iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   twijfel aTV 2 of aTV3 (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/116948-twijfel-atv-2-atv3.html)

stefaaaan 24-04-12 23:05

twijfel aTV 2 of aTV3
 
Hallo,

Ik twijfel tussen het kopen van een apple tv 2 en 3.
Wat ik gelezen heb is dat het verschil vooral zit in dat atv 2 = 720p en atv 3 = 1080p.

Wat voor mij heel belangrijk is, is dat ik er de meeste bestandstypen wel op af kan spelen, vooral:

- MKV files
- VIDEO_TS map

Kan iemand me vertellen of dit standaard mogelijk is met een apple tv3 of moet ie daarvoor gejailbreaked worden?
Is elke apple 2 tv te jailbreaken? Of alleen met een bepaalde firmware versie? Kan iemand me dat duidelijk vertellen?

En hoe zit het met de jailbreak van de atv 3?

Alvast bedankt voor duidelijke reacties

wouter1981 25-04-12 09:28

Je zult de ATV moeten jailbreaken en bv XBMC installeren om oa mkv bestanden af te kunnen spelen.
Op dit moment is alleen de ATV2 te jailbreaken. De jailbreak is geschikt voor de laatste firmware. De jailbreak is dan echter wel tethered. Dit is met een ATV overigens geen bezwaar.

neobee 25-04-12 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stefaaaan (Bericht 790321)
Hallo,

Ik twijfel tussen het kopen van een apple tv 2 en 3.
Wat ik gelezen heb is dat het verschil vooral zit in dat atv 2 = 720p en atv 3 = 1080p.

Wat voor mij heel belangrijk is, is dat ik er de meeste bestandstypen wel op af kan spelen, vooral:

- MKV files
- VIDEO_TS map

Kan iemand me vertellen of dit standaard mogelijk is met een apple tv3 of moet ie daarvoor gejailbreaked worden?
Is elke apple 2 tv te jailbreaken? Of alleen met een bepaalde firmware versie? Kan iemand me dat duidelijk vertellen?

En hoe zit het met de jailbreak van de atv 3?

Alvast bedankt voor duidelijke reacties

ik zou voor apple tv 2 met jailbreak kiezen :d

Lucien1966 25-04-12 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stefaaaan (Bericht 790321)
Hallo,

Wat voor mij heel belangrijk is, is dat ik er de meeste bestandstypen wel op af kan spelen, vooral:

- MKV files
- VIDEO_TS map

Kan iemand me vertellen of dit standaard mogelijk is met een apple tv3 of moet ie daarvoor gejailbreaked worden?
Is elke apple 2 tv te jailbreaken? Of alleen met een bepaalde firmware versie? Kan iemand me dat duidelijk vertellen?

En hoe zit het met de jailbreak van de atv 3?

Alvast bedankt voor duidelijke reacties

Voor wat jij heel belangrijk vindt, daar heb je een gejailbreakte ATV2 voor nodig, zodat deze ATV - MKV files en - VIDEO_TS map kan afspelen.

De ATV2 met de (geloof ik laatste versie) is alleen tethered te jailbreaken. De ATV3 is nog niet te jailbreaken, dus daarmee zal je jouw gewenste bestandstypen er niet mee kunnen afspelen.

AlexTemora 25-04-12 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stefaaaan (Bericht 790321)
Hallo,

Ik twijfel tussen het kopen van een apple tv 2 en 3.
Wat ik gelezen heb is dat het verschil vooral zit in dat atv 2 = 720p en atv 3 = 1080p.

Wat voor mij heel belangrijk is, is dat ik er de meeste bestandstypen wel op af kan spelen, vooral:

- MKV files
- VIDEO_TS map

Kan iemand me vertellen of dit standaard mogelijk is met een apple tv3 of moet ie daarvoor gejailbreaked worden?
Is elke apple 2 tv te jailbreaken? Of alleen met een bepaalde firmware versie? Kan iemand me dat duidelijk vertellen?

En hoe zit het met de jailbreak van de atv 3?

Alvast bedankt voor duidelijke reacties

Absoluut voor de ATV3 gaan, mits je het geduld kan opbrengen nog een paar maanden te wachten voor je de gewenste functionaliteit eruit kan halen. Die 1080p functionaliteit lijkt me het allerbelangrijkste als je zelf ook een 1080p televisie hebt.

In de tussentijd kan je met het programma Handbrake ook mkv's omzetten naar een Apple TV formaat. Het is omslachtig. Maar het is slechts een kwestie van tijd voor de jailbreak er is.

stefaaaan 25-04-12 23:53

Ja 1080p heb ik wel en begrijp dat dat wel voordelen heeft. Ander vraagje: wat betekend thetered jailbreak bij atv? Moet ik dan elke keer de atv opnieuw jailbreaken als ik hem uit zet? Welke firmware van atv is alleen tethered te jailbreaken en welke firmware unthetered? Thanks voor de antwoorden!!

wouter1981 26-04-12 08:15

Bij een tethered jailbroken ATV2 moet je alleen tethered booten wanneer de spanning eraf is geweest.
5.0 is tethered, 4.4.4 is untethered.

stefaaaan 26-04-12 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 790615)
Bij een tethered jailbroken ATV2 moet je alleen tethered booten wanneer de spanning eraf is geweest.
5.0 is tethered, 4.4.4 is untethered.

Thanks! Dus zolang je de stekker er niet uittrekt is er niks aan de hand :)

wouter1981 26-04-12 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stefaaaan (Bericht 790631)
Thanks! Dus zolang je de stekker er niet uittrekt is er niks aan de hand :)

Ja, de mijne draait nu al weer ruim 3 weken zonder problemen.

neobee 26-04-12 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 790633)
Ja, de mijne draait nu al weer ruim 3 weken zonder problemen.

totdat de stroom uitvalt....of je de apple tv wilt verplaatsen :P.

Ik geef toch de liever voorkeur aan untethered versie :)

wouter1981 26-04-12 12:47

Tuurlijk een untethered versie is fijner. Maar die is er niet.. Voor 5.0 althans.

EngineersFirst 27-04-12 00:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AlexTemora (Bericht 790408)
Maar het is slechts een kwestie van tijd voor de jailbreak er is.

Waar haal je deze wijsheid vandaan? NitoTV was eind maart nog vrij duidelijk op z'n blog:

AppleTV ruminations | greenpois0n.com

Tot nu toe zijn alle iOS versies gejailbreakt dus waarom deze dan niet lijkt een terechte aanname, maar het is altijd afwachten. Overigens maakt NitoTV in dezelfde blog korte metten met de speculaties over een iTV.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:22.