iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   SSH 'connection timed out' probleem met XMBC (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/124237-ssh-connection-timed-out-probleem-xmbc.html)

bokla 03-09-12 13:06

SSH 'connection timed out' probleem met XMBC
 
Wie kan en wil me helpen?

Heb ATV2 gejailbreakt met Season Pass op een Windows 7 machine. Ging goed. Daarna met Putty en WinSCP getracht te SSH'en om XMBC te kunnen installeren. Lukt niet. Krijg zwart schermpje, met groen knipperend vlakje linksbovenin en na korte tijd network error en connection timed out.

Tegelijkertijd heb ik het volgende vreemde fenomeen. ITunes herkent de ATV2, maar laat geen computer/libraries zien bij Thuisdeling. Wel de melding dat ik dat moet aanvinken in ITunes, maar dat heb ik ook gedaan!

ATV pakt overigens wel gewoon YOUTUbe etc, herkent ook de Wi-Fi-router. IP-adres (DHCP 192 etc. is ook herkenbaar.

Volgens mij hebben die twee problemen met elkaar te maken, maar hoe?

Guest-20180925190238 03-09-12 13:11

Heb je ook OpenSSH op die Apple TV 2 geïnstalleerd?

bokla 03-09-12 13:20

Hallo Timosha,

Alvast erg bedankt dat je met me wil meedenken!

Op je vraag... Nee, dat heb ik niet. Is dat een voorwaarde om al het andere te kunnen doen?

En... hoe installeer ik dit op de ATV2?

Guest-20180925190238 03-09-12 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bokla (Bericht 816695)
Op je vraag... Nee, dat heb ik niet. Is dat een voorwaarde om al het andere te kunnen doen?

En... hoe installeer ik dit op de ATV2?

Om een Secure SHell (SSH) verbinding te kunnen maken met de Apple TV moet er een SSH-server draaien op de Apple TV. Voor de Apple TV is dat dan OpenSSH.

OpenSSH kan je installeren met Nito TV.

Succes verder :)

PS:
Ik denk graag mee. Wat voor denkwerk had jij dan al gedaan?

bokla 03-09-12 13:55

Thanx, erg goed. Ik hoop niet dat je je vraag flauw bedoelt, want ik ben er zo'n 6 uur mee bezig geweest. En ik kon helemaal nax vinden in de diverse fora. Kon ook het het Thuisdelingsvraagstuk niet verklaren. Ik weet niet of dat nu wel beantwoord is, overigens. Want zal een SSH-server ook het Thuisdelingsprobleem oplossen?

Guest-20180925190238 03-09-12 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bokla (Bericht 816699)
Kon ook het het Thuisdelingsvraagstuk niet verklaren. Ik weet niet of dat nu wel beantwoord is, overigens. Want zal een SSH-server ook het Thuisdelingsprobleem oplossen?

De OpenSSH server heeft met Thuisdeling niets te maken.

Om Thuisdeling te gebruiken moet je op de Apple TV in Computers hetzelfde Apple ID gebruiken dat je ook in iTunes gebruikt voor Thuisdeling. En je moet een router hebben die het mDNS (aka Bonjour) protocol ondersteunt.

bokla 03-09-12 15:02

Dat dacht ik al. Thuisdeling deed het wel voordat ik de ATV2 jailbreakte. Dus alles was goed ingesteld. Dus bevreemdt het mij nogal dat het nu niet lukt.

Guest-20180925190238 03-09-12 15:40

Een jailbreak verandert niets aan Thuisdeling. Als het vóór de jailbreak werkte moet het nu ook nog werken (als iTunes opgestart is).

bokla 03-09-12 15:42

Goed om te weten. Dan ga ik het zaakje (nog) maar een keer nalopen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 september 2012 om 16:28 ----------

Overigens. Ik zie net dat als ik Nito TV wil installeren ik moet SSh'en. Dit lijkt dus een 'catch 22'. Om te kunnen SSH'en zeg je dat ik OpenSSH moet installeren middels NITO TV die ik moet installeren via SSH. Hetgeen dus niet gaat, want Putty etc. geven dus 'connection timed out'.

Of kan het anders!:confused:

gr25 03-09-12 17:28

Kijk eens naar je IP adres van je Atv dit verandert na bv je Jailbreak.

Guest-20180925190238 03-09-12 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bokla (Bericht 816712)

Of kan het anders!:confused:

Ja, natuurlijk :) Koop aTV Flash (Black) bij aTV Flash (black) | FireCore dan heb je al dat SSH gedoe niet nodig.

Met aTV Flash (Black) kan je Nito TV, XBMC en nog een paar dingen installeren.

Maar, als ik mij nog goed herinner zou Seas0nPass ook OpenSSh van Saurik moeten geïnstalleerd hebben.

bokla 03-09-12 18:33

Hallo gr25. Ook dank voor jouw bijdrage. Dit heb ik al getackeld: Algemeen - Netwerk - IP DHCP etc. Maar daar doet hij 't dus niet op.

@timosha Da's een goede tip. Ga ik doen! Maar nog een vraagje. Moet ik de ATV2 dan eerst herstellen naar een datum dat ie niet was gejailbreakt, voordat ik aTV Flash Back erop zet? Kan dat gewoon via ITunes?

Guest-20180925190238 03-09-12 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bokla (Bericht 816752)
@timosha Da's een goede tip. Ga ik doen! Maar nog een vraagje. Moet ik de ATV2 dan eerst herstellen naar een datum dat ie niet was gejailbreakt, voordat ik aTV Flash Back erop zet? Kan dat gewoon via ITunes?

Na een jailbreak met Seas0nPass kan je aTV Flash (Black) gewoon over Wi-Fi installeren. De software herkent de Apple TV 2 over het (W)LAN en installeert zich.

gr25 03-09-12 19:16

Werkt inderdaad als een speer.

bokla 03-09-12 20:57

gr25 Pas in derde instantie is mijn IP-adres na de jailbreak gewijzigd. Heb toch maar weer gekeken na jouw reply en nu heeft hij inderdaad een ander Ip-adres. En nu is SSH wel mogelijk!

Dank allen!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:13.