certificaten niet op de Apple TV verwijderen maar op de Mac.

Kijk met een plist editor welke certificaten van de Apple TV zijn en verwijder die. Maak dan weer een ssh verbinding met de Apple TV en hopelijk krijg je een nieuw certificaat. Als het met het root account niet lukt dan gebruik het frontrow account.

Code:

ssh frontrow@AppleTV.local
Paswoord = frontrow

StiiYl 11-04-12 11:44

Zo dan heb ik wat te doen maar natatalk installeren me appletv is nu weer orgineel

@timosha ga ik proberen als ik weer thuis ben

StiiYl 11-04-12 17:33

timosha heb plist edit pro gedownload maar ik kan me er niet veel wijs uit maken
als ik hem opstart staat er

Key daar staat onder root
class : dictionary
value : 0key.value pairs

hoop dat je me verder op weg kan helpen

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 april 2012 om 17:42 ----------

moet ik trouwens eerst me apple tv weer jailbreaken ? want hij is nu organel

StiiYl 11-04-12 21:43

hij doet het weer heb een link op internet gevonden ( weet niet of ik deze mag plaatsen ) en toen opnieuw gejailbreakt alles werkt nu nog fijner dan voorheen (A) maar bedankt jullie allemaal (Y):D:D

Lucien1966 12-04-12 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StiiYl (Bericht 787108)
hij doet het weer heb een link op internet gevonden ( weet niet of ik deze mag plaatsen ) en toen opnieuw gejailbreakt alles werkt nu nog fijner dan voorheen (A) maar bedankt jullie allemaal (Y):D:D

Toch natuurlijk wel handig om het te plaatsen, zodat je anderen er ook mee kan helpen

StiiYl 12-04-12 00:07

WARNING: REMOTE HOST IDENTIFICATION HAS CHANGED! appel tv 2
op google ingetype dan krijg je een link van you tube dat filmpje duur ongeveer 2 min

daarna deze video gebruikt Apple TV 2G Jailbreak iOS 5.1 / 5.0 Tethered + Install nitoTV + XBMC How To (Seas0nPass) - YouTube

en uit eindelijk doet alles het nu en beter dan ik had verwacht

Lucien1966 12-04-12 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StiiYl (Bericht 787139)
WARNING: REMOTE HOST IDENTIFICATION HAS CHANGED! appel tv 2
op google ingetype dan krijg je een link van you tube dat filmpje duur ongeveer 2 min

daarna deze video gebruikt Apple TV 2G Jailbreak iOS 5.1 / 5.0 Tethered + Install nitoTV + XBMC How To (Seas0nPass) - YouTube

en uit eindelijk doet alles het nu en beter dan ik had verwacht

ja een handige tutorial is dat..(ik kende deze ook)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:50.