//

Apple TV

Apple TV discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Apple Fans, Ik ben van plan een mediaplayer te kopen. Ik ben al een tijdje opzoek. Ben al vele merken tegengekomen. Western Digital, Mede8ter, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-06-12, 23:17
Paterman Paterman is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 16
Standaard Apple TV

Beste Apple Fans,

Ik ben van plan een mediaplayer te kopen. Ik ben al een tijdje opzoek.
Ben al vele merken tegengekomen. Western Digital, Mede8ter, Eminent, AC Ryan etc... Ik zou dus heel graag een Apple TV willen kopen. Aangezien ik een Macbook, iPhone en iPad3 heb. (ivm met mirroring). Nu is mijn vraag:

Met een officiele Apple TV kun je niet zoveel. Maar wel als je hem jailbreaked.

Is dit simpel. wat is XMBC. Is dit een programma. Wat is flashback ect.
Als je hem jaulbreaked doet ie dan hetzelfde als al die andere mediaplayers? Wat zijn Icemovies? Een hele hoop vragen. Waar staan deze op het forum. Links met uitleg ect...

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Patrick Bakker
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-06-12, 23:42
Kets Kets is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: België
Berichten: 162
Standaard

Apple TV kopen -> aTV black zoeken -> Media player installeren lang atv -> en je hebt een perfect media speler

dit is een goede website er voor:
Apple TV Hacks
  #3  
Oud 04-06-12, 11:41
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kets Bekijk bericht
Apple TV kopen -> aTV black zoeken -> Media player installeren lang atv -> en je hebt een perfect media speler

dit is een goede website er voor:
Apple TV Hacks
Je hebt er wel een Jailbreak voor nodig en die is voor de Atv3 nog niet beschikbaar. Dus moet je op zoek naar een Atv2. Daar zijn er op internet genoeg van te vinden, veelal in handen van handelaartjes die er tot EUR 190 voor vragen.

Met de Apple TV3 kun je overigens best veel, ook zonder JB. Films kun je eenvoudig converteren mer iVi of Handbrake. Dan heb je al je media in iTunes staan. Persoonlijk vind ik dat (als gebruiker van Apple) erg prettig. Ik kan al mijn media afspelen zonder gebruik van 3rd party apps. Met iCloud worden zelfs mijn afspeellijsten gesyncd! Dus mijn Favorieten op mijn iPhone vind ik 's avonds ook weer terug op mijn Atv.
  #4  
Oud 04-06-12, 11:51
Kets Kets is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: België
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jap74 Bekijk bericht
Je hebt er wel een Jailbreak voor nodig en die is voor de Atv3 nog niet beschikbaar. Dus moet je op zoek naar een Atv2. Daar zijn er op internet genoeg van te vinden, veelal in handen van handelaartjes die er tot EUR 190 voor vragen.

Met de Apple TV3 kun je overigens best veel, ook zonder JB. Films kun je eenvoudig converteren mer iVi of Handbrake. Dan heb je al je media in iTunes staan. Persoonlijk vind ik dat (als gebruiker van Apple) erg prettig. Ik kan al mijn media afspelen zonder gebruik van 3rd party apps. Met iCloud worden zelfs mijn afspeellijsten gesyncd! Dus mijn Favorieten op mijn iPhone vind ik 's avonds ook weer terug op mijn Atv.
Overigens, de 3rd party app (media speler) is echt heel handig hoor, makkelijk een server instellen, ik heb er 2: Mijn Macbook pro voor als ik snel een film had gedownload, en dan mijn eigen server met al mijn filmen. Dus ik moet hiervoor niet eerst (uren?minuten?) converteren.

Maar inderdaad, er is nog geen JB oor de ATV3
  #5  
Oud 04-06-12, 12:34
Pamas Pamas is offline
• iOS 7.0.4
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Soest
Berichten: 37
Standaard

Mediaplayer is full HD en Apple TV2 niet. Dat zou ik wel meenemen in je keuze.
  #6  
Oud 04-06-12, 20:12
Paterman Paterman is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 16
Standaard

Met mediaplayer bedoel je de atv3? Dus de atv2 is 720p en de at3 1080p?
  #7  
Oud 04-06-12, 21:09
Kets Kets is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: België
Berichten: 162
Standaard

Ik heb er totaal geen last van dat de atv2 720p is. De meeste filmen zijn max 720p die ik "zoek" omdat het dan heel goed meevalt van bestands groote.
  #8  
Oud 04-06-12, 21:21
Paterman Paterman is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 16
Standaard

Zit er ook YouTube op als de Apple TV2 gejailbreaked is?

En wat us xmbc precies?
  #9  
Oud 04-06-12, 21:32
Kets Kets is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: België
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paterman Bekijk bericht
Zit er ook YouTube op als de Apple TV2 gejailbreaked is?

En wat us xmbc precies?
Youtube zit er standaard op. En xmbc is een soort media speler waar je je films mee kunt bekijken.

Als je bv aTV black (koopt/zoekt) heb je de keuze uit XMBC of Media Player, Dat zijn 2 verschillende programma's die je kan installeren op je ATV2. Ik heb voorkeur uit de Media Player, die is elegant makkelijk, past perfect bij je atv2, en je kan er heel makkelijk je windows server/macbook of andere apparaten aan koppelen voor al je film te bekijken zonder te converteren
  #10  
Oud 05-06-12, 15:32
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kets Bekijk bericht
Dus ik moet hiervoor niet eerst (uren?minuten?) converteren.
Als je dan toch converteert: Je kunt iVi zo instellen dat hij periodiek bepaalde mappen scant op .avi files (en andere) en deze automatisch converteert en naar iTunes exporteert. Zodoende worden mijn films overnight geconverteerd en vind ik ze de volgende dag in iTunes.

Nogmaals; dit is een alternatief voor 3rd party apps of JB. Ik vind het prettig werken, maar ik begrijp dat er veel gebruikers kiezen voor een JB.
  #11  
Oud 05-06-12, 15:45
Kets Kets is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: België
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jap74 Bekijk bericht
Als je dan toch converteert: Je kunt iVi zo instellen dat hij periodiek bepaalde mappen scant op .avi files (en andere) en deze automatisch converteert en naar iTunes exporteert. Zodoende worden mijn films overnight geconverteerd en vind ik ze de volgende dag in iTunes.

Nogmaals; dit is een alternatief voor 3rd party apps of JB. Ik vind het prettig werken, maar ik begrijp dat er veel gebruikers kiezen voor een JB.
Dat is een mooi alternatief ja, maar de JB staat dan meer voor gebruiksvriendelijkheid en gemakshalve voor meteen een film te kunnen bekijken.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:43.