iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   Geluid in de douche via Apple TV met airplay, maar welke versterker? (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/124764-geluid-de-douche-via-apple-tv-airplay-maar-welke-versterker.html)

JWolters 14-09-12 06:17

Geluid in de douche via Apple TV met airplay, maar welke versterker?
 
Aangezien ik de douche aan het verbouwen ben leek het me leuk om muziek te kunnen luisteren. Hiervoor zijn natuurlijk waterdichte speakers nodig maar de vraag is nu hoe ik daar geluid uit krijg.

Het idee is een AppleTV boven het plafond te plaatsen aangezien al mijn muziek via iTunes Match benaderbaar is, bediening kan perfect via een iPhone/iPad.

Het probleem is nu echter dat de ATV3 alleen een optische uitgang heeft voor geluid. Mijn idee was om als versterker een FiiO E17 te gebruiken, maar ik weet niet of deze voldoende vermogen geeft om boven het spatterende water uit te komen.

Heeft iemand ideeλn of tips?

Eric11 15-09-12 11:06

Er komt deze maand een Bluetooth versterker uit van een Nederlandse ontwikkelaar voor ongeveer 280€ deze is gelijk op je boxen aan te sluiten en makkelijk weg te werken ,ik zelf ga hem ook aanschaffen maar dan voor in de keuken en wc

Eric

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 september 2012 om 11:14 ----------

Bekijk grote afbeelding

BMC35Easy
Prijs per product (stuks): €295.00



Type:
Aantal:*

Muziek in de keuken (met Bluetooth)

Dit Bluetooth Audio-systeem voor de keuken of badkamer is te bestellen met speakers (BMC35Easy), maar ook zonder speakers (BMC35Easy-EB). Met een vermogen van maximaal 35 Watt kan dit apparaat eenvoudig een royale keuken of badkamer van muziek voorzien. Koppel (via Bluetooth) uw mobiele apparaat en stream draadloos de muziek naar dit apparaat. Indien u nog meer uit deze digitale versterker wilt halen, kies dan voor een andere speaker uit het AquaSound programma.


Terug

gijssie1705 16-09-12 21:44

jung (electramerk ) mediacenter ,kan je gewoon iphone of ipod gebruiken ! ook handig voor meerdere mensen

Fritzie 17-09-12 16:29

Waarom hier een ATV voor gebruiken? Ik heb hier een airport express voor gekocht, werkt geweldig en n stuk goedkoper!

JWolters 17-09-12 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eric11 (Bericht 818965)
Er komt deze maand een Bluetooth versterker uit van een Nederlandse ontwikkelaar voor ongeveer 280€ deze is gelijk op je boxen aan te sluiten en makkelijk weg te werken
BMC35Easy
Prijs per product (stuks): €295.00

Deze is qua kosten ongeveer €100 duurder maar voldoet grotendeels aan de eisen. Met speakers is het totaal €350.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gijssie1705 (Bericht 819496)
jung (electramerk ) mediacenter ,kan je gewoon iphone of ipod gebruiken ! ook handig voor meerdere mensen

Jung lijkt geen waterdichte oplossingen aan te bieden, lijkt me punt ιιn voor in de douche;-)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fritzie (Bericht 819775)
Waarom hier een ATV voor gebruiken? Ik heb hier een airport express voor gekocht, werkt geweldig en n stuk goedkoper!

Heeft een airport express dan een versterkte uitgang? Beide kosten zo'n €100 dus daar zit geen verschil in.

De keuze voor de ATV is gemaakt omdat al onze muziek via iTunes Match beschikbaar is. Ieder kan via Remote kiezen welke muziek/playlist hij/zij wil luisteren tijdens het douchen zonder een apparaat te gebruiken welke via airplay het signaal verstuurd.

Ik heb ook gekeken naar een airplay reciever maar die beginnen pas vanaf €300 en daar komen dan nog de speakers bij.

Fritzie 19-09-12 16:09

Nee, klopt, geen versterkte uitgang op de Express ik heb er een Philips setje aan hangen met 1 box in de badkamer

Eric11 21-09-12 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JWolters (Bericht 819913)
Deze is qua kosten ongeveer €100 duurder maar voldoet grotendeels aan de eisen. Met speakers is het totaal €350.


Jung lijkt geen waterdichte oplossingen aan te bieden, lijkt me punt ιιn voor in de douche;-)


Heeft een airport express dan een versterkte uitgang? Beide kosten zo'n €100 dus daar zit geen verschil in.

De keuze voor de ATV is gemaakt omdat al onze muziek via iTunes Match beschikbaar is. Ieder kan via Remote kiezen welke muziek/playlist hij/zij wil luisteren tijdens het douchen zonder een apparaat te gebruiken welke via airplay het signaal verstuurd.

Ik heb ook gekeken naar een airplay reciever maar die beginnen pas vanaf €300 en daar komen dan nog de speakers bij.


Volgens mij is deze uitvoering incl speakers en lijkt mij de beste en makkelijkste oplossing !

JWolters 21-09-12 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eric11 (Bericht 822255)
Volgens mij is deze uitvoering incl speakers en lijkt mij de beste en makkelijkste oplossing !

Op de website van Aquasound is de variant met speakers €349, op Badkamermarkt €290.

Het is inderdaad de makkelijkste oplossing, of het de beste oplossing is laat ik in het midden.
De iShower is voor €99 een leuk alternatief wat meer opties biedt.

realaxe 22-09-12 08:20

Hoe wil je eigenlijk de Apple TV bedienen zonder Beeldscherm?

jap74 22-09-12 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door realaxe (Bericht 822957)
Hoe wil je eigenlijk de Apple TV bedienen zonder Beeldscherm?

Met de Remote app op iPhone of iPad (maar dan niet klagen als er bij een defect 'waterschade' wordt geconstateerd). Mijn iPhone blijft uit de badkamer.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:56.