//

Geluid in de douche via Apple TV met airplay, maar welke versterker?

Geluid in de douche via Apple TV met airplay, maar welke versterker? discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Aangezien ik de douche aan het verbouwen ben leek het me leuk om muziek te kunnen luisteren. Hiervoor zijn natuurlijk waterdichte speakers nodig maar de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-09-12, 06:17
JWolters JWolters is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 3
Standaard Geluid in de douche via Apple TV met airplay, maar welke versterker?

Aangezien ik de douche aan het verbouwen ben leek het me leuk om muziek te kunnen luisteren. Hiervoor zijn natuurlijk waterdichte speakers nodig maar de vraag is nu hoe ik daar geluid uit krijg.

Het idee is een AppleTV boven het plafond te plaatsen aangezien al mijn muziek via iTunes Match benaderbaar is, bediening kan perfect via een iPhone/iPad.

Het probleem is nu echter dat de ATV3 alleen een optische uitgang heeft voor geluid. Mijn idee was om als versterker een FiiO E17 te gebruiken, maar ik weet niet of deze voldoende vermogen geeft om boven het spatterende water uit te komen.

Heeft iemand ideeën of tips?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-09-12, 11:06
Eric11 Eric11 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 74
Standaard

Er komt deze maand een Bluetooth versterker uit van een Nederlandse ontwikkelaar voor ongeveer 280€ deze is gelijk op je boxen aan te sluiten en makkelijk weg te werken ,ik zelf ga hem ook aanschaffen maar dan voor in de keuken en wc

Eric

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 september 2012 om 11:14 ----------

Bekijk grote afbeelding

BMC35Easy
Prijs per product (stuks): €295.00



Type:
Aantal:*

Muziek in de keuken (met Bluetooth)

Dit Bluetooth Audio-systeem voor de keuken of badkamer is te bestellen met speakers (BMC35Easy), maar ook zonder speakers (BMC35Easy-EB). Met een vermogen van maximaal 35 Watt kan dit apparaat eenvoudig een royale keuken of badkamer van muziek voorzien. Koppel (via Bluetooth) uw mobiele apparaat en stream draadloos de muziek naar dit apparaat. Indien u nog meer uit deze digitale versterker wilt halen, kies dan voor een andere speaker uit het AquaSound programma.


Terug
  #3  
Oud 16-09-12, 21:44
gijssie1705 gijssie1705 is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 1
Standaard

jung (electramerk ) mediacenter ,kan je gewoon iphone of ipod gebruiken ! ook handig voor meerdere mensen
  #4  
Oud 17-09-12, 16:29
Fritzie Fritzie is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 41
Standaard

Waarom hier een ATV voor gebruiken? Ik heb hier een airport express voor gekocht, werkt geweldig en n stuk goedkoper!
  #5  
Oud 17-09-12, 20:39
JWolters JWolters is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eric11 Bekijk bericht
Er komt deze maand een Bluetooth versterker uit van een Nederlandse ontwikkelaar voor ongeveer 280€ deze is gelijk op je boxen aan te sluiten en makkelijk weg te werken
BMC35Easy
Prijs per product (stuks): €295.00
Deze is qua kosten ongeveer €100 duurder maar voldoet grotendeels aan de eisen. Met speakers is het totaal €350.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gijssie1705 Bekijk bericht
jung (electramerk ) mediacenter ,kan je gewoon iphone of ipod gebruiken ! ook handig voor meerdere mensen
Jung lijkt geen waterdichte oplossingen aan te bieden, lijkt me punt één voor in de douche;-)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fritzie Bekijk bericht
Waarom hier een ATV voor gebruiken? Ik heb hier een airport express voor gekocht, werkt geweldig en n stuk goedkoper!
Heeft een airport express dan een versterkte uitgang? Beide kosten zo'n €100 dus daar zit geen verschil in.

De keuze voor de ATV is gemaakt omdat al onze muziek via iTunes Match beschikbaar is. Ieder kan via Remote kiezen welke muziek/playlist hij/zij wil luisteren tijdens het douchen zonder een apparaat te gebruiken welke via airplay het signaal verstuurd.

Ik heb ook gekeken naar een airplay reciever maar die beginnen pas vanaf €300 en daar komen dan nog de speakers bij.
  #6  
Oud 19-09-12, 16:09
Fritzie Fritzie is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 41
Standaard

Nee, klopt, geen versterkte uitgang op de Express ik heb er een Philips setje aan hangen met 1 box in de badkamer
  #7  
Oud 21-09-12, 10:14
Eric11 Eric11 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 74
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JWolters Bekijk bericht
Deze is qua kosten ongeveer €100 duurder maar voldoet grotendeels aan de eisen. Met speakers is het totaal €350.


Jung lijkt geen waterdichte oplossingen aan te bieden, lijkt me punt één voor in de douche;-)


Heeft een airport express dan een versterkte uitgang? Beide kosten zo'n €100 dus daar zit geen verschil in.

De keuze voor de ATV is gemaakt omdat al onze muziek via iTunes Match beschikbaar is. Ieder kan via Remote kiezen welke muziek/playlist hij/zij wil luisteren tijdens het douchen zonder een apparaat te gebruiken welke via airplay het signaal verstuurd.

Ik heb ook gekeken naar een airplay reciever maar die beginnen pas vanaf €300 en daar komen dan nog de speakers bij.

Volgens mij is deze uitvoering incl speakers en lijkt mij de beste en makkelijkste oplossing !
  #8  
Oud 21-09-12, 20:05
JWolters JWolters is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eric11 Bekijk bericht
Volgens mij is deze uitvoering incl speakers en lijkt mij de beste en makkelijkste oplossing !
Op de website van Aquasound is de variant met speakers €349, op Badkamermarkt €290.

Het is inderdaad de makkelijkste oplossing, of het de beste oplossing is laat ik in het midden.
De iShower is voor €99 een leuk alternatief wat meer opties biedt.
  #9  
Oud 22-09-12, 08:20
realaxe realaxe is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 61
Question

Hoe wil je eigenlijk de Apple TV bedienen zonder Beeldscherm?
  #10  
Oud 22-09-12, 13:48
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door realaxe Bekijk bericht
Hoe wil je eigenlijk de Apple TV bedienen zonder Beeldscherm?
Met de Remote app op iPhone of iPad (maar dan niet klagen als er bij een defect 'waterschade' wordt geconstateerd). Mijn iPhone blijft uit de badkamer.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad geluidsprobleem wel geluid met koptelefoon, maar geen geluid uit de speaker kennyyang iPad algemeen 0 07-09-12 01:53
Apple TV 3 Wi-Fi versterker woutervandenberg Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 7 01-07-12 12:42
Problemen met sensor ? maar welke ? Stephan0501 iPhone algemeen 1 12-08-11 19:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:11.