iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   geen mirroring optie bij beeldscherminstellingen (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/122501-geen-mirroring-optie-beeldscherminstellingen.html)

lierisch86 26-07-12 19:51

geen mirroring optie bij beeldscherminstellingen
 
Goedenavond allemaal,

zojuist mijn net aangeschafte 3rd-gen AppleTV aangesloten, welke feilloos werkt. Ik heb hem speciaal aangeschaft omdat nu met Mountain Lion het mogelijk is om je beeldscherm (iMac) rechtstreeks te mirroren naar mn TV.

Echter krijg ik het niet voor elkaar, zelfs na uren zoeken op het internet. Blijkbaar moet je bij Instellingen --> Beelschermen een optie aan klikken om dit mogelijk te maken (zie bijvoorbeeld dit filmpje, rond de 50 seconden). Die optie is echter bij mij niet aanwezig! Ik denk zelf dat het daarop vastloopt.

Is er iemand die mij hiermee kan helpen? Vanzelfsprekend heb ik gisteravond ook Mountain Lion geinstalleerd, dus het zou moeten werken...? Mijn iMac is ongeveer 2 jaar oud. Help!

Alvast bedankt!

Guest-20180925190238 26-07-12 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lierisch86 (Bericht 810590)
Is er iemand die mij hiermee kan helpen? Vanzelfsprekend heb ik gisteravond ook Mountain Lion geinstalleerd, dus het zou moeten werken...? Mijn iMac is ongeveer 2 jaar oud. Help!

Dat is dan een iMac van 2009/2010 en die ondersteunt AirPlay Mirroring niet, helaas :o

http://www.imgdumper.nl/uploads5/501...t_19.57.25.jpg

Apple - OS*X Mountain Lion - Read the technical specifications.

AirParrot is een alternatief dat min of meer werkt, maar helaas niet zo goed als native AirPlay Mirroring.

http://airparrot.com/

lierisch86 26-07-12 20:21

Well thats it... damn. Beter op moeten letten, mn mac komt zelfs uit 2009, ze blijven jong aanvoelen :)

Kets 26-07-12 22:37

Airparrot is echt niet traag en is een zeer gewilde concurent voor de airplay mirroring van apple zelf. Ik gebruik airparrot voor dvd's te streamen naar mijn Apple TV2 en dat werkt heel goed in HD

Guest-20180925190238 27-07-12 07:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kets (Bericht 810614)
Airparrot is echt niet traag en is een zeer gewilde concurent voor de airplay mirroring van apple zelf. Ik gebruik airparrot voor dvd's te streamen naar mijn Apple TV2 en dat werkt heel goed in HD

Ik kan vergelijken :) Ik heb AirParrot gebruikt en nu gebruik ik AirPlay Mirroring in OS X Mountain Lion.

Een concurrent van AirPlay Mirroring is AirParrot niet echt. AirParrot maakt gebruik van software rendering. Het beeldscherm moet immers real time gerenderd worden om het dan naar de Apple TV te streamen.

AirPlay Mirroring maakt gebruik van hardware rendering, namelijk de Quick Sync functie in de Intel Ivy Bridge en Sandy Bridge processoren. Het resultaat is veel beter dan het resultaat van AirParrot.

Op een iMac 27" is het verschil tussen AirParrot en AirPlay Mirroring écht groot.

Kets 27-07-12 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 810650)
Ik kan vergelijken :) Ik heb AirParrot gebruikt en nu gebruik ik AirPlay Mirroring in OS X Mountain Lion.

Een concurrent van AirPlay Mirroring is AirParrot niet echt. AirParrot maakt gebruik van software rendering. Het beeldscherm moet immers real time gerenderd worden om het dan naar de Apple TV te streamen.

AirPlay Mirroring maakt gebruik van hardware rendering, namelijk de Quick Sync functie in de Intel Ivy Bridge en Sandy Bridge processoren. Het resultaat is veel beter dan het resultaat van AirParrot.

Op een iMac 27" is het verschil tussen AirParrot en AirPlay Mirroring écht groot.

Nja ik zit hier maar met mijn 13" Macbook Protje :P

Guest-20180925190238 27-07-12 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kets (Bericht 810724)
Nja ik zit hier maar met mijn 13" Macbook Protje :P

OK, maar de TS heeft een iMac en daarom schreef ik:

Citaat:

AirParrot is een alternatief dat min of meer werkt, maar helaas niet zo goed als native AirPlay Mirroring.

edakanja 28-07-12 15:27

Dat is heel snel gereageerd, dank je wel, heb daar ook gekeken, maar dat is juist het probleem, bij het beeldscherm in systeemvoorkeuren, staat bij mij niet de mogelijkheid om dat aan te vinken, had dit idd wel bij de mac van mijn man gezien, dus heb nog steeds geen idee wat er bij mij verkeerd is. gr. Anja

Guest-20180925190238 28-07-12 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edakanja (Bericht 810926)
dus heb nog steeds geen idee wat er bij mij verkeerd is.

Lees post #2 nog eens aandachtig :)

freestyle4all 28-07-12 16:04

Om het nog maar eens duidelijk te maken: AirPlay Mirroring wordt op jouw Mac niet ondersteund, wegens 'te oud'.

AirParrot is echter een - naar mijn mening - uitstekende vervanger hiervoor.
Voor gemiddeld gebruik (of de gemiddelde gebruiker) is het resultaat hiermee echt meer dan mooi.

edakanja 28-07-12 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 810928)
Lees post #2 nog eens aandachtig :)

Den dat het probleem idd is dat de Mac net iets te oud is de Mac van mijn man is een paar maanden later gekocht, bedankt voor het meedenken, en snelle reageren, ben zelf niet zo heel technisch en van bouwjaar '49 dus dit forum is een uitkomst voor mij. gr. Anja

Guest-20180925190238 28-07-12 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edakanja (Bericht 810939)
... ben zelf niet zo heel technisch en van bouwjaar '49 dus dit forum is een uitkomst voor mij. gr. Anja

Idem dito hier :) Ik ben bouwjaar '50 :d

edakanja 28-07-12 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 810940)
Idem dito hier :) Ik ben bouwjaar '50 :d

Maar we doen toch nog aardig mee :):)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:31.