//

soms een lege bibliotheek

soms een lege bibliotheek discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, ik heb zowel op mijn ATV2 als ATV3 het probleem dat de bibliotheken regelmatig "leeg" zijn. De ATV geeft dan aan "Deze bibliotheek bevat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-08-12, 07:37
sjoef sjoef is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 68
Talking soms een lege bibliotheek

Hallo, ik heb zowel op mijn ATV2 als ATV3 het probleem dat de bibliotheken regelmatig "leeg" zijn. De ATV geeft dan aan "Deze bibliotheek bevat geen.....enz enz" Ik moet dan op mijn imac iTunes afsluiten en opnieuw opstarten en dan is de bibliotheek weer gewoon zichtbaar. Alle thuisdeling is opgestart met hetzelfde apple-id. Beide ATV's werken draadloos en de imac is wel bedraad. Door het gebruik van een Time Capsule heb ik 2 Wi-Fi netwerken. De imac en de ATV3 zitten op de zelfde router en de ATV2 zit op de router van de TC. Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Het is niet onoverkomelijk maar wel lastig dat als je je net met een drankje en een bakkie chips op de bank hebt geinstalleerd om een filmpie te kijken, je weer naar 3 hoog moet om iTunes opnieuw op te starten..
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-08-12, 07:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjoef Bekijk bericht
Door het gebruik van een Time Capsule heb ik 2 Wi-Fi netwerken. De imac en de ATV3 zitten op de zelfde router en de ATV2 zit op de router van de TC. Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Wat bedoel je met twee Wi-Fi netwerken? Zoiets als een netwerk 192.168.1.x en een netwerk 192.168.2.x? Of nog iets anders?
  #3  
Oud 02-08-12, 07:56
sjoef sjoef is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 68
Standaard

sorry voor de onduidelijkheid, nee, het zijn dezelfde adressen en zitten in hetzelfde netwerk. Alleen hebben ze uiteraard een andere naam. Dus zeg maar, draadloos netwerk1 en draaloos netwerk2. Overigens heeft een collega met maar 1 ATV ook al een paar keer hetzelfde probleem gehad.

PS, bedankt voor je snelle reactie
  #4  
Oud 02-08-12, 08:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
De imac en de ATV3 zitten op de zelfde router en de ATV2 zit op de router van de TC.
Maar je gebruikt blijkbaar wel twee routers. Als je maar één netwerk hebt staat er dan één router in brugmodus?

Leg eens uit hoe je dat netwerk met twee routers geconfigureerd hebt?
  #5  
Oud 02-08-12, 08:42
sjoef sjoef is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 68
Standaard

Ik had in de eerste instantie alleen 1 router voor mijn netwerk. Ook toen nog 1 ATV. In die samenstelling had ik het probleem ook al eens opgemerkt. Later heb ik een TC gekocht en tijdens de installatie kon ik opgeven of ik de Wi-Fi functie van de TC wilde gebruiken. Ik moest toen een naam opgeven en verder heeft apple de installatie voor zijn rekening genomen. Ik heb dus geen idee hoe de configuratie er uit ziet. Het enige wat ik in de ATV's zie is alle draadloze netwerken in mijn omgevening en daar staat mijn router1 en router2 tussen. De ATV3 maakt verbinding met router1 en de ATV2 met router2. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en ben blij dat je wilt meedenken.
  #6  
Oud 02-08-12, 09:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjoef Bekijk bericht
Ik hoop dat je hier iets aan hebt en ben blij dat je wilt meedenken.
Eigenlijk heel weinig, helaas Maak eens plaatje van de netwerkinstellingen van de TC. Een voorbeeld zie hier:

  #7  
Oud 02-08-12, 09:19
sjoef sjoef is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 68
Standaard

ga ik vanmiddag als ik thuis ben gelijk doen. Hoewel ik bang ben dat daar weinig verkeerds kan staan. Immers had ik de problemen ook al voordat ik de TC had. Maar goed, nogmaals...zodra ik thuis ben maak ik een plaatje.
  #8  
Oud 02-08-12, 09:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjoef Bekijk bericht
Hoewel ik bang ben dat daar weinig verkeerds kan staan. Immers had ik de problemen ook al voordat ik de TC had.
"Vertrouwen is goed, controle is beter" zei Lenin Tot later.
  #9  
Oud 02-08-12, 13:12
sjoef sjoef is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 68
Standaard

Daar heb ik dus niets staan.......
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Schermafbeelding 2012-08-02 om 13.08.09.jpg‎ (31,4 KB, 6x gelezen)
  #10  
Oud 02-08-12, 13:15
sjoef sjoef is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 68
Standaard

wel hier....en dat is wat apple er van gemaakt heeft.....
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Schermafbeelding 2012-08-02 om 13.12.58.jpg‎ (34,0 KB, 4x gelezen)
  #11  
Oud 02-08-12, 13:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjoef Bekijk bericht
Daar heb ik dus niets staan.......
Dat is prima De Time Capsule staat in brugmodus en dat hoort ook zo. Apple heeft zijn werk heel goed gedaan, zoals gewoonlijk. Ik wilde even uitsluiten of er geen meerdere DHCP-servers actief zijn.

Ik vermoed dat het probleem ontstaat door onderlinge interferentie tussen de twee Wi-Fi access points die je in bedrijf hebt. Of door interentie van de buren.

Voor streaming wordt het User Datagram Protocol (UDP) gebruikt. UDP is een "connectionless" protocol zonder foutcorrectie. Voor UDP is dus een stabiele netwerkverbinding zonder interferentie nodig. Als er te veel verminkte datapakketten binnenkomen stopt de Apple TV er mee.

Je zou het probleem eventueel kunnen oplossen door op een Wi-Fi access point kanaal 1 te gebruiken en op het andere kanaal 11 (of 13). Dan heb je meer dan voldoende "channel spacing" om onderlinge interferentie te vermijden.
  #12  
Oud 02-08-12, 13:34
sjoef sjoef is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 68
Standaard

Timosha, bedankt zover. Alleen heb ik geen idee waar je die kanalen in kunt stellen. (althans op de imac) Mijn "gewone" router staat op 13.
  #13  
Oud 02-08-12, 13:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard




  #14  
Oud 02-08-12, 13:47
sjoef sjoef is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 68
Standaard

helemaal top......ik ga het proberen. Ik laat nog weten of het geholpen heeft. Alleen ging/gaat het niet altijd mis. Dus het kan wel eens een paar dagen duren. Nogmaals....onwijs bedankt voor je hulp.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: itunes match, bibliotheek is een bende simlockvrij iTunes 0 11-04-12 11:51
Hoe maak ik een lege foldernaam? (iOS4 vs iOS5) XIII iPhone algemeen 2 17-10-11 07:05
Achtergrond is een lege pagina jensen iPhone algemeen 10 22-06-10 18:18
Soms een 'Geen Simkaart' melding Bart013 iPhone algemeen 1 11-09-09 12:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:17.