iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   Apple TV 2nd + XBMC + subs (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/125885-apple-tv-2nd-xbmc-subs.html)

Rivinn 25-09-12 09:56

Apple TV 2nd + XBMC + subs
 
Hallo,

Ik heb sinds kort een Apple TV 2nd Gen op de kop kunnen tikken met hierop natuurlijk een JB.

Voor filmen heb ik een NAS en deze werkt perfect samen met ATV/XBMC

Gisteren kwam ik voor het eerst een 'probleem' tegen waarop ik geen echt antwoord kan vinden.

Ik had een film met daarin al een deel subs zitten (Deens, NL, Engels, etc) Nu het probleem is, ik kan niet vinden hoe ik de juiste taal moet selecteren, de film speelde orgineel af met Deense subs (eerste sub in de lijst blijkbaar).
Maar als ik in mijn mapje van de film een .srt bestand zet, dan krijg ik wel de juiste taal, maar kan ik nog steeds niets selecteren.

Iemand die weet hoe ik dit precies doe?

Als bij Subs ga kijken in XBMC zelf, zie ik er ook geen staan. En Get More werkt ook niet.

Lucien1966 25-09-12 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rivinn (Bericht 825183)
Hallo,

Ik heb sinds kort een Apple TV 2nd Gen op de kop kunnen tikken met hierop natuurlijk een JB.

Voor filmen heb ik een NAS en deze werkt perfect samen met ATV/XBMC

Gisteren kwam ik voor het eerst een 'probleem' tegen waarop ik geen echt antwoord kan vinden.

Ik had een film met daarin al een deel subs zitten (Deens, NL, Engels, etc) Nu het probleem is, ik kan niet vinden hoe ik de juiste taal moet selecteren, de film speelde orgineel af met Deense subs (eerste sub in de lijst blijkbaar).
Maar als ik in mijn mapje van de film een .srt bestand zet, dan krijg ik wel de juiste taal, maar kan ik nog steeds niets selecteren.

Iemand die weet hoe ik dit precies doe?

Als bij Subs ga kijken in XBMC zelf, zie ik er ook geen staan. En Get More werkt ook niet.

Als de film begint, dan kan je via de remote, de ronde knop ingehouden indrukken..dan krijg je onder in beeld een menu te zien.. via de pijlknop naar rechts toe, dan het icoontje met het luidspreker aanklikken...dan via de settings naar browse for subtitle gaan en je .srt bestand zoeken

Rivinn 25-09-12 20:54

Bedankt!

Zo ver heb ik niet geprobeerd, het leek me logisch dat ik de ondertitels kost kiezen bij de optie subtitle ipv audio :D

Lucien1966 25-09-12 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rivinn (Bericht 825686)
Bedankt!

Zo ver heb ik niet geprobeerd, het leek me logisch dat ik de ondertitels kost kiezen bij de optie subtitle ipv audio :D

laat maar weten of het gelukt is, zodat andere daar eventueel ook mee geholpen worden..

togooz 26-09-12 09:39

Gewoon op je smartphone de XBMC remote app installeren, daar zitten alle opties in ;)

wimada 19-10-12 17:48

De xbmc remote heb ik op mijn ipad maar krijg hem nietbaan de gang helaas

wimada 20-10-12 08:37

Werkend nu


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:55.