iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   apple tv 3 streamen van files van pc via iphone. (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/120674-apple-tv-3-streamen-files-pc-via-iphone.html)

MyDevil 20-06-12 14:03

apple tv 3 streamen van files van pc via iphone.
 
hey iedereen.
ten eerste sorry als dit al vaker voorbij is gekomen, heb gezocht maar kon zo snel niks vinden wat precies op deze vraag ingaat.

ik heb ( zoals veel mensen) veel films series op mijn pc staan, meeste in avi divx enzo.
nou wou ik misschien een atv3 kopen voor toekomstige jb.
maar is het nou mogelijk om mijn films, series enzo te streamen naar mijn iPhone 4s en deze dan via airplay laten zien op een atv3.

L23 20-06-12 14:13

Ja dat kan. ik heb zelf geen Apple TV, maar kijk met de app Air Video films op mijn iPhone. De app streamt alle soorten formaten naar de iPhone. Vervolgens kan je deze via Airplay laten zien op je Apple TV. Er zijn meer apps die dit kunnen.

misterrr 20-06-12 15:08

Je kan ook je iphone 4S jailbreaken. XBMC erop zetten met repo 1channel en dan kan je vanuit je iphone 4s gelijk streamen naar je apple tv. 1channel heeft heel breed aanbod van films en series.

1Channel XBMC plugin - IceFilms Alternative (Update 03-03-2012) - SiNfuL iPhone

MyDevil 20-06-12 15:10

heb natuurlijk een jb op mijn iphone staan.
dit ga ik dus zeker proberen.
bedankt voor de reacties.

Pienoet 20-06-12 18:09

Het is alleen een beetje jammer dat xbmc geen fullscreen op je televisie weergeeft.
Ik heb dit ook gedaan met mirroring naar me ATV.

Is er misschien een andere oplossing om wel xbmc met airplay via iphone 4s met full screen te laten zien?



Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door misterrr (Bericht 803890)
Je kan ook je iphone 4S jailbreaken. XBMC erop zetten met repo 1channel en dan kan je vanuit je iphone 4s gelijk streamen naar je apple tv. 1channel heeft heel breed aanbod van films en series.

1Channel XBMC plugin - IceFilms Alternative (Update 03-03-2012) - SiNfuL iPhone


MyDevil 20-06-12 19:25

heb Air video en xbmc beide op mijn iphone gezet.
vindt air video handiger voor bestanden vanaf mijn pc, maar xbmc dan weer handiger met die 1channel.

zal aanvullende info geven zodra ik een atv heb en hierover wat kan zeggen.

Manusteez 20-06-12 20:58

Airvideo speelt geen avi dacht ik. Je hebt ook airplayit maar dit is bij mij toch met haperingen

Drakisan 21-06-12 15:24

Probeer eens AirParrot voor Windows en Mac OS.

Dit maakt streamen (airplay) direct vanaf je PC naar de Apple TV mogelijk. Ik gebruik het zelf al een tijd op mijn Mac Mini om toch XBMC te krijgen op ATV3 en het werkt prima. Werkt ook gewoon full screen.

P.S.
Mocht je XBMC ook willen gaan gebruiken dan is het handig als je wel iets hebt om je PC op afstand te besturen. Gelukkig zijn daar hele mooie apps voor zoals XBMC Constellation (voor zowel de iPhone als de iPad). Hier kan ik het in ieder geval mee uitzingen tot de jailbreak.

Pino_666 21-06-12 15:39

Is er ook een fatsoenlijke oplossing voor 1080p MKV's ?

MyDevil 21-06-12 15:52

ok de atv is binnen.

heb verschillende dingen geprobeerd hieronder mijn bevindingen.
heb mijn atv via een netwerkkabel aangesloten.

airparrot: kopieert gewoon je pc scherm op de atv. vindt dit persoonlijk niet zo fijn en ook lagged die een klein beetje.
Xbmc: heb xbmc op mijn telefoon gezet. beetje onhandig programma als je er niet aan gewent bent. weet niet hoe ik bij mijn films op mijn pc moet komen. 1channel werkt wel geweldig. maar ook dit krijg ik dan niet voor elkaar om via airplay op mijn tv te krijgen, alleen het geluid doet die.
air video: dit vindt ik tot nu toe de beste. speelt al mijn series af vanaf mijn computer tot nu toe elke formaat die ik tegen kom ( ben net pas begonnen). ook kan je bij deze gewoon de iphone op slot doen zodra de video loopt en dan blijft die doorlopen.

met verschillende kwaliteiten heb ik nog niet veel gespeeld dat komt nog.

conclusie: zoals het er nou uitziet ga ik air video gebruiken werkt snel, speelt alles af tot nu toe en ik kan mijn iphone gewoon locken.


als er mensen zijn die mij kunnen helpen om xbmc werkend te krijgen , dus dat die airplay doet en ik mijn bestanden op mijn pc kan benaderen zou ik dit heel fijn vinden en misschien mijn conclusie veranderen.

L23 21-06-12 16:59

Air Video speelt alle formaten af. avi is een vrij standaard formaat en werkt zonder problemen met Air Video. Ik gebruik de app al een paar jaar en ben nog geen formaten tegen gekomen die het niet af kan spelen. Probeer het eens, er is ook een gratis versie.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Manusteez (Bericht 803971)
Airvideo speelt geen avi dacht ik. Je hebt ook airplayit maar dit is bij mij toch met haperingen


Manusteez 21-06-12 20:39

dan zal ik deze nog eens moete teste,toen ik hem wou spelen kon hij het niet lezen de avi,kan dit dan met codecs te maken hebben?alhoewel het met airplayit wel werkt...

MyDevil 21-06-12 21:36

na wat te googlen ben ik erachter gekomen dat het dus niet mogelijk is om via een xbmc op mijn iphone de video via airplay naar een atv3 te sturen.

L23 21-06-12 22:10

Geen idee, ik gebruik het al twee jaar en speelt bij mij alles af. Beide werken op dezelfde manier, Airplayit is gebaseerd op Air Video. Air Video is uitgebreider.

Airplay wordt denk ik alleen ondersteund in Appstore Apps? Dat is wel jammer.

MyDevil 22-06-12 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MyDevil (Bericht 804290)
na wat te googlen ben ik erachter gekomen dat het dus niet mogelijk is om via een xbmc op mijn iphone de video via airplay naar een atv3 te sturen.

het is me dan dus toch gelukt. gewoon met de native airplay mirroring van de iphone naar atv en dan gewoon de film afspelen op de iphone.

BrenStef 22-06-12 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MyDevil (Bericht 804389)
het is me dan dus toch gelukt. gewoon met de native airplay mirroring van de iphone naar atv en dan gewoon de film afspelen op de iphone.

Zou je dat uitwillen leggen, want ik probeer ook vanaf mijn iphone films te streamen naar mijn apple tv?
Waar kan ik native airplay mirroring vinden?
Ik heb icefilms erop staan, maar krijg steeds scropt error, of krijg geen film te zien. Ook heb ik 1channel erop staan en dat zou mooi zijn als ik die dan af kan draaien op mijn iphone, en streamen naar mijn tv via apple tv.

Alvast bedankt:)

Guest-20180925190238 22-06-12 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BrenStef (Bericht 804391)
Waar kan ik native airplay mirroring vinden?

Op een iPhone 4S (niet op een iPhone 4) :)

MyDevil 22-06-12 13:09

dit kan idd pas vanaf iphone 4s daaronder niet.
Apple TV: How to use AirPlay Mirroring

BrenStef 22-06-12 13:27

oké dat is jammer, krijg het ook niet aan de praat?
Bij icefilms krijg ik steeds error requesting site en 1channel krijg ik steeds Connection Failed?

Misschien dan toch mijn ipad 2 jailbreaken, maarja als ik het op de iphone ook niet aan de praat krijg, zal het op de ipad ook niet gaan lukken denk ik?

MyDevil 22-06-12 13:38

iPhone 4S or iPad 2 (and later)
dus ipad 2 lukt wel


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:59.